Homoutta ei ole pakko toteuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrittäkää ymmärtää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ellet ole itse jumala, mikä olet TUOMITSEMAAN muita? Eiköhän jätetä jumalalle ne asiat - hän varmasti rankaisee oikeasti PAHUUDESTA, mitä ei homoseksuaalisuudessa ole pätkääkään.

Se, että rakastaa toista, siinä ei ole mitään pahaa! Oikeata pahuutta on toisten tuomitseminen/syrjiminen/kiusaaminen/sortaminen. Eli te jotka sitä harrastatte, teitä se jumala tulee rankaisemaan. Ja te tiedätte sen itsekin.

Noudattavatko homouden vastustajat myös mm. näitä raamatun kohtia:

Oletteko valmiita surmaamaan murrosikäisenne, jos hän kuohuissaan kiroaa teita?
»Jos joku kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla. »
(2. Moos. 21:17)

Entä onko tämä teille kohtuullinen ja noudatettu rangaistus sapatin rikkomisesta?
Pitäisikö jokainen lääkäri, palomies, poliisi ym. surmata, koska he työskentelevät sapattina?
»Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon kuolemalla. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta.»
(2. Moos. 31:14 )

Näinkö toimitte uppiniskaisten poikienne kohdalla?
»Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen.»
(5. Mooseksen kirja 21:18-21)

Ja eikös niin, että raiskaus hyvitetään maksamalla tytön isälle vähän rahaa ja pakkonaittamalla raiskattu tyttö raiskaajalleen?
”Jos mies kohtaa koskemattoman tytön, jota ei ole kihlattu, ja pakottaa hänet makaamaan kanssaan ja jos heidät nähdään, miehen on maksettava tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä. Miehen tulee ottaa häpäisemänsä tyttö vaimokseen, eikä hän saa hylätä tätä koko elinaikanaan.” (5. Moos. 22:28-29)

Lista näistä asioista olisi loputon. Siis, hyväksyttekö ja toteutatteko te näitä raamatun kohtia vai millä oikeudella te valitsette raamatusta vain itsellenne sopivia kohtia - kohtia, joilla saatte oikeutuksen tuomita ja syrjiä vähemmistöjä?

samaa mieltä minäkin olen, vaikka olen ateisti (entinen hellari), eikä oo mitään homoja vastaan. mutta raamatussa se kielletään täysin selvin sanoin. miksi, oi miksi te homoseksuaalit siis haluatte kirkon hyväksynnän elämällenne, miksi vetoatte siihen, että raamatun tulkinta muuttuu ym? vaikka se tulkinta muuttuu, niin ihminenhän sen muuttaa, ei jumala. ja jo aikoina, jolloin raamattu kijoitettiin, niin ihminen sen silloinkin kirjoitti, silloin oltii homovastaisempia, eli mistä sitä loppujen lopuksi tietää, mitä mieltä itse jumala on (siis jos olisi olemassa, täähän on nyt täysin hypoteettista höpönlöpöä koko tää mun juttu). sitä mä en ihan oikeasti ymmärrä, miks se raamattu pitää vääntää oman mielen mukaan? jos on kerta homo, niin valitsee sen elämän, miks haluaa esim avioliittoon, joka on vaan raamatusta peräisin oleva sakramentti? miksei riitä kivat juhlat ystävien kanssa ja parisuhteen rekisteröinti (onko muuten sallittua suomessa, en tiiä..) kiitos ja anteeks ja saa kivittää

• Tykkää
Reactions: Karenina
samaa mieltä minäkin olen, vaikka olen ateisti (entinen hellari), eikä oo mitään homoja vastaan. mutta raamatussa se kielletään täysin selvin sanoin. miksi, oi miksi te homoseksuaalit siis haluatte kirkon hyväksynnän elämällenne, miksi vetoatte siihen, että raamatun tulkinta muuttuu ym? vaikka se tulkinta muuttuu, niin ihminenhän sen muuttaa, ei jumala. ja jo aikoina, jolloin raamattu kijoitettiin, niin ihminen sen silloinkin kirjoitti, silloin oltii homovastaisempia, eli mistä sitä loppujen lopuksi tietää, mitä mieltä itse jumala on (siis jos olisi olemassa, täähän on nyt täysin hypoteettista höpönlöpöä koko tää mun juttu). sitä mä en ihan oikeasti ymmärrä, miks se raamattu pitää vääntää oman mielen mukaan? jos on kerta homo, niin valitsee sen elämän, miks haluaa esim avioliittoon, joka on vaan raamatusta peräisin oleva sakramentti? miksei riitä kivat juhlat ystävien kanssa ja parisuhteen rekisteröinti (onko muuten sallittua suomessa, en tiiä..) kiitos ja anteeks ja saa kivittää

En ole perehtynyt raamattuun ja olen hetero, mut koitan jotenkin asettua homojen asemaan. Jotenkin ajattelisin, että se on heille tärkeää, koska se osoittaa meidän olevan samanarvoisia - lain ja Jumalan edessä. Siitähän tässä on kysymys ?

Kun kuitenkin me ollaan vain ihmisiä kaikki ja tasa-arvo on tärkein arvo varmaan kaikista, jotta yhteiskunnassa pysyy rauha ja ihmisillä on samat oikeudet. Se on myös sivistyksen ja lähimmäisenrakkauden osoitus, sillä me tosiaan ollaan vain ihmisiä - eikä ole meidän tehtävä tuomita/vähätellä toisia kanssaihmisiä.

Jos ihminen on sekä uskova, että homo niin toki hänelle on tärkeää, että hänen kirkkonsa hyväksyvät hänet sellaisena kuin hän on. Ei kai tätä nyt tarvitse edes sen enempää ihmetellä?

Ja kuten itsekin sanoit, Raamatun kirjoittamisen aikoihin oltiin homovastaisia, joten ei tiedetä onko se oikeasti Jumalan mielipide. Näin nämä kyseiset hyväksyntää haluavat homotkin todennäköisesti ajattelevat ja juuri sen takia pitävät sitä vääränä, että heidän homouttaan ei hyväksytä, koska ei kenellekään ole varmaa tietoa Jumalan mielipiteestä.

Miksi oi miksi, sekoitekankaan käyttäjät haluavat kuulua kirkkoon tai kutsuvat itseään uskovaiseksi, vaikka se sekoitekankaan käyttö selvin sanoin kielletään? Miksi sapattina työskentelevät palomiehet tai ne jotka vastustavat raiskatun pakkonaittamista raiskaajalleen, saavat kutsua itseään uskovaisiksi vaikka toimivat raamatun vastaisesti? Miksi uskovat homot tästä poikkeaisivat?

Suurin kysymys kuitenkin taitaa olla se, että samaa sukupuolta olevat eivät välttämättä halua kirkossa naimisiin tai mitään muutakaan kristillistä vaan samat Oikeudet avioliitossa kuin muillakin on. Mutta joka ajassa löytyy niitä, jotka haluavat raamattuun vedoten syrjiä ja alistaa, jos ei naisia, vammaisia tai orjia niin sitten homoja, kunhan aina on joku jota polkea.

Mulle tämä elämä on niin paljon yksinkertasempaa. Eletään kuten parhaaksi nähdään ja kuollaan jossain vaiheessa. En jaksa kuluttaa aikaa pelkäämällä satuolentoja ja elämällä tarinoiden mukaan. Minä uskon omaantuntoon ja onneen.

Ko. asia on minun mittakaavassa niin pieni etten jaksa sillä päätäni vaivata. Toisten tappaminen, kiduttaminen ja oikeuksien tallominen on jo kiinnostukseni arvoinen asia.

En ole ap, mutta vaastaan kuitenkin. Raamatun sana kyllä selkeesti tuomitsee synnin. Ja jos uskova kertoo mitä Raamatussa lukee, niin e hän silloin puhu omassa ymmärryksessään vaan kertoo yksinkertaisesti vain se, mitä Raamatussa lukee. Jumala vihaa syntiä, se on koko kristillisen uskon perusta. Jeesus tuli sovittamaan syntimme.

Raamattu tuomitsee synnin, mutta se tuomitsee yhtä selkeästi muiden tuomitsemisen. Tuomiopäivällä sinutkin tullaa muistamaan muiden tuomitsemisestä. Sinun tehtäväsi on itse elää niin, ettei sinua tuomita. Sitä et näköjään itsekään osaa juuri nyt tehdä.

Syntiä on jumalan leikkiminen!?! Mitä me tavan pulliaiset ollaan TOISIA TUOMITSEMAAN?
Siitä vasta rangaistaan jos jostain - Jumala on LUONUT JOKAISEN ja hän päättää sitten taivaanporteilla kuka sinne pääsee ja kuka ei (kumpikohan: homo vai kiusaaja.. Ei kovin vaikea arvata)

No mitä se teitä kaivelee vaikka joku haluaisi elää synnissä. Onko se jotenkin teidän taivaasta pois? Jos kirkko hyväksyy homouden, hyväksyttekö tekin?

Pitäkää huoli omista asioistanne ja jos on pakko johonkin nenänsä työntää niin työntäkää se oikeaan paikkaan. Tappaminen, syrjintä, raiskaus, pedofiilit, väkivalta jne. on asioita jotka voi alkaa kaivella teidänkin elämää, pelkkä homous tuskin on minkäänlainen uhka kenellekkään. Siinähän on perimmiltään kysymys rakkaudesta ja kaikkein tärkeinhän on rakkaus!

Mun mielestäni olisi oleellista muistaa, että Raamattu on joukko ihmisen valitsemia kirjoituksia ei siis mitenkään Jumalan valitsemia tekstejä. Raamatusta on jätetty paljon kirjoja pois.

Lisäksi yksi oleellisimpa asioita on, että yksin usko pelastaa. Ei suinkaan se, että elää Raamatun kirjaimen mukaisesti.

Missä voisi opiskella sisustussuunnittelijaksi Tampereen seudulla? Voiko opiskella oppisopimuksella? Tuoretta tietoa kenelläkään. Olisiko sisustussuunnittelijalle töitä itsensä elättämiseksi?

[QUOTE="vieras";28640674]Mitä tarkoittaa käytännössä "homouden toteuttaminen"?? Mitä sitten tarkoittaa kun homoutta ei toteuta?[/QUOTE]

sitä ettei elä homosuhteessa eikä harrasta homoseksiä.

[QUOTE="jaana";28640712]sitä ettei elä homosuhteessa eikä harrasta homoseksiä.[/QUOTE]

Eihän tuo poista sitä tosiasiaa,että ihminen on homoseksuaali. Hohhoijaa.

[QUOTE="vieras";28640719]Eihän tuo poista sitä tosiasiaa,että ihminen on homoseksuaali. Hohhoijaa.[/QUOTE]

ei tietenkään. uskova voi olla homoseksuaali loppuelämänsä mutta ei toteuta sitä.

[QUOTE="jaana";28640736]ei tietenkään. uskova voi olla homoseksuaali loppuelämänsä mutta ei toteuta sitä.[/QUOTE]

Tosi vierdoa logiikkaa!

Tosi vierdoa logiikkaa. Ihan samaa kuin se, että strutsi laittaa päänsä pensaaseen; se mikä ei näy, sitä ei ole olemassa.

Samalla logiikalla: alkoholisti ei ole alkoholisti, kun sanotaan, että se ei ole alkoholisti.

Uudessa Testamentissa kumotaan Vanhan testamentin lait, näin lyhkäsesti sanottuna. Että noita mooseksen kirjan lakeja on turha tähpn sotkea. Homous taas tuomitaan myös Uudessa testamentissa.

Ja tuosta toteuttamisesta. Uskova ihminen jättää tekemättä sen, minkä Jumala tuomitsee.

[QUOTE="vieras";28640741]Tosi vierdoa logiikkaa!

Tosi vierdoa logiikkaa. Ihan samaa kuin se, että strutsi laittaa päänsä pensaaseen; se mikä ei näy, sitä ei ole olemassa.

Samalla logiikalla: alkoholisti ei ole alkoholisti, kun sanotaan, että se ei ole alkoholisti.[/QUOTE]

Ei ole. Uskova ei tee sitä, minkä jumala on synniksi lukenut. Synniksi on luettu se, että mies makaa miehen kanssa.
Joku toinen voi tuntea vetoa vaikka lapseen (aikuinen siis), mutta ei toteuta mielitekoaan, koska tietää, että se on väärin. Ei siinä homouden toteuttamattomuudessa ole mitään sen kummempaa. Jättää vain synnin tekemättä, vaikka houkutus olisi suuri. Siinähän se USKO mitataan.

[QUOTE="jaa-a";28640375]Mikä homoudessa on syntiä? Aloittaja sanoo homouden olevan syntiä, mutta mikä siinä on se synnin osa?[/QUOTE]

"Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät." 1. Kor 6

Tässä suoraa tekstiä Raamatusta, eli Jumalan Sanasta

Yhteistyössä