hoitopaikka kauempana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko muilla ollut ongelmia lapsen varahoidon sijainnin kanssa? Meillä lapsen hoitajalla muutama päivä vapaata, ja varahoitopaikka on tällä kertaa usean kilometrin päässä päinvastaiseen suuntaan mun työpaikasta. Ongelma on lapsen hoitoonvienti: mies kulkee autolla ja menee töihin jo niin aikaisin, ettei lasta niin aikaisin viitsi/voi hoitoon viedä. Minun pitää olla töissä klo 7, ja liikun pyörällä lapsi kyydissä silloin kun sää sallii. Nyt kun alkaa talvi tulla, vien lapsen hoitoon kävellen (nykyiseen hoitopaikkaan n. 0,5 km) josta jatkan bussille ja menen bussilla töihin. Varahoitopaikkaan on matkaa tosiaan useampi kilometri, ja suunta on päinvastainen kuin työpaikkani, ja en näe realistisiseksi lähteä pienen lapsen kanssa kävelemään aamulla aikaisin viiden jälkeen montaa kilometriä hoitoon, josta sitten bussilla töihin. Busseja ei taas noin aikaisin liiku lapsen varahoitopaikalle. Ja mies tosiaan tarvitsee autoa töihin, kun julkiset eivät siihen aikaan kulje hänen työpaikalleen ja työmatkaa on pitkästi. Minkäs sille voi että hoitopaikkoja ei kauheasti ole, mutta silti harmittaa kun menee näin vaikeaksi :-/ Muilla samankaltaisia ongelmia?

Meidänkin varahoitopaikka on ihan "väärällä suunnalla" meidän töitä ajatellen. Meillä molemmilla on kuitenkin autot, joten se ei ole kuin aikatauluongelma. Pääsiskö miehesi jonkun työkaverin kyydissa tms. noina aamuina, niin auto jäis sulle. Muutama päivä menee kyllä niinkin, että herättää ne lapset aikaisemmin, jos mies voi heidät myös hakea aikaisemmin pois.

Täällä meidän suunnalla ei noita miehen työkavereita oikein asu. Ehkä järkevintä on tosiaan, että mies vie lapsen hoitoon aikaisin, onneksi tämä on vain väliaikaista. Ja toivottavasti se sopii myös varahoitajalle...

Ole onnellinen, että teillä pelkkä varahoitopaikka on kaukana. Meillä vaihtui hoitopaikka ja nykyinen hoitopaikka ja meillä samanlainen tilanne kuin teillä, paitsi että minä tarvitsen sen auton.

[QUOTE="linnu";22248887]no ylensä kyllä aikasintaan 6.15 avataan ovet esim päiväkodeissa etten usko et saat aikaisemmin viedä,mun mielipide on että pidät lapsen kotona noi päivät[/QUOTE]

Kukas lasta täällä kotona hoitaa kun me vanhemmat olemme töissä?

Täytyy alkuviikosta soitella tuonne varahoitoon ja kysellä kuinka aikaisin lapsen saa sinne edes tuoda.

Onko lapsi siis perhepäivähoidossa? Jos on soita perhepäivähoidonvastaavalle ja kerro ongelma. Että varahoidossa ollessaan lapsi tarvitsisi hoitoa viiden jälkeen. Tälläinen ei ole mahdollista, ellei kyseessä ole vuorohoitaja. Vuorohoitoon taas ei ole subjektiivista oikeutta ja teillä lienee hoitoaajoissa ihan normaalisopimus, joten varahoito ei varmaan ennen kello kuutta aukene.

Luulisi, että varahoito järjestyisi jomman kumman työpaikan läheltä.

[QUOTE="vieras";22248916]Onpa harmillinen tilanne :-/ Miten olette saaneet järjesteltyä hoitoonviennit?[/QUOTE]

Lapsi alottaa siellä vasta syysloman jälkeen, koska hoitopaikka on syysloman kiinni. Siihen asti otin palkatonta töistä. En vielä tiedä miten homma järjestetään. =(

Yhteistyössä