Hörökorvaleikkaus? infoa!:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivoinen"

Vieras
Oon melkein 15-vuotias tyttö joka kärsii hörökorvaongelmasta. Leikkaukseen oon luultavasti menossa, mistä enemmän tahtosinkin tietää, mm seuraavia juttuja:

- Kuinka paljon maksoi?
- Missä kävitte?
- Kuinka kauan tikit leikkauksen jälkeen?
- Oliko korvat hirveen näköset/kauheen kipeet leikkauksen jälkeen? Taino niin kipeet ettei mee perusburanalla ohi?
- Kuinka kauan piti pitää jotain tukipantaa kokoajan?
- Millanen tää panta oli, annettiikse sulle sieltä sairaalasta vai pitikö ite pitää tyyliin jotain Puffia?
- Oliko minkälainen liikuntakielto yms.? siis mitä kieltoja/rajotuksia ja kuinka kauan?

Oon siis kärsinyt näistä jo monta vuotta, aina piilottelen niitä ja pelkään että mua alettas kiusata. Nyt ens kesänä meen riparille, ja sitä enne tahdon ehdottomasti että korvat korjataan. Oon monta vuotta jo miettinyt ja toivonut, että jos ne vähän oikenis, mutta ei ne oo muuttunut mihinkään. Nukkuessa ne rullaantuu kauheesti (tiiän kyllä ett normitkin rullailee tietty jonkun verran) ja on välillä sen takia tosi kipeet.

Mua ei ikinä oo korvistani kiusattu, varmaan siks,että oon niin mukavalla luokalla ja mulla on ihania kavereita ja ihana futisjoukkue. Mutta myöskään siksi en oo saanut mitään kommenttia noista, koska kukaan muu kuin paras kaveri ja vanhemmat ei noita oo kahteen vuoteen nähnyt, niin hyvin oon ne pannoilla piilottanut.

Nyt en kuitenkaan enää jaksa, saati sitten koko loppuelämääni. Oon monta vuotta jo koittanut noihin sopeutua, mut ei tuu mitään,enkä jaksa enää.

Voisitteko siis vähän inffoilla leikkauksesta, kertokaa omianne tai lastenne kokemuksia, mitä vaan aiheeseen liittyvää!:)

Kiitos!:)

Äh. Älä leikkaa. Mun mielestä litteät korvat ei ole miellyttävän näköiset. Kuka sen päättää, mikä on normaali? Sun lapset varmaan perii sen silti. Leikataanko nekin?

Kyl mä ne aioin leikkauttaa, monta vuotta oon niiden kans yrittänyt elää, ja jos ne huonontaa mun itsetuntoa melko ratkasevasti, nii siinä kohtaa mun mielestä mulla on oikeus ne korjata, koska ei kummiskaan mikään kauheen iso operaatio.

Ja mitä sit tulevaisuudessa mun lapsiin tulee, nii jos he ne perii, nii silloin se on heidän päätös haluaako ne leikauttaa vai ei. Jos ne ei heitä häiritse yms. nii tietenkään niitä ei leikkauteta! Vaan sillon, jos he itse haluavat ja tekevät siinä aloitteen.
Tässäkin on kyse mun omasta päätöksestä ja vanhemmat on sen hyväksyny.

moikka, mun nyt 9 vee tytöllä on, käytiin n 5veenä lääkärissä, joka suosittelu leikkausta 6_vuotiaana. ei vielä silloin leikattu, aattelin antaa ite päättää ja nyt haluaa leikkauksen. muuta en osaa sanoo ku et paikallispuudutuksessa tehdään.

Mun lapsella leikattiin noin vuosi sitten hörökorvat silmä ja korvaklinikalla. Mun lapsi kärsi myös monta vuotta hörökorvista. Itse se leikkaukseen halusi.
Särkyä oli jonkun verran, burana auttoi. Panta piti olla monta viikkoa(en muista tarkalleen). Viikko liikunta kieltoa.
Panta piti ostaa itse, kangas panta.
Oman lapsen elämä helpottui leikkauksen jälkeen. Ennen ei pitänyt koskaan hiuksia kiinni, nyt pitää.
Toivottavasti tästä oli edes vähän apua.

Tsemppiä leikkaukseen, jos meinaat mennä :)

Minulta leikattiin hörökorvat. 11-vuotiaana (vuonna -98) "turbaania" minun piti pitää n. 1 kk. juokseminen oli kielletty ja uiminen.

hinnasta en tiedä, mutta varmasti on muuttunut. Elämäni helpottui huomattavasti leikkauksen jälkeen :) vanhempani antoivat minun itse päättää milloin olin valmis leikkaukseen. :)

Yhteistyössä