Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22094264:Jotku homot on kirjoittaneet huumepäissään koko raamatun! :headwall:
Ihan turhaan olet huolissaan.
Njaa. Silti huolissani niin kaukan kun oma elämänkatsomus ja -kokemus sanoo muuta![]()
Samoista syistä mä voisin olla huolissaan susta. Lisäksi voisin muistaa sua aina iltarukouksessa.:xmas: Eikä se ihan tarkkaan ottaen mikään vitsi olekaan.
No esimerkiksi homoseksuaalina minua häiritsee aika valtavasti se, että uskovaisilla on mielestään oikeus tuomita minun henkilökohtaisen elämäni valintoja, joilla en satuta tai loukkaa ketään. Jos minäkin kirjotitelisin lehtiin uskovaisten kauhistuksesta ja vaatisin heidän katoamistaan maan päältä (tai ainakin sitä että he luopuvat uskostaan), jotta maailma olisi sellainen, josta pidän, niin aika moni uskis voisi ottaa henkilökohtaisesti.
Ziisus mitä järjenkäyttöä.
Mun mielestä toi homoasia on hieman kiepsahtanut jotenkin... Ei se ole mikään uskovaisten tehtävä vastustaa ensisijaisesti homoja, tai vastustaa mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja gfaklfjaklfjö;22094826:Niin, mutta moni muu on asiasta eri mieltä. Siksi juuri minulla on paljon sanottavaa uskovaisista: yhden ihmisryhmän maalaaminen synnin tahrimiksi hirvityksiksi ei ole ymmärrettävää eikä hyväksyttävää. Vai oliko tosiaan niin, että kristinuskon perustajan mukaan tärkeintä oli huolehtia siitä, että kaikkia (omastamielestä) synnillisiä tuomitaan mahdollisimman ahkerasti? Jotenkin muistelisin, että se ei mennyt ihan niin.
Enkä väitä, että kaikki uskovaiset olisivat tuomitsevia ja syrjiviä, kritisoin vain niitä, joille elämän sisältö tuntuu muodostuvan siitä että moukaroidaan esimerkiksi nyt homoseksuaaleja tai muita "pahiksia". Sitä se lähimmäisenrakkaus teettää...
Liliillä on taas sana hallussa vaikken aina samaa mieltä ole. Muutenkin hyvä keskustelu. Kerrankin.
Toisaalta kyse ei ole siitä, että uskovaiset vain ottaisivat homoja hampaisiinsa, (vaikka jotkut niin tekevät) vaan kitkaa aiheuttaa kirkon kanta asiaan, koska se on nyt juuri muuttunut, kun aiemmin on totuttu muuhun. Kirkko hieman mielistelee ihmisiä, mikä ei ole järkevää mielestäni pitkällä tähtäimellä. Lisäksi uskovilta usein tivataan kantaa homoasiaan, jolloin siihen ikäänkuin pakotetaan ottamaan kantaa, vaikka ei huvittaisi. Sitten siitä tietysti loukkaannutaan.
Esim. mulle on henk.koht ihan sama, onko joku homo vai mikä nyt onkaan, mutta raamatulla on asiasta kanta. en mä koe sitä tarvetta tuoda asiaa koko ajan esiin, ei se niinkuin oikein liity mitenkään mun elämänpiiriin tai kiinnosta ylenmäärin. Joskus siihen pakotetaan ottamaan kantaa, kai, koska jotkut kokee sen asian joksikin ydinasiaksi, vaikka ydinasia ois joku muu. Oikeastaan sillä pyritään kiinnittämään huomio pois koko ydinasiasta, joka on Kristus.
Hyvä kommentti. Mutta jos se ei ole mielistelyä vaan aitoa muutosta?
Jos sanon ettei ole vielä yhtään todistetta maailman historiassa jumalan olemassa olosta niin tuskin olen väärässä.
Vastaavasti ei taida löytyä pitävää todistetta siitä että jumalia ei ole olemassa.. muutenhan uskovaisia olisi helppo käännyttää
Useimmat uskovaiset ei koskaan näe tai kuule mitään jumalastaan vaan ovat vain päättäneet uskoa että sellainen on olemassa.
Vastaavasti ei taida löytyä pitävää todistetta siitä että jumalia ei ole olemassa.. muutenhan uskovaisia olisi helppo käännyttää
Useimmat uskovaiset ei koskaan näe tai kuule mitään jumalastaan vaan ovat vain päättäneet uskoa että sellainen on olemassa.
Kerroinko mä muuten, että mun yhden kaverin selkä parani viime viikonloppuna? En ole ikinä ennen kuullut, että se sanois olevansa terve ja että sillä ois terve olo. Miksi se ei ois mulle tarpeeksi iso todistus jumalasta?
En tiedä? Minua ei muiden selkäkivut tai edes jalkojen kasvamiset vakuuta. Jos kaikkivoipa jumala oikeasti haluaa todistaa olemassaoloaan niin osaa varmasti tehdä sen siten ettei jää mitään sijaa epäiyksille. Vois vaikka käyttää ukkosääntä ja tulikirjoitusta
Mutta tiedän että monella kristityllä ei ole mitään todisteita ja uskovat silti. Eivät edes odota että jumala näyttäytyisi tai tekisi mitään näkyvää ennen jessen seuraavaa tulemista.
Liittyy hyvään keskusteluun miten?