HORMONIKIERUKAN TEHON HIIPUMINEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄITI -68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄITI -68

Vieras
Kertokaa minulle hyvät siskot miten huomaa hormonikierukasta, että sen teho on loppumassa?? Minulla on ollut kierukka 5 vuotta ja 2 kuukautta ja nyt tuntuu kuin olisin raskaana.. On iltaisin ja öisin pahaa oloa, turvottaa huimaa välillä. Tänään on alavatsa kauttaaltaan todella kipeä, nipistelee ja on kosketusarkakin. Gynelle olen menossa ensi kuussa tarkoituksena poistaa kierukka..mutta onko mhdollista, että teho loppuu heti kun 5 vuotta on täynnä. Vuotoja ei ole ilmestynyt( olleet siis pois koko tämän 5 vuotta), mutta alaselkä on ollut kipeä nyt jo usean viikon. Testin tein viime viikolla, selvä nega apteekin omalla testillä. Minulla on kolme lasta ja neljäs saisi vaikka tullakin.. Kuvittelenko oireet vai onko minulla jokin tulehdus??

Jos jollakulla tietoa, olisin kiitollinen vastauksista.

Itsellä on toinen h-kierukka "menossa". Viimeksi kun kävin gynellä ja kyselin milloin seuraava vaihdettava, lääkäri sanoi että voi pitää ihan rauhassa jotain 5,5 vuoden paikkeille. Se 5v on kuulema se valmistajan antama takuu-aika. Pitempäänkin tehoa on.
Sen tarkemmin en osaa sinulle vastata. Enkä kyllä usko, että sitä tehon hiipumista voi mitenkään tuntea... :/ kai.

No, ehkä nämä 'oireet' ja tuntemukset onkin oman kropan aiheuttamia juttuja. Että hormonitoiminta palautuu pikkuhiljaa entiselleen ja antaa esim. viitteitä oviksesta ja menkoista, vaikkei mitään vuotoja vielä olekaan. Sitten poiston jälkeen kaikki toivottavasti palautuu ennalleen. Pakko vain oli kysyä jos jollakulla olisi samoja fiiliksiä, kun ilmeisesti 'vahingon' sattuessa pitäisi keskeyttää...(valmistajan suositus). Joku on minulle joskus kertonut, että vuodot alkaa kun teho kierukasta loppuu, mutta ei siis minulla ainakaan vielä. :p

Yhteistyössä