hormonikierukka ja kierto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nytkypylly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nytkypylly

Aktiivinen jäsen
15.08.2005
15 444
0
36
eli siis mulle asennettiin hormonikierukka kiertopäivänä 9.. ja mietin tässä vaan, että milloin odotella sitä vuotoa? eli siis alkaako kierto tavallaan alusta kun se kierukka laitettiin mahdollisesti vai tuliskohan menkat ehkä sen vanhan kierron mukaan?? ihmettelen vaan miten hyvin tää on sopinut, kun tiputtelua oli tasan kolme tuntia laiton jälkeen ja sen jälkeen ei mitään!

Luulisin, että se jatkuu ihan vanhan kierron mukaan...olen itsekkin odotellut menkkoja vaan eipä ole kuulunut...jos tarkkoja ollaan niin hiukan jotain pikkuhoususuojasa näkyi, mutta se sit siitä.
Mulla kyllä laiton jälkeen vuosi kaksi viikkoa ja se loppui siihen, ei ole ollut se jälkeen minkäänlaista tiputelua, niin kuin lääkäri "pelotteli" että tiputtelua saattaa kestää 3 kk tai jopa 6 kk...
Niin ja menkat kuulemaa saattaa toisilla jäädä kokonaan poiskin, ja jos näin on minun kohdalla, niin olen pelkästään onnellinen... :)

Mulle laitettiin hormonikierukka 8.joulukuuta. Alkuun ei mullakaan ollut mitään vuotoa ja ihmettelinkin että meneekö näin hyvin. Mutta nyt olen sitten vuotanut kohta 2 viikkoa ja mahakin on ollut aika kipeä.
Odottelen tässä aikaa että tää vuoto loppuisi.... Niin ja lääkäri sanoi että tämä kierukka ei vaikuta esim.ovulaatioon mitenkään. Että kait se sitten menee vanhan kierron mukaan.

tuntuu sopivan mulle ainakin täydellisesti, "menkat" oli vissiin lauantaina-aamupäivällä :D kun paperiin pyyhkiessä tuli ihan vähän ruskeaa.. että mulla on vain positiiivista sanottavaa, tähän mennessä =)

Niin minäkin ensin luulin, kun tiputtelu loppui pian alkuunsa ja kierto näytti tasoittuvan vanhaan. Vaan toiset "menkat" kestää vieläkin, neljä viikkoa jo tiputellut välillä vuotanut ja kivut tulleet kaveriksi. :kieh: Ja parina päivänä ollut jopa supistusten kaltaisia kipuja, jotka voi olla kierukasta johtuvia!! Että empä ole enää niin tyytyväinen..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 00:01 tiki78 harmaana kirjoitti:
Niin minäkin ensin luulin, kun tiputtelu loppui pian alkuunsa ja kierto näytti tasoittuvan vanhaan. Vaan toiset "menkat" kestää vieläkin, neljä viikkoa jo tiputellut välillä vuotanut ja kivut tulleet kaveriksi. :kieh: Ja parina päivänä ollut jopa supistusten kaltaisia kipuja, jotka voi olla kierukasta johtuvia!! Että empä ole enää niin tyytyväinen..

ok, pitääpi sitten tarkkailla tilannetta, toivottavasti sunkin tasoittuu vielä =)

Yhteistyössä