Hoitopäivistä pitää maksaa mutta lasta ei sais viedä hoitoon... meneeköhän ihan oikein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi luoja teidän kanssa.. Se on ihan sama onko lapsi 1 vai 10 päivää hoidossa, sama maksu kuitenkin. 11-15pvä sama maksu ja 16-20pvä sama. Turhaa narinaa vanhemmilta. olkaa tyytyväisiä et saitte hoitopaikan.

voi helkkari soikoo teidän kans...

siis jos joku sanoo et " eihän mekään viedä kuin 2 päivänä ja maksetaan 5:stä" niin se on teidän oma valinta, mutta jos joku maksaa kuukaudessa tietyn määrän hoitopäiviä niin kyllä silloin on oikeus viedä tasan ne päivät jotka on maksettu.

jos on maksettu 10pvää/kk niin kyllä silloin pitää saada viedä ne 10pvää kuukaudessa vaikka makaisikin kotona. Kyse ei varmaankaan ole rahasta vaan ihan siitä periaatteesta. Kyllä mäkin katson että mulla on oikeus pitää lasta eskarin jälkeen se max 5h jos on tarve, koska mä maksan kokopäivähoidosta.

jos lähetään kieltämään niin en mä myöskään maksa.

vaikka vanhempi olisi kotona. Jos hoitosopimuksessa lukee että teillä on 10 hoitopäivää/kk silloin saatte viedä lapset hoitoon kymmenenä päivänä kuukaudessa. Päivähoidosta tehdään kirjallinen sopimus (meilläpäin kestoltaan väh. 3kk) eikä sitä voida muutta kuukausittain. Meidän keskimmäinen on 4 pvä/kk vapaalla ja ne neljä päivää on oltava pois, mutta jos pidän muuten vaan lomalla vaikka kaksi viikkoa, ei niitä kahta viikkoa hyvitetä millään tavalla. Toki voin muuttaa sopimuksen ja ottaa vaikka viisi vapaapäivää, tällöin sopimus tehdään taas kolmeksi kuukaudeksi vähintään. Meillä hyvitetään 4%/vapaapäivä.

Sinun lapsilesi on varattu hoitopaikka 10 pv/kk. Ei se varaus pienene siksi, etttä sinun lapsesi ovatkin yhtenä kuukautena vain 6 päivänä hoidossa, ei niille 4lle päivälle löydy maksavia lapsia jostain kolosta. Päiväkodin lapsiryhmät on mitoitettu lasten määrään, esim 2 10 pv/kk lasta, on laskennallisesti 1 kokopäiväinen lapsi. Te maksatte siitä, että sinun lapsille varataan sitä 10 pv/kk paikkaa, muuttaahan sen voi toki pienemmäksikin, mutta täällä ainakin 6 kk on lyhin aika, joksi sen saa muuttaa. Ei sieltä pk:sta voida tätejä lomauttaa, kun sinun lapsesi eivät siellä ole. (Eikä tietenkään 2 lapsen 4 päivän puuttuva hoitomaksu aiheuta kenenkään lomautusta, mutta tuskinpa olet ainoa omaan napaan tuijottaja tässä maassa.) Ja vuorohoitopäiväkodeissa, joka on tässäkin kyseessä, säännöt ovat yleensä, että vain työpäivinä lapsi saa olla hoidossa, eikä siitä voida joustaa teidän tilanteessa, koska muuten niitä joustoja saisi ihan jokaisen kohdallla tehdä. Jos maksu on ylivoimainen, kun on lomautuskin tiedossa, niin sossusta voinevat auttaa.

Pointti tässä taisi olla se, että maksaa pitää vaikka lasta EI SAA viedä hoitoon.
Eri asiahan se on, jos itse päätän olla käyttämättä lapselleni varattuja hoitopäiviä, kuin se, että minua KIELLETÄÄN käyttämästä lapselleni varattuja hoitopäiviä...

[QUOTE="Mis";22566299]Pointti tässä taisi olla se, että maksaa pitää vaikka lasta EI SAA viedä hoitoon.
Eri asiahan se on, jos itse päätän olla käyttämättä lapselleni varattuja hoitopäiviä, kuin se, että minua KIELLETÄÄN käyttämästä lapselleni varattuja hoitopäiviä...[/QUOTE]

täähän se pointti oli mutta se tais mennä suurelta osalta ohi....

[QUOTE="aloittaja";22565213]Et ymmrtänyt aloitusta!!! Olen töissä vain kuutena päivänä ens kuussa, ja lapset hoidossa kuutena päivänä. Ja silti pitää maksaa kymmenstä päivästä!!!!!!!!!!!!!!! Ongelma tässä on se maksaminen!!!![/QUOTE]

Maksua menee sen PÄIVÄKOTIPAIKAN mukaan. Minä maksan koko kuukaudesta ja kuukauden paikasta. Ei siis hoitopäivistä. Tarhanhan on varauduttava siihen että lapsi on tarhassa. Ei ole mitään järjestelmää jossa työvoiman määrä on juuri se mitä tarvekin. (valitettavasti tämä on kaikenlisäksi yleensä joka tapauksessa liian pieni)

Otetaan esimerkki meidän viime kesästä.
Heinäkuu on ilmainen kuukausi, muutoin maksan 254 €/kk

Tyttö oli pois tarhasta 07.06 - 20.08. välisen ajan. Etukäteen ilmoitettuna.

Kesän tarhamaksut (kesä-elokuu) olivat 254 + 0 + 254 = 508,00 €.

Vaikka lapseni olisi ollut tarhassa koko kesän, olisi tuo hoitomaksu ollut ihan sama.

Joo, pikkaisen muakin kismittää etukäteen ilmoitella mistään lomista...

[QUOTE="Cairni";22567179]Maksua menee sen PÄIVÄKOTIPAIKAN mukaan. Minä maksan koko kuukaudesta ja kuukauden paikasta. Ei siis hoitopäivistä. Tarhanhan on varauduttava siihen että lapsi on tarhassa. Ei ole mitään järjestelmää jossa työvoiman määrä on juuri se mitä tarvekin. (valitettavasti tämä on kaikenlisäksi yleensä joka tapauksessa liian pieni)

Otetaan esimerkki meidän viime kesästä.
Heinäkuu on ilmainen kuukausi, muutoin maksan 254 €/kk

Tyttö oli pois tarhasta 07.06 - 20.08. välisen ajan. Etukäteen ilmoitettuna.

Kesän tarhamaksut (kesä-elokuu) olivat 254 + 0 + 254 = 508,00 €.

Vaikka lapseni olisi ollut tarhassa koko kesän, olisi tuo hoitomaksu ollut ihan sama.

Joo, pikkaisen muakin kismittää etukäteen ilmoitella mistään lomista...[/QUOTE]

Hahaa. Ja Jyväskylässä et olisi maksanut euroakaan tuolta ajalta.

itse olin kaksi kuukautta siraslomalla. ja mulla oli lapset tarhassa. niinä päivinä kun tarhaakin olisi ollut!

se ei kuulu tarhaan mitä teet päivisin! sinähän sen tarha maksun maksat!!!!!!

Entäs virikelapset sitten, eikö heillä olisi oikeus olla kotona ihan joka päivä "vapaalla"?
Tämä vastaus ei oikein vakuuta mua.

Kyllä mun mielestä pitää olla oikeus viedä lapsi hoitoon niinä päivinä joista teillä on sopimus ja joista maksatte.

Juuri näin se on,lapsella PITÄISI OLLA OIKEUS OLLA KOTONA,mutta uusavuttomat/omaa etua ajattelevat äidit vievät isommat lapsen hoitoon ja jää itse vauvan kanssa kotiin! ei ymmärrä ei!!!

Hei ap, onko kyse siitä, ettette saa viedä lasta "vuorohoitoaikaan" hoitoon? Sen ymmärtäisin. Tavallisessa hoidossa sen sijaan ei päiväkodilla ole oikeutta määrätä lasta jäämään kotiin, mikäli sopimusta noudatetaan.

Minusta maksujen pienuudesta tai suuruudesta on turha märistä. Saman summan kunnan hoitopaikkaa käyttäessa maksavat niin lääkärin kuin tavallisen duunarinkin lapset, ellei perhe ole erityisen vähvarainen. Joka tapauksessa maksettu mikä maksettu, vastinetta rahoille pitäisi löytyä. Ei kai kunnankaan ole tarkoitus maksaa tyhjästä?
Koulunkäyntikään ei meillä maksa mitään. Mitä jos koulusta ilmoitettaisiin, että työttömien lapset voivatkin opiskella kotona? Meillähän on vain oppivelvollisuus, ei pakkoa koulunkäyntiin.

Joo, mäkin maksan lapsista täyden hoitomaksun, olen siis varannut heille hoidon 21 pv/kk. Mutta mites kun viime kuussa Ristomatti oli kipeenä 3 päivää ja toissakuussa mummu hoiti lapsia 2 päivää? Miksi mä niistä päivistä mitään maksaisin? Ja viime viikolla oltiin torstaina hoidossa vain 5 tuntia kun oli neuvolakeikka, että vajaa oli sekin päivä ja täysi maksu silti meni. Joku roti näihin asioihin, perkele!

meidän lapsilla on 15 hoitopäivää kuukaudessa ja harvoin tulee täyteen tuota 15 päivää. Usein jopa puolet siitä. Ei harmita ollenkaan, koska siitä hoitopaikastahan me maksetaan ja siitä, että paikka pysyy meillä. AIKA HALVALLA SUOMALAISET KUITENKIN SAAVAT LAPSENSA HOITOON LOPPUJEN LOPUKSI.

Jos on noin tarkka noista hoitomaksuista niin kannattais järjestää lapsen hoito jotenkin ihan muuten. Vaikka hoitaa sit ite tai ottaa joku teinityttö nälkäpalkalla hoitamaan. Menkää vähän itteenne perhanan kitisijät.

Samoin sai eräs tuttavani lapselleen vuorohoitopaikan, kun kertoi ettei lapsen isä ehdi hakemaan lasta ennen klo 17. Oikeasti olisi ehdinyt, mutta halusi käydä töiden jälkeen kuntosalilla. Välistä siis haki lapsensa ennen klo 17 ja välistä vasta klo 19. Äidillä ei ollut autoa, ja oli kotona hoitopäivien ajan.

Siis mitä? Lapsi on ilta 7 hoidossa vaikka äiti makaa kotona?

Nuo sopimuspäivät on sellasia, että maksaa pitää vaikket päiviä käytä. pitäähän niidenkin maksaa täydet hinnat joilla lapsi hoidossa 20 päivää/kk, vaikka pitäisivät joululoman.

Miten täällä näyttää olevan 90% vastaajista vaikea ymmärtää, että ap ei ollut kinuamassa hoitomaksuja alemmaksi vaan hän oli näreissään siitä, että ei saa viedä lapsia hoitoon, vaikka maksaa niistä.
Meikoisia älykääpiöitä näyttää olevan ketju täynnä.

Miten te arvostelijat vastaisitte jatkokysymykseeni: Maksatte kahden lapsenne, Nico-Petteri ja Helmi-Emilian hoidosta siten, että ne ovat 21 päivää kuussa hoidossa ja maksua menee täydet, eli vajaa 500 euroa kuussa.
Kunta kuitenkin päättää, että päiväkodin työntekijät lomautetaan 4 päiväksi ja että lapsia ei saa tuoda hoitoon (jolloin mummonne katsoo lapsia työpäivän ajan). Olisitteko näreissänne siitä, että olisitte maksaneet päivistä mutta ette saisi viedä lapsia hoitoon?

Yhteistyössä