Hoitopäivistä pitää maksaa mutta lasta ei sais viedä hoitoon... meneeköhän ihan oikein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Eli meillä on ens kuussa viikon lomautus ja viikon talviloma. Lapsille on sovittu 10 hoitopäivää/lapsi kuukaudessa ja ens kuussa ei tule työpäiviä niin monta. Kymmenestä hoitopäivästä pitää kuitenkin maksaa vaikka lapset eivät ole hoidossa. Täällä on päiväkodissa määrätty, että jos vanhempi kotona niin lasta ei sa tuoda hoitoon. Rahat kyllä kelpaa, mutta.... Meneekö ihan oikein?

Missä muka pk voi määrätä että jos vanhempi on kotona niin lasta ei saa tuoda hoitoon? Ja mistäs ne sen tietää ja millä tarkastaa oletko töissä vai kotona? Entä kotona työskentelevät, hekö eivät saa hoitopaikkoja lainkaan?

Niin, ei päiväkoti kyllä tuollaista saa määrätä. Suositella voi. Itse en edes ymmärrä, miksi lapsi pitäisi viedä hoitoon, jos on kotona. Ei siitä hoidosta kuitenkaan todellisia kustannuksia makseta.

[QUOTE="heh";22565092]Onko vuoropäiväkoti? Siellähän pätee vähän eri säännöt kuin "arkipäikyssä".[/QUOTE]

On useampi eri ryhmä, huonetila. Lapset ovat klo 6.30-17.30 auki olevassa hoidossa ja jos tavitsemme klo 17.30 jälkeen hoito niin heidät siirretään vuorohoidon tiloihin.

[QUOTE="pph";22565128]Jos hetken mietitte, niin varmaan keksitte miksi ei lasta mielellään otettaisi päiväkotiin kun vanhempi vapaalla....tähän on aivan järkeen käypä selitys.[/QUOTE]

No mä olen anyway kotona joka päivä.

En kyllä tiedä, mutta jos 10 hoitopäivää on sovittu papereissakin niin silloinhan oikeus on viedä lapset hoitoon. Näin maalaisjärjellä ajateltuna, mutta sehän ei päde byrokratian rattaissa.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22565054:
Eli meillä on ens kuussa viikon lomautus ja viikon talviloma. Lapsille on sovittu 10 hoitopäivää/lapsi kuukaudessa ja ens kuussa ei tule työpäiviä niin monta. Kymmenestä hoitopäivästä pitää kuitenkin maksaa vaikka lapset eivät ole hoidossa. Täällä on päiväkodissa määrätty, että jos vanhempi kotona niin lasta ei sa tuoda hoitoon. Rahat kyllä kelpaa, mutta.... Meneekö ihan oikein?

Jos sinulle on sopimus 10 päivästä niin 10 päivänä voit hänet viedä hoitoon. Ainoa milloin päiväkoti voi kieltäytyä ottamasta lasta hoitotoon on sairaustapaukset.

Siellä ei ilmeisti myöskään ole työttömien/kotiäitien lapsia hoidossa?

MIKSI ne lapset pitäisi viedä päiväkotiin jos olet kotona? etkö halua viettää aikaa lastesi kanssa? mikä siinä on hankalaa? MInkä vuoksi olette lapsia hankkineet, jos heidät koette hankaliksi ja heistä pitää saada vapaata?

[QUOTE="pph";22565128]Jos hetken mietitte, niin varmaan keksitte miksi ei lasta mielellään otettaisi päiväkotiin kun vanhempi vapaalla....tähän on aivan järkeen käypä selitys.[/QUOTE]

Ei oe kyse siitä, vaan että niistä päivistä pitää maksaa vaikka lasta ei saa tuoda hoitoon! Rahat kyllä kelpaa!

Ei oe kyse siitä, vaan että niistä päivistä pitää maksaa vaikka lasta ei saa tuoda hoitoon! Rahat kyllä kelpaa!

eli meilläpäin ainakin, on oikeus viedä lapsi hoitoon, mutta lapsella myös on oikeus pitää vapaapäivä jos se vanhemmallakin on. Jos pois hoidosta reilusti kuukauden aikana, niin täällä ainakin hyvitetään maksuissa.

Ei meilläkään päivystyspäivinä (lauantait, sunnuntait, juhlapyhät) saa viedä hoitoon muuten vaan, täytyy olla töissä. Ja on elämäsi pienestä kiinni = neljästä päivästä!

Niin, ei päiväkoti kyllä tuollaista saa määrätä. Suositella voi. Itse en edes ymmärrä, miksi lapsi pitäisi viedä hoitoon, jos on kotona. Ei siitä hoidosta kuitenkaan todellisia kustannuksia makseta.

Olen samaa mieltä hoitoon viemisestä jos vanhemmat ovat kotona... mutta maksatko sinä mielelläsi palvelusta jota et saa käyttää vaikka siihen on oikeus? Minä en.

ajattele maksan täyden maksun joka kuukausi täysiltä päiviltä, mutta saatan pitää lapsilla lähes joka viikko yksi-kaksi vapaapäivää, koska itse olen vuorotyössä ja vuoroja viikonloppuisin, vapaapäiviä minulle tulee siis usein keskell viikkoa, mies onkin sitten ihan normi päivätyössä joten lapsilla aina viikonloputkin vapaata.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22565054:

Kuka sen tietää, missä sinä aikasi vietät?

Jos päiväkodin ohje on, että lasta ei saa viedä hoitoon kuin vanhempi on kotona (miten tämä ohje muuten kirjallisesti menee, vai onko vain suullinen ohje? Sanatarkasti?), niin mitä jos veisit lapsen hoitoon ja ilmoittaisit suureen ääneen, että tänään on kyllä vapaapäivä, mutta että pitääpä mennä kylille asioita hoitamaan koko päiväksi, jotta voi lapsen tuoda hoitoon vapaapäivänä - tällöinhän et ole kotona päivällä :D

MIKSI ne lapset pitäisi viedä päiväkotiin jos olet kotona? etkö halua viettää aikaa lastesi kanssa? mikä siinä on hankalaa? MInkä vuoksi olette lapsia hankkineet, jos heidät koette hankaliksi ja heistä pitää saada vapaata?

Et ymmrtänyt aloitusta!!! Olen töissä vain kuutena päivänä ens kuussa, ja lapset hoidossa kuutena päivänä. Ja silti pitää maksaa kymmenstä päivästä!!!!!!!!!!!!!!! Ongelma tässä on se maksaminen!!!!

[QUOTE="hih";22565207]Kuka sen tietää, missä sinä aikasi vietät?

Jos päiväkodin ohje on, että lasta ei saa viedä hoitoon kuin vanhempi on kotona (miten tämä ohje muuten kirjallisesti menee, vai onko vain suullinen ohje? Sanatarkasti?), niin mitä jos veisit lapsen hoitoon ja ilmoittaisit suureen ääneen, että tänään on kyllä vapaapäivä, mutta että pitääpä mennä kylille asioita hoitamaan koko päiväksi, jotta voi lapsen tuoda hoitoon vapaapäivänä - tällöinhän et ole kotona päivällä :D[/QUOTE]

Vuoropäiväkodissa on eri säännöt, sinne pitää toimittaa työvuorolistat.

Yhteistyössä