Hoitovapaalta äippälomalle. apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mites, kun jään suoraan hoitovapaalta äitiyslomalle ja tuo siirtyminen tapahtuu kuun 28. päivä. Menetänkö tuolta kuukaudelta jo kokonaan kotihoidontuen ja saan sitten vaan palkan vaivaisilta 3 päivältä. Onko kenelläkään kokemusta?

siis mä sain äitiysrahaa ja kotihoidontukea päällekkäin ja jäin suoraa hoitovapaalta äitiyslomalle ja sain koko ajan kotihoidontukea.se on laskennallinen kotihoidontuen ja äitiysrahan erotus,jotenkin silleen se meni

Alkuperäinen kirjoittaja mimasa:
siis mä sain äitiysrahaa ja kotihoidontukea päällekkäin ja jäin suoraa hoitovapaalta äitiyslomalle ja sain koko ajan kotihoidontukea.se on laskennallinen kotihoidontuen ja äitiysrahan erotus,jotenkin silleen se meni

?? Eihän niitä yhtäaikaa voi saada?

Itse sain kh-tukea siihen asti että alkoi äp-loma. Taisi sattua tosin alkamaan juuri 1. päivä :D

Kht:tä saa kyllä niiltä 28 päivältä,jos sitä on saanut jo pidemmän aikaa.Itselläni alkoi muistaakseni toinen äitiypäivärahakausi 15. päivä,sain siltä puolelta kuulta kyllä kht:n.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja mimasa:

?? Eihän niitä yhtäaikaa voi saada?

Itse sain kh-tukea siihen asti että alkoi äp-loma. Taisi sattua tosin alkamaan juuri 1. päivä :D
Jos äitiyspäiväraha on pienempi kuin kht olisi,niin se erotuksen saa.Käytännössä taitaa tarkoittaa sitä,että jos sulla on useita lapsia ja minimipäiväraha,niin silloin voit saada myös kotihoidontuen perusosaa vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Kht:tä saa kyllä niiltä 28 päivältä,jos sitä on saanut jo pidemmän aikaa.Itselläni alkoi muistaakseni toinen äitiypäivärahakausi 15. päivä,sain siltä puolelta kuulta kyllä kht:n.

Kiitoksia kaikille vastauksista! Tämä vastasi hyvin kysymykseeni johtuen samankaltaisesta tilanteesta.

Yhteistyössä