"Homoseksuaalisuus on vaurio aivoissa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli hyväksyt sen, että terveydenhuollon päätöksellä lapsella voidaan aloittaa sukupuolta muuttavat hormoonit hyvin nuorena.

Ok, mitä tapahtuu esim. luuntiheydelle? Tunnetusti hormoonihoidot haurastuttavat luita.
Ja, mitäs kun lapsi kasvaa ja katuu, mikä on lääkärin/aikuisen vastuu tässä kohtaa?
Lapsi ei voi ottaa vastuuta itsestään hyvin monessa tilanteessa/asiassa, kuten tiedämme.
Mutta, tässä tapauksessa vastuu on täysin alikehittyneen lapsen harteilla.
Kuten tiedämme aivot kehittyvät vielä 20v jälkeenkin. Et saa ostaa välttämättä energiajuomia kaupasta 15 vuotiaana, (THL) suositus on, että kaupat myisivät energiajuomia vain yli 15-vuotiaille) mutta sukupuolesi voit vaihtaa hyvin nuorena omalla päätöksellä, aloittaen vakavat hormoonihoidot?

Edelleenkään niitä hoitoja ei aloiteta noin vaan, vaan siihen on todella pätevät perusteet ja usean ammattilaisen mielipide. Ja vaikka teoriassa on mahdollista aloittaa hormonihoidot alaikäisenä, niin käytännössä sitä ei tapahdu juuri ollenkaan. Suomessa siis, en tiedä jostain jenkkilästä.
Kyllä olen sitä mieltä, että lapsellakin on oikeus elää siinä sukupuolessa johon tuntee kuuluvansa. Ja olen totta kai myös sitä mieltä, että sitä päätöstä ei saa tehdä liian heppoisin perustein vaan ennen hoitojen aloittamista asiaa pitää purkaa useiden eri ammattilaisten kanssa. Eli näitä hoitoja ei voi aloittaa omalla päätöksellä, niinkuin tuossa sanot, vaan siihen tosiaan vaaditaan useamman ammattilaisen ja huoltajien hyväksyntä ja se on pitkä ja raskas prosessi. Jos ajateltaisiin, että joku nyt haluaa "kokeilla" tätä muoti-ilmiötä, niin kyllä kymmenennen terapiakäynnin jälkeen alkaa jo uutuudenviehätys karista. Ei kukaan, joka ei oikeasti koe asiaa itselleen tärkeäksi, jaksa käydä läpi niitä vaiheita ennen hormonihoidon aloittamista.

• Tykkää
Reactions: 9MM
Entä naiset, jotka eivät voi synnyttää, esim kohtu poistettu? Lähteekö naiseus kohdun mukana? No joo, sori, vähän hiustenhalkomista tämä, mutta oli pakko...
Jos tuohon mennään niin pitäisikö muiden kuin synnyttämään kykenemättömien naisten saada vaihtaa sukupuolta?
Biologisesti nainen synnyttää ja mies ei.

Jos saisimme vapaasti valita sukupuolen niin meidän tulisi myös hyväksyä miehen näköiset ”naiset” uimahalleissa naisten puolella ja lasten pukuhuoneissa ja sitä rataa. Olisiko esim. tämä ok?

Viimeksi muokattu:
Edelleenkään niitä hoitoja ei aloiteta noin vaan, vaan siihen on todella pätevät perusteet ja usean ammattilaisen mielipide. Ja vaikka teoriassa on mahdollista aloittaa hormonihoidot alaikäisenä, niin käytännössä sitä ei tapahdu juuri ollenkaan. Suomessa siis, en tiedä jostain jenkkilästä.
Kyllä olen sitä mieltä, että lapsellakin on oikeus elää siinä sukupuolessa johon tuntee kuuluvansa. Ja olen totta kai myös sitä mieltä, että sitä päätöstä ei saa tehdä liian heppoisin perustein vaan ennen hoitojen aloittamista asiaa pitää purkaa useiden eri ammattilaisten kanssa. Eli näitä hoitoja ei voi aloittaa omalla päätöksellä, niinkuin tuossa sanot, vaan siihen tosiaan vaaditaan useamman ammattilaisen ja huoltajien hyväksyntä ja se on pitkä ja raskas prosessi. Jos ajateltaisiin, että joku nyt haluaa "kokeilla" tätä muoti-ilmiötä, niin kyllä kymmenennen terapiakäynnin jälkeen alkaa jo uutuudenviehätys karista. Ei kukaan, joka ei oikeasti koe asiaa itselleen tärkeäksi, jaksa käydä läpi niitä vaiheita ennen hormonihoidon aloittamista.
Eikös se uusi translaki mahdollista jokaiselle ilmoittaa oman sukupuolensa ilman mitään diagnoosia? Sitähän on jotkut transihmiset kritisoineet kun nekin jotka ei ole joita ei ole terveydenhuollossa kohdattu mitenkään voi ilmoittaa jo alaikäisenä itse oman sukupuolensa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Mutta kuka kantaa vastuun lapsen päätöksestä?
Eikös se ole lapsi jonka päätöksestä hoidot aloitetaan?

Sitäpä sopii miettiä. On Lissullla mennyt puurot ja ja vellit sekaiisn. Homoseksuaalisuus ei liity millään tavalla sukupuolenvaihdokseen.
Ei sukupuoli-identiteettihumppaakaan Quatarissa hyväksytä, eli samaan asiaan sinänsä kuuluu.
Yhdenvertaisuus, syrjimättömyys ja rasismi: Sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen ja sukupuoli-identiteetti ovat kösittääkseni usein samassa paketissa kaikki?

Eikös se uusi translaki mahdollista jokaiselle ilmoittaa oman sukupuolensa ilman mitään diagnoosia? Sitähän on jotkut transihmiset kritisoineet kun nekin jotka ei ole joita ei ole terveydenhuollossa kohdattu mitenkään voi ilmoittaa jo alaikäisenä itse oman sukupuolensa.
Ja vaikka joka kuukausi saat vaihtaa sukupuolta omalla ilmoituksella.

Mutta siisä tässä laissa sen juridisen sukupuolen saisi vaihtaa ilmoituksella. JA se ei vaatisi mitään hormoni- tai leikkaushoitoja. Eli kun vain laitat pätäkkää tiskiin (tuskin kuitenkaan ilmaista on jatkuva vaihto), niin saat vaihtaa sukupuolesi paperilla. Sinun kroppaasi se ei vaikuta mitenkään.

Okei. Sovitaan sitten niin. Sinä siis uskot ihan tosissaan, että jos tämä laki menee sellaisenaan läpi (en usko että menee), niin suomalaiset nuoret ryntäävät heti suurin joukoin vaihtamaan sukupuoltaan?
Yksikin väärin perustein vaihdettu sukupuoli on turha.

Toivotaan, että laki ei mene läpi. Jo se, että tällaista lakia ehdotetaan on aika järjenvastaista minun mielestä.

Mutta siisä tässä laissa sen juridisen sukupuolen saisi vaihtaa ilmoituksella. JA se ei vaatisi mitään hormoni- tai leikkaushoitoja. Eli kun vain laitat pätäkkää tiskiin (tuskin kuitenkaan ilmaista on jatkuva vaihto), niin saat vaihtaa sukupuolesi paperilla. Sinun kroppaasi se ei vaikuta mitenkään.
Miksi vaihtaa sukupuolta?
Mitä oikeuksia sinulla sitten on kun et olekaan enää mies vaan nainen? Mikä muuttuu?

Ehkä ne jotka haluaa välttyä intiltä ryntää massoittain naisiksi.
No enpä oikein usko, että näin kävisi.
Mitä oikeuksia sinulla sitten on kun et olekaan enää mies vaan nainen? Mikä muuttuu?
Sitähän minä olen täsä yrittänyt Lispetille tolkuttaa, että ei ole realistista odottaa, että kukaan huvikseen vaihtaa sukupuoltaan vain koska voi. Siitä ei ole mitään hyötyä. Tämä lakiuudistus mahdollistaisi sukupuolenvaihdoksen paperilla, ja siitä ei tosiaan ole hyötyä kuin niille, jotka oikeasti halauavat vaihtaa sukupuoltaan vastaamaan omaa koemustaan.

Voitko sinä synnyttää tai onko sinulla menkat?
Mut eikös naisia sorsita enempi yhteiskunnassa ja tää on miesten maailma? Ja naiset joutuu taisteleen enempi Oikeuksistaan joten transnaisen mahdollisuudet heikkenevät sillä saralla? Kun miehenä ollessaan saa "paremmat" edut? Et kyl se varmaan on pitkän harkinnan tulos ennenkuin ryhtyy moiseen. Ja moni pitää transihmisiä sylkykuppeinaan ja haukkuu ja mitätöi ja kaikkia muita onhelmia mitä tulee vastaan. Ja silti jotkut haluaa muuttua vaikka paskaa tulee niskaan joka tuutista?

Yhteistyössä