hormonimylläkkä tasapainoon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Jouduin vaihtamaan Yasminelle-ehkäisypillerit tuossa vajaa kuukausi sitten Cerazetteen järkyttävien mielialaoireiden takia. Olin oikeasti aivan masentunut ja itsetuhoinen ja sain tolkuttomia raivareita turhasta, vaikka normaalisti olen rauhallinen ja positiivinen ja voimia on vaikka muille jakaa.
Lääkäri vakuutteli että juujuu, kyllä ne mielialaoireet haihtuu heti kun aloitat minipillerit. Nyt olen siis kohta kuukauden näitä mättänyt, olen tosi kiukkuinen ja apea. En käsitä miten uskomattomat teräshermot poikaystävälläni on kun se jaksaa minua :)

Minkähän ajan kuluttua niitä muutoksia pitäisi alkaa tulemaan? Vai heivaanko vaan helevettiin nämäkin pillerit? Ehkäisyä tarvitsen edelleen, vakituisessa suhteessa olen ja ikää mulla on vasta 22 eli vauveli ei ole ajankohtainen juttu. Pelottaa että voiko kortsuun sitten luottaa pelkästään. Muita yhdistelmiä en voi ottaa myöskään migreenin takia.

Ai niin, sitä vielä mietin että mitäs ihmettä sitten jos ei kerta yhdistelmä-e-pillerit sovi ja myös cerazetteista tulen mielipuoleksi? Onko joku nuvaring suunnilleen ainoa vaihtoehto, tai sitten kortonki.. Ehkäisykapseli jo ajatuksena kuvottaa, ja kuparikierukkaa minulle ei runsaiden menkkojen takia laitettaisi muutenkaan. Olen ihan hajoamispisteessä täällä kun mikään ei tunnu käyvän, mutta kortonkiinkaan en jotenkin uskaltaisi vuosikausia luottaa. :(
Yritin tästä kaikesta puhua lääkärillekin kun viimeksi kävin mutta ei se kuunnellut YTHS:llä, painoi vissiin seuraava asiakas jo päälle..

mulla ihan sama tilanne; migreenin takia ei estrogeenipitoisia ehkäisymenetelmiä ollenkaan, Cerazettea en halua enää edes kokeilla. Kaverilla kesti sen kanssa kuukautiset 24 pvää.. mulla ei hormonien takia tullut mielialanvaihteluita mutta muita fyysisiä oireita kyllä senkin edestä. poikaystävän kanssa ollaan pelkkää kondomia käytetty, eikä vielä ole muksuja tullut.

ja ei kai sullekkaan noi yllämainitut ehkäisykeinot sovi koska niissä kaikissa on estrogeeniä PAITSI minipillereissä, eli ei sulle käy kapselit tai renkaatkaan..