hoitovapaasta ja lomarahoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja t-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

t-a

Vieras
Hei auttakaapas kun tässä tammikuussa jäin äloman jälkeen heti hoitovapaalle. Minulta kyseltiin että milloin haluan lomarahani ja sanoin että heti tammikuussa maksuun kiitos. No eipä kuulunut ja pomo tiedusteli uudelleen 2 viikoa sitten ja sanoin taas heti että niin pian kuin mahdollista. tänään olisi palkkapäivä eikä ole rahoja näkynyt.
Eräs tuttuni mulle sanoi sitten että ei niitä maksetakaan kun olet jäänyt heti hoitovapaalle etkä ole palanut töihin. Onko mahdollista? liitto on siis PAM

Loma-ajan palkka pitää maksaa, mutta lomarahaa joka on noin puolet tuosta ei tarvi maksaa. Mutta ilmeisesti työnantajliitto ky´llä suosittaa maksamaan, kun mun pomo meinas niistä ryttyillä ja sanoin että tulen sitten päiväksi töihin ennenkuin irtisanon itteni. No hän soitti liittonsa kun maksoi liian pienen kesäloapalkan mulle, niin olivat sitten samalla sanoneet että voit maksaa myös lomarahan, että joudut sen maksamaan jos lakitupiin lähdetään.

Kyllä mä sain pyytää ne osissa kun oli kaksi kesälomaakin, kun jäi keväällä käyttämäättä, kun äitiysloma alkoi silloin. Kysyivät vaan aina, että miltä ajalta maksetaan ja kesäloma ja talviloma ja uusi kesäloma ja poika kohta kaks ja nyt maksoivat pyynnöstä vikan talviloman. Nyt ei oo enää lomasaamisia sieltä. Kätevästi sai aina lisärahaa ja pysyivät siellä jemmassa.

LomaRAHOJA työnantajan ei ole pakko maksaa ennen kuin palaat takaisin töihin. Ja jos maksavat, muttet palaakaan hoitovapaan jälkeen töihin, ne voidaan periä takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
LomaRAHOJA työnantajan ei ole pakko maksaa ennen kuin palaat takaisin töihin. Ja jos maksavat, muttet palaakaan hoitovapaan jälkeen töihin, ne voidaan periä takaisin.

Eikö kesäloma katsota että on palannut töihin? Ainakin siltä ajalta kertyy lomapäivät taas.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikö kesäloma katsota että on palannut töihin? Ainakin siltä ajalta kertyy lomapäivät taas.

Ei kun sen loman jälkeen pitää palata töihin.

Uudesta äitiysvapaasta en tiedä, se on mulle itsellenikin vielä vähän epäselvää, tarttis soitella tänään duuniin ja Pamiin tästä asiasta :/

nyt tuli aika paksua potaskaa. Nehän on tienattuja rahoja ja äitiyslomalta kertyy myös.

Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:

nyt tuli aika paksua potaskaa. Nehän on tienattuja rahoja ja äitiyslomalta kertyy myös.

Ei ne stanan lomarahat ole. Kun lomarahat tienaa vasta siinä vaiheessa, kun palaa lomalta takaisin töihin. Lomarahat eivät ole lakisääteisiä maksaa, ne sovitaan alakohtaisesti TES:ssä.

Mulla maksetaan lomat toukokuussa:)

Alkuperäinen kirjoittaja t-a:
tehdessäni töitä takapuoli ruvella.. ?

Tottakai sä saat normisti loma-ajan palkan ja lomakorvaukset ja mitäs kaikkea tilpehööriä siinä nyt sitten onkaan. Ja todennäköisesti työnantaja maksaa myös lomarahat, koska se on vissiin yleinen käytäntö.

No jos meinaa ittensä irtisanoa, on paree mennä päiväksi töihin. Niin minä aion vaikka pomo lopulta ne maksoikin, eipä tule hälle mieleen niitä alkaa takasin periä.

katsotaan mitäs palkanlaskija sanoo kun en ala enää asioimaan esimieheni kanssa, joka jättää asioita hoitamatta. No tämä lomarahat on nyt varmaan se loma-ajan palkka :)

katsotaan mitäs palkanlaskija sanoo kun en ala enää asioimaan esimieheni kanssa, joka jättää asioita hoitamatta. No tämä lomarahat on nyt varmaan se loma-ajan palkka :)

Ei kun siinä on nimenomaan se termiero, jonka takia tuo yksi harmaa väitti, että puhun paskaa. Mutta joo, soita palkanlaskijalle, niiten kanssa asiat hoituu yleensä ihan helposti =)

Ei ole, loma-ajalta sinä saat normaalin lomapalkan ja sen lisäksi lomarahan, joka on noin puolet tuosta lomapalkasta.

Tottakai sä saat normisti loma-ajan palkan ja lomakorvaukset ja mitäs kaikkea tilpehööriä siinä nyt sitten onkaan. Ja todennäköisesti työnantaja maksaa myös lomarahat, koska se on vissiin yleinen käytäntö.

no nyt kuulostaa paremmalta. Ei kukaan enää nykyään siitä numeroa tee. Kyllä minäkin vitsinä heitin, että pitääkö tulla päiväksi töihin, mutta sanoivat, että vähän vanhat säännökset. Juontaa juurensa ajoilta, jolloin sattui esim. raksaduunareilla jäämään putki lomalla päälle. Niin joudutti töihin tuloa, kun kaikkea ei saanu kerralla.

kunhan saan ne mihin on oikeus :D Esimiehillä on tapana pimittää asioita ja vältellä maksuja koska se vaikuttaa suoraan esimiehen alueen tekemään tulokseen ja esimiehen palkkaan ja "hyvyyteen" tosi ärsyttävää. Joka palkka on millon mistäki kohtaa ollut väärin ja vika on ollut esimiesten.

no nyt kuulostaa paremmalta. Ei kukaan enää nykyään siitä numeroa tee. Kyllä minäkin vitsinä heitin, että pitääkö tulla päiväksi töihin, mutta sanoivat, että vähän vanhat säännökset. Juontaa juurensa ajoilta, jolloin sattui esim. raksaduunareilla jäämään putki lomalla päälle. Niin joudutti töihin tuloa, kun kaikkea ei saanu kerralla.

Jep. Mulle just töistä sanottiin, että täytyy palata päiväksi, jos haluan pitää mun jo maksetut lomarahat |O Ja oikeessahan ne k*sipäät on, mutta tosiaan harvat tota viitsii enää niin pilkulleen noudata. Onneksi meillä pidetään perinteistä kiinni :headwall:

Eli kuten tuossa edellä on jo sanottu, että loma-ajanpalkka pitäisi tulla normaalisti, mutta saattaa olla että se lomaraha maksetaan vasta kun palaat fyysisesti töihin, koska esim lopputilien yhteydessä ei näitä lomarahoja saa vaan ainoastaan lomapalkan.

Yhteistyössä