hoohhoijaa päivähoidosta siis...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kerttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kerttu"

Vieras
Ihme tuomitsijoita aina jos joku on raskaana ja/tai 1 lapsen kanssa kotona ja viemässä samalla toista lasta hoitoon vaikka on itse kotona! Mitä sitte! aina joku sanoo ettei jaksa/viitti hoitaa omaa lastansa kotona niin viedään muka turhaan hoitoon hoohhhoijjaa sanon minä! olen ollu raskaana,ja mun 3 vuotias osan ajasta mun kans kotona. Mieluummin vien kuule hoitoon päiväksi HYVILLÄ VITUN MIELIN kyllä,hauskempaa lapsella siellä hoidossa osan päivästä on muiden lasten kanssa kun istua kotona äitensä kanssa 24/7! ei vilkas poika jaksa kotona äiten kanssa roikkua!!! eikä se oo hyväkskään! totean vaan että kyllä mä jaksan lastani kotona hoitaa,mutta katson parhaaksi viedä hoitoon päiväksi kun sellaista on tarjolla,lapsi siellä viihtyy hyvin ja on onnellinen kun saa leikkiä kavereidensa kanssa eikä hänestä tuu mikää luuseri mammanpoika joku tarvii äitiä joka ikiseen asiaan ja seuraksi vielä 30v. että näin :) mulla ei ainakaa oo huono omatunto, hoitoon laittamisesta miks pitäisi? ihme porukkaa,ihme mielipiteitä. Ja sitäpaitsi se on mun asia koska ja miksi laitan päiväkotiin lapseni,ei kenenkään muun.ihan kun ois jotenki täydellistä olla kotona joka sekunti lasten kanssa,eihän niistä ikinä kasva itsenäisiä tasapainosia aikuisia jos tollain ajatellaa.Meillä ollaa ainaki onnellisia ja tyytyväisiä elämään ,muut ruikuttakoon mitä ruikuttaa.

ja viittasin tällä siis siihen kun joku raskaana oleva äiti juuri poti huonoa omaa tuntoa lapsen hoitoon viemisestä ollessaa kotona,vaikka oli itse vielä sairastellutkin.

Ihme mielipide sullakin. :O Voi niiden lasten kanssa tehdäkin vaikka mitä, etsiä leikkiseuraa puistoista, kerhoista, käydä kirjastossa, uimahallilla ym. Ei sen kotihoidon tarvii mitään kotiseinien ja äidin tuijottelua olla.

Mä voin ainakin rehellisesti sanoa olevani katkera niille jotka noin tekevät ja märisen asiasta siksi, pahimpina päivinä veisin minäkin riemusta kiljuen lapseni edes pariksi tunniksi hoitoon että saisin itse levätä, vaan kun ei ole ollut työpaikkaa eikä siten myöskään hoitopaikkaa eikä sellaista kovin helpolla kotona oleva täällä saa, ei lasta mihinkään voi viedä, joten tuntuu "epäreilulta" että toisilla sellainen mahdollisuus on.

Kun munkin työpaikalla on monta jotka kuskailee lapsiaan vaikka kuinka kauas ja syy on se että matkanvarrella olevassa tai lähipäiväkodissa ei ole tilaa + se naapurin äiti joka on kotona vie lapsensa siihen lähipäiväkotiin.
Pistäähän se harmittamaan.

Mä voin ainakin rehellisesti sanoa olevani katkera niille jotka noin tekevät ja märisen asiasta siksi, pahimpina päivinä veisin minäkin riemusta kiljuen lapseni edes pariksi tunniksi hoitoon että saisin itse levätä, vaan kun ei ole ollut työpaikkaa eikä siten myöskään hoitopaikkaa eikä sellaista kovin helpolla kotona oleva täällä saa, ei lasta mihinkään voi viedä, joten tuntuu "epäreilulta" että toisilla sellainen mahdollisuus on.

Kai siellä jotain kerhoja on?

Ja olet sitten niitä äitejä, jotka kuvittelevat ainoan oikean paikan yli kolme vuotiaalle olevan laitoshoidossa, siis päiväkodissa. Ei niitä päiväkoteja ole sen takia perustettu, että kotona makaavat laiskat raskaana olevat äidit voisivat sinne lapsiaan viedä. Kuvittelin ihan, että koko systeemi on nimenomaan siksi keksitty, että vanhemmat voivat molemmat käydä töissä. Jos olet lapsia hankkinunt, on sinun tehtäväsi myös keksiä niitä virikkeitä. Hoitoon lapset viedään, jos on ihan oikeesti pakko! Ei ole systeemin tehtävä hoitaa sinun lapsiasi. Et näytä luottavan omiin kykyihisi selvitä päivistä lapsesi kanssa. Sääliksi käy esikoista, joka joutuu lähtemään hoitoon, kun äiti on vauvan kanssa kotona...

• Tykkää
Reactions: Squawe
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2010199-kamalat-omantunnon-tuskat-kun-vien-pojan-hoitoon/

Tähän ketjuun vissiin viittaillaan. Tuli itellekin paha mieli aloittajan puolesta, joka siis meinas isompaa lastaan pitää päiväkodissa siihen saakka kun vauva syntyy, vaikka on itse sairaslomalla. Mutta tosiaan pitäis yrittää aina löytää ymmärrystä muiden elämäntilanteita ja valintoja kohtaan.

Yhteistyössä