HPV rokote

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tyttäreni on siinä iässä että saisi HPV rokotteen. Suurin osa luokkatovereista on sen ottanut, vain pari jättänyt ottamatta.

Tytär on saanut kaikki muut rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet, paitsi ei vielä tuota HPV.
Syystä tai toisesta olen epävarma että ottaako vai jättääkö ottamatta. Olen lukenut rokotteesta ja olen niin kahden vaiheilla. Lähinnä mietityttää se että rokote on melko uusi.

Oletteko te ottaneet tai aiotte ottaa lapsillenne hpv rokotteen? Tai oletteko jättäneet ottamatta? Perusteluja?

Minä annoin tyttären päättää ja hän otti, koska moni kaverikin otti. Ei ole ainakaan vielä tullut mitään ihmeellistä ilmi. Tosin sai tehosteen vasta maaliskuussa. Olin sitä vähän vastaan samasta syystä, mutta annoin sit ottaa kuitenkin.

Kyllähän se kohdunkaulansyöpä on paljon mukavampi kuin piikki. Ja näin äärivihreänä pidä erityisen tärkeänä sitä, että tyttäreni pääsee levittämään papilloomavirusta tehokkaasta kaikille seksikumppaneilleen ja näiden kautta kaikille heidän rokottamattomille kumppaneilleen, mikä tulee vuosikymmenien aikana karsimaan useita ylimääräisiä ihmisiä kuluttamasta luonnon resursseja.