hoitopäivät kun vauva kotona-gallup?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "naakka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä vanhemmat lapset tulevat olemaan 4,5 ja 5,5v kun vauva syntyy, hoitopäiviä tarpeenmukaan. Molemmilla päivähoidolla kuntouttavat perusteet, lisäksi vanhemmilla myös tarvetta lstenhoitajalle toisen lapsen lääkäreiden, kuntoutusten yms ajaksi ja päiväkoti luonnollisesti helpoin apu tähän. Samalla tuo toimii myös ns. vapaa-ajan antajana vanhemmille.

Käytännössä en vielä tiedä minkä verran hoitopäiviä tulee, ehkä 3-4 viikossa, vaihtelevan mittaisia.

Niiiih...tästä oon potenut jo syyllisyyttä, hoidosta kuitenkin sanoivat että kannattaa vähän pitää hoidossakin ettei paikka mene, ja on lapselle erilailla aktiviteettia.. :/

Mä luulen, että se menee melkein aina niin, että jos lapsella on jo hoitopaikka ( ja mieluinen sellainen) , hän jatkaa siellä lyhennettyä viikkoa / päivää, vauvan synnyttyäkin. Koska muuten menee paikka alta ja aika kiven alla monesti ne paikat sit taas on, kun hoitoa taas tarvii.

Ne, jotka vastaa ei yhtään, niillä tuskin sitä paikkaa edes on ;)

Turhaa kannat syyllisyyttä asiasta. Ajattele, mitä mahdollisuuksia se sullekin tuo, lapsista puhumattakaan :)

[QUOTE="vieras";21951935]Mä luulen, että se menee melkein aina niin, että jos lapsella on jo hoitopaikka ( ja mieluinen sellainen) , hän jatkaa siellä lyhennettyä viikkoa / päivää, vauvan synnyttyäkin. Koska muuten menee paikka alta ja aika kiven alla monesti ne paikat sit taas on, kun hoitoa taas tarvii.

Ne, jotka vastaa ei yhtään, niillä tuskin sitä paikkaa edes on ;)

Turhaa kannat syyllisyyttä asiasta. Ajattele, mitä mahdollisuuksia se sullekin tuo, lapsista puhumattakaan :)[/QUOTE]

Mä irtisanoin hoitopaikan kun jäin kotiin,uskon että saadaan hoitopaikka sitten kun/jos sille on tarvetta.Eli vastaan myös nolla,mutta mun lapset oli pph:lla,jos olisi ollut tarhapaikka olisin miettinyt asiaa uudemman kerran,nyt 4v käy sitten kerhossa 2x viikko.=)

Viimeksi muokattu:
Samaa täällä mietitään, kun esikoinen on 3v ja toinen tulossa marraskuussa. Onneksi on uusi hoitotakuu eli lapsen voi ottaa pois pkodista ja on varma, että pääsee samaan paikkaan takaisin tarvittaessa. Hoitotakuun pituus taitaa muistaakseni olla 6kk, mutta kannattanee kysyä hoitopaikasta tarkemmin.
Mutta siis, täälläkin vielä mietitään, että mitä tehdään...

Esikoinen 2v4kk kun vauva syntyy ja hoitopäiviä ilman muuta NOLLA! On vielä niin pieni että en koe hänelle ehdottoman tarpeelliseksi viettää aikaa kavereiden kanssa. Kyläilemme paljon ja lähipiirissä saman ikäisiä lapsia. Kukin tekee itselleen parhaat ratkaisut ja en oikeastaan ymmärrä miksi niitä pitää muille perustella. Jos haluat viedä isomman lapsesi hoitoon,niin vie ihmeessä. Mitä siitä syyllisyyttä potemaan,jos lapsi kerran on tyytyväinen.

Yhteistyössä