Homouden kauhistus herättää kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vuonna 1953 syntynyt Mata Amritanandamayi Devi eli Äiti Amma on varsin todellinen olento. Hänen väitetyistä yliluonnollisista voimistaan voidaan olla montaa eri mieltä, mutta ihmisenä hän on kiistatta olemassa. Ei siis lainkaan joulupukkiin verrattavissa.

Tarkoitin kuten sanoin eli että se hänen yliluonnollisin kyvyin mukavarustettu hahmonsa (siis se "äiti Amma" jota halataan) on joulupukkin verrattavissa oleva mielikuvitusolento. Toki se nainen on todellinen joka sitä äiti Ammaa näyttelee.

Mun mieskin on todellinen vaikka oli yks joulu joulupukkina. Mun mies on, pukkia ei ole. Sama Amman esittäjällä ja Ammalla, eka on ja vika ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22086969:
Ontuu. Jos ei usko jumalaan ei voi olla jumalan lapsi koska jumalaa ei ole, eikä jumalan lapsia. Biologisen isän olemassaolo ja hänen lapsenaan oleminen ei taas ole uskosta kiinni.

Siis jos ei usko jumalaan niin ei usko jumalaan mutta sehän ei tietenkään minkään logiikan mukaan tarkoita etteikö jumalaa olisi kun häneen ei uskota. Ja on kun häneen uskotaan.

Jos jumala on niin hän luonnollisesti jatkaa olemassaoloaan vaikka koko ihmiskunta lakkaisi uskomasta häneen. Ja jos häntä ei ole niin häntä ei ole vaikka koko ihmiskunta häneen uskoisi.

Valtavaa tuo teidän ihmiskeskeinen maailmankuvanne jonka mukaan Jumalakin lakkaa olemasta kun ihminen lakkaa uskomasta häneen :D :D

[QUOTE="poikia3";22087085]Minä kuulun kirkkoon, mutta suoraansanottuna minua hävettää kuulua siihen, kun luen jonkun laukovan tälläistä tekstiä, eivätkä aiemmatkaan kommentit ole olleet kovin välkkyjä.

Homoseksuaaleissa on syvästi uskovia ihmisiä, ja se, ettei kirkko heitä hyväksy ja suostu heitä siunaamaan loukkaa heitä syvästi.

Minusta jokainen voisi kaivaa sen raamattunsa esiin, lukea sieltä rakkauden evankeliumin, ja lisäksi kohdan - älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.

Nuo kaksi ovat minulle raamatun tärkeimmät kohdat, ja ohjaavat elämääni.

Minulle yksi kirkkoonkuulumisen kynnyskysymyksiä on sen suhtautuminen homoseksuaaleihin, ihan kuin naispappeus oli sitä minulle aikoinaan. Ja minulle Raamattu on oman aikansa tuotos, sitä ei pidä ottaa kirjaimellisesti - eikä sillä missään tapauksessa saa löydä![/QUOTE]

Miksi sinä kuulut kirkkoon kun Raamattu on sinulle yhtä tyhjän kanssa, mikä lie oman aikansa tuotos.

Ja kuka sanoi että minä kirkkoon kuuluisin?

Miksi häpeät omaa kirkkoon kuulumistasi minun puheideni vuoksi? Mites Iranin pressa, saako hänenkin kommenttinsa sinut häpeämään kirkkoon kuulumistasi?

Sinä olet taas näitä jotka kuuluvat sellaiseen sosiaalityötä ja yleistä kivaa puuhailua järjestävään rekisteröityyn yhdistykseen nimeltä Suomen evankelisluterilainen kirkko. Sillä lafkallahan ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.

[QUOTE="äiti 44v";22087794]Miksi sinä kuulut kirkkoon kun Raamattu on sinulle yhtä tyhjän kanssa, mikä lie oman aikansa tuotos.

Ja kuka sanoi että minä kirkkoon kuuluisin?

Sinä olet taas näitä jotka kuuluvat sellaiseen sosiaalityötä ja yleistä kivaa puuhailua järjestävään rekisteröityyn yhdistykseen nimeltä Suomen evankelisluterilainen kirkko. Sillä lafkallahan ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.[/QUOTE]

Ai, et kuulu kirkkoon? No mistäs lahkosta sut tavoittaa? Kovasti haluaisin saman lääkityksen kun sulla. Sulla tuntuu olevan niin kivaa. Sinusta hehkuu ihanaa lämpöä ja lähimmäisenrakkautta.Tuollaisen kielenkäytön ansioista olet varmaan tosi suosittu ja lapsesi ovat varmasti ylpeitä.Olisipa äitini samanlainen...tai sitten ei.

Ai, et kuulu kirkkoon? No mistäs lahkosta sut tavoittaa? Kovasti haluaisin saman lääkityksen kun sulla. Sulla tuntuu olevan niin kivaa. Sinusta hehkuu ihanaa lämpöä ja lähimmäisenrakkautta.Tuollaisen kielenkäytön ansioista olet varmaan tosi suosittu ja lapsesi ovat varmasti ylpeitä.Olisipa äitini samanlainen...tai sitten ei.

Muakin kiinnostaisi kuulla mikä ryhmittymä on noin vihamielinen muita kohtaan, vai onko tämä (toivottavasti) vain yksittäisen ihmisen angstia. Sikäli mikäli ko henkilö johonkin uskonnolliseen ryhmittymään kuuluu, liekö muut allekirjoittaa hänen aggressiiviset ennakkoluulonsa..

[QUOTE="äiti 44v";22087738]Siis jos ei usko jumalaan niin ei usko jumalaan mutta sehän ei tietenkään minkään logiikan mukaan tarkoita etteikö jumalaa olisi kun häneen ei uskota. Ja on kun häneen uskotaan.

Jos jumala on niin hän luonnollisesti jatkaa olemassaoloaan vaikka koko ihmiskunta lakkaisi uskomasta häneen. Ja jos häntä ei ole niin häntä ei ole vaikka koko ihmiskunta häneen uskoisi.

Valtavaa tuo teidän ihmiskeskeinen maailmankuvanne jonka mukaan Jumalakin lakkaa olemasta kun ihminen lakkaa uskomasta häneen :D :D[/QUOTE]

Yhtä valtava on uskokeskeinen maailmankuva, joka olettaa, että jumala on olemassa, vaikka siihen ei kukaan uskoisi.

Oletko sinä(kin) sitä mieltä, että uskosta luopunut on yhä jumalan lapsi? Entä sellainen, joka ei ole koskaan uskonut?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22093040:
Yhtä valtava on uskokeskeinen maailmankuva, joka olettaa, että jumala on olemassa, vaikka siihen ei kukaan uskoisi.

Jumala on sentään jotain. Mutta vielä älyttömämpää on tuollainen humanistinen hapatus, joka luulee, että Jumala muka jotenkin lakkaisi olemasta, jos ihmiset siihen lakkaisivat uskomasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22093147:
Jäkäjäkä.

Ajattelen, siis olen.

Mistäs tiedät, ettei Jumala ajattele, ja ole siten olemassa myös. Jos maailmankaikkeudesta löytyy objekti, ehkä irrallaan leijuvat aivot, ehkä ihminen, joka uskoo olevansa JHWH, niin tuon logiikan mukaan se on olemassa.

[QUOTE="zxz";22087031]Myonan ,etta vertaukseni on ontuva.
Jos ajattelet kuinka tullaan jumlan lapseksi, huomaat kylla ,etta sen jalkeen Sinulla ei ole mitaan sanomista asiaan. Sinut on ostettu niinkuin orja ostetaan ja sen jalkeen et enaa kuulu itsellesi.( jos edes kuuluit aikaisemminkaan).[/QUOTE]

Mä tuun vähän jauhamaan, vaikkei tää nyt ehkä tän keskustelun aiheeseen liity. Jäi vaivaamaan eilisestä.

Mun mielestä päin vastoin, kuin ostetaan orjaksi, meidät on ostettu vapaiksi ja meidät on ostettu lapsiksi. Meidän arvo kristuksessa on enemmän, kuin jonkun orjan, me ollaan lapsia, perheenjäseniä.

Silloin kun joku luopuu uskosta, voisi ajatella, että hän ikäänkuin vapauttamisestaan huolimatta palaa takaisin orjuuttajan luokse ja silloin hän joutuu orjan asemaan jälleen käytännössä. Ei ole vapaa, koska ei tahdo. Tietysti aina Jumalan luo voi tulla takaisin. Alunperinkin orjuudesta vapautuminen vaatii vain tahdon tulla Jumalan luo.

Ja en tarkottanut tätä loukkaamiseksi niille, jotka ei usko Jumalaan, vaan selittääkseni niitä ajatuksia, mitä mulla oli tästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ylikypsä puskaryssä;22093185:
Mistäs tiedät, ettei Jumala ajattele, ja ole siten olemassa myös. Jos maailmankaikkeudesta löytyy objekti, ehkä irrallaan leijuvat aivot, ehkä ihminen, joka uskoo olevansa JHWH, niin tuon logiikan mukaan se on olemassa.

Sitten kun tiedän, että jumala ajattelee, niin tiedän että hän on olemassa.
Jos avaruudesta löytyy ajattelevat aivot, niin tokihan ne ovat olemassa.

Silloin kun joku luopuu uskosta, voisi ajatella, että hän ikäänkuin vapauttamisestaan huolimatta palaa takaisin orjuuttajan luokse ja silloin hän joutuu orjan asemaan jälleen käytännössä. Ei ole vapaa, koska ei tahdo.

Tätä kohtaa en ymmärrä. Siis jos luopuu uskosta, niin menee "saatanan" tykö (orjuuttajan)? Tätä keskustelua on vamraan mahdotonta jatkaa, mutta saatanaahan ei ole olemassa sen enempää kuin jumalaakaan - sille, joka ei usko.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22093354:
Tätä kohtaa en ymmärrä. Siis jos luopuu uskosta, niin menee "saatanan" tykö (orjuuttajan)? Tätä keskustelua on vamraan mahdotonta jatkaa, mutta saatanaahan ei ole olemassa sen enempää kuin jumalaakaan - sille, joka ei usko.

No, mä en usko silleen, että asiat olisi kiinni siitä, miten joku uskoo. Se, mikä on totta, on sitä jokatapauksessa, riippumatta, miten mä uskon asian olevan. Sitähän en rupea vämkäämään, että minä uskoisin väkisellä oikein, saattaahan olla, että uskon asiat ihan väärin. Saattaa myös olla, että joku muukin uskoo asiat väärin.

En edelleenkään Lilii tajua (egosentristä) näkökulmaasi. Jumalan ja sitäkautta Saatanan olemassaolo ei ole millään lailla riippuvainen siitä, uskooko ko. heppuihin 0 vai 6mrd ihmistä. Toki noin argumentoinnin kannalta on hyvä, ettei ote niiden olemassaoloakaan lähtöoletukseksi, jos sitä yrittää todistaa, mutta Leukistinen puhui tuossa toiselle uskovalle, joten näitä lähtöoletuksia voidaan tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ylikypsä puskaryssä;22093400:
En edelleenkään Lilii tajua (egosentristä) näkökulmaasi. Jumalan ja sitäkautta Saatanan olemassaolo ei ole millään lailla riippuvainen siitä, uskooko ko. heppuihin 0 vai 6mrd ihmistä. Toki noin argumentoinnin kannalta on hyvä, ettei ote niiden olemassaoloakaan lähtöoletukseksi, jos sitä yrittää todistaa, mutta Leukistinen puhui tuossa toiselle uskovalle, joten näitä lähtöoletuksia voidaan tehdä.

Leukistinen tosiaan puhui uskovana uskovalle, siksi sanoinkin, ettei siitä oiekin keskustelua voi syntyä meidän välillemme.

Jokainen tekee lähtöoletuksesta omista lähtökohdistaan, vaikka kuinka pyrkisi objektiivisuuteen. En näe, että näillä tiedoilla jumalaa olisi olemassa ilman omaa uskoa.

No, mä en usko silleen, että asiat olisi kiinni siitä, miten joku uskoo. Se, mikä on totta, on sitä jokatapauksessa, riippumatta, miten mä uskon asian olevan. Sitähän en rupea vämkäämään, että minä uskoisin väkisellä oikein, saattaahan olla, että uskon asiat ihan väärin. Saattaa myös olla, että joku muukin uskoo asiat väärin.

Näin on. Siksi arvelinkin, että turha tästä asiasta vängätä. :) Anti olla.

Toisaalta, vaikka totuus ei muutu, uskoi mitä tahansa, mun ainakin ois vaikea alkaa ajatella, ettei Jumalaa ole, vaikka joku oisi siitä täysin vakuuttunut ja sanoisi sitä totuudeksi. Sen takia se oma uskomus on jokaiselle se oma totuus. Täytyy vaan kelailla ja kelailla ja tunnustella, että voisi itse itsensä vakuuttaa siitä, että se mitä uskoo, on uskomisen arvoista. Niin me kaikki tehdään.

Meidän arvo kristuksessa on enemmän, kuin jonkun orjan, me ollaan lapsia, perheenjäseniä.

Perhejäsenyyden hinta aika suolainen, kun palvelusopimus vaatii luopumista maallisen elämän nautinnoista ja alistumista muiden laatimiin sääntöihin.

Kaupan päällä saa jatkuvan pelon lankeamisesta ja tarve säädellä omia ajatuksia ja tekoja. Tarve rukoilla pärjätääkseen arjen pienistä vastoinkäymisistä ei myöskään kuulosta mitenkään vapauttavalta.

Perhejäsenyyden hinta aika suolainen, kun palvelusopimus vaatii luopumista maallisen elämän nautinnoista ja alistumista muiden laatimiin sääntöihin.

Kaupan päällä saa jatkuvan pelon lankeamisesta ja tarve säädellä omia ajatuksia ja tekoja. Tarve rukoilla pärjätääkseen arjen pienistä vastoinkäymisistä ei myöskään kuulosta mitenkään vapauttavalta.

Älä huoli, ei musta siltä tunnu. Luulen, että sinuun sattuu paljon enemmän minun kieltäytyminen elämän pikku iloista. Jotenkin säälit mua, vaikka ei pitäisi, koska mä oon tosi onnellinen tästä, mitä mulla on. Ja on vapaa olo.

Jumalan ja sitäkautta Saatanan olemassaolo ei ole millään lailla riippuvainen siitä, uskooko ko. heppuihin 0 vai 6mrd ihmistä.

Uskovaisille kai tärkeätä että riittävä määrä uskoo samaan jumalaan.. tuntuisi oudolta jos kovin pieni joukuu pelastuu ja suurin osa jumalan luomuksista joutuu saatanan käsiin?

Kristityt taitaa ajatella että vajaa 30% ihmiskunnasta on kelvollinen ja pääsee jatkoille, loput menee lihamyllyyn. Joillakin suuntauksilla tiukemmat vaatimukset ja pienemmät prosentit.

Miks jumala loi peräreiän kikkelin meneväksi jos se ei ole sallittua? Jos jumala ei olisi tätä halunnut hän olisis luonut kikkelin niin, että se menee pimppiin vain kun sillä yritetään tehdä lasta.

[QUOTE="vieras";22094220]Miks jumala loi peräreiän kikkelin meneväksi jos se ei ole sallittua? Jos jumala ei olisi tätä halunnut hän olisis luonut kikkelin niin, että se menee pimppiin vain kun sillä yritetään tehdä lasta.[/QUOTE]

Varmaan sen takia, että kakka mahtuis ulos. Ja kyllähän se siihen ulostulosuuntaan parhaiten toimiikin, se suoli. Ottamatta homoasiaan kantaa (koska en nyt jaksa koko homojuttua ajatella ja vatvoa)

Älä huoli, ei musta siltä tunnu. Luulen, että sinuun sattuu paljon enemmän minun kieltäytyminen elämän pikku iloista. Jotenkin säälit mua, vaikka ei pitäisi, koska mä oon tosi onnellinen tästä, mitä mulla on. Ja on vapaa olo.

Joidenkin uskovaisten kohdalla valinta näyttää väärältä tai sitä on aika vaikea ymmärtää. Sen ymmärtää kyllä jos maallinen elämä on kovin ankea, jolloin luopuminen voi tuntua houkuttelevalta. Vaihdossahan saa sen taivaspaikan ja lupauksen paremmasta jatkosta.

Joidenkin uskovaisten kohdalla valinta näyttää väärältä tai sitä on aika vaikea ymmärtää. Sen ymmärtää kyllä jos maallinen elämä on kovin ankea, jolloin luopuminen voi tuntua houkuttelevalta. Vaihdossahan saa sen taivaspaikan ja lupauksen paremmasta jatkosta.

Niin, mutta ei mun elämä ole nyt ankeaa, eikä musta tunnu siltä, että mun elämä olis jotain luopumista. Ei ollenkaan tunnu semmoiselta. Ihan turhaan olet huolissaan. Mä tykkään mun elämästä.:hug: