Hormonikierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piinattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Millaista aknea teille on tullut? Itselläni on ollut hormonikierukka ensimmäistä kertaa reilut kuusi kuukautta ja kuluneen kuukauden aikana nenän viereen molemmin on tullut tosi kipeitä finnityyppisiä pallukoita, jotka eivät kuitenkaan ole finnejä (puristaessa tulee vain kirkasta nestettä). Näitä pallukoita on jopa päänahassa, luulin ensin päänsäryksi, mutta olivatkin jomottavia, isohkoja näppyjä. Olen myös yli 40 v. Ja painoakin on tullut muutama kilo.

En olisi halunnut tätä vaan steriloinnin. Suosittelivat kuitenkin kierukkaa abortin yhteydessä, kun vaihdevuodet lähestyvät.

No minkälainen nyt akne on,iho kukkii naamassa ja yläselässä enemmän kuin teini-ikäisellä lapsellani.Kiloja on myös kertynyt.Mutta haluan tietää sattuuko kierukan pois otto yhtäpaljon kuin sen laittaminen?

Jaahas,kierukka laitettiin sit eilen. Ei se nyt niiiiin paljon sattunut kuin luulin, inhottavalta se lähinnä tuntui. Saapas nähdä, mitä sivuvaikutuksia siitä nyt sitten tulee.

Mulla kohta 3 kk laittamisesta. Ei päivääkään ettei olis tiputellu enempi tai vähempi. Alkaa pian kyllästyttää. Myös hiukset alkoi karista ja naama kukkii ajoittain. Jalkoja jomottaa ja muutenkin v....taa. Liekö sitten jo vaihdevuosivaivoja. Olen 43 v. Lääkäri sanoi että lievittäisi niitäkin. Onko muilla esiintynyt hiustenlähtöä ?

Kyllä minulla oli hiustenlähtöäkin pari vuotta,ei vaan niin huomannut kun tukkaa on siunaantunut niin paljon.
Aluksi kaikki tuntui vaan niin taivaalliselta kun runsaat menkat jäi pois mutta nyt alan olla näihin muihin vaivoihin tosi kypsynyt.Näytän sellaiselta etten itsestäni huolehdi tämän akneni kanssa,yäk.

Yhteistyössä