HPV-virus, pitääkö myös mies hoitaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Siis yhtäkkiä juolahti mieleen. Oon käynyt nyt kaksi kertaa kolposkopiassa ja nyt muutaman viikon päästä loop-hoitoon. Mulla siis todettu toi korkean riskin HPV-virus.

Ymmärtääkseni tää ei siis poistu koskaan elimistöstä. Miehellä ei mitään näkyviä muutoksia tms mutta siis pitääkö myös mies hoitaa jotenkin tai tutkia? Lääkäri on tietoinen että mulla mies on ja lapsi hänen kanssaan, mutta ei ole koskaan maininnut että miehelle mitään pitäisi tehdä. Kysyn kyllä kun sinne loopiin meen mutta ajattelin kysyä etukäteen jos jollain tietoa. Miestäkin kiinnostaa niin siks kysyn? Ja jos miehelle joku hoito on niin mimmonen se on?

[QUOTE="noh";28217046]Ei miehille oo mitään hoitoja. Ja käsittääkseni miehiltä tätä hpv.tä ei voi testatskaan??[/QUOTE]

Penis leikataan vasta kun virus aiheuttaa näkyvän leesion.

HPV ei ole elinikäinen, mutta poistuu vasta kun elimistön vastustuskyky sen tappaa. Siihen voi jollain mennä vuosi, jollain 7 vuotta. En tosin tiedä onko vaikutusta tuolla kuinka korkean riskin.

Miehiltä tuota ei pysty tutkimaan, jollei virus aiheuta ulkoisia oireita. Ne tietysti pitää poistaa myös mieheltä ja ovat toki varmasti kivuliaita.

Mulla on ollut HPV virus, lieviä muutoksia ainoastaan ja vuoden päästä testauksesta sain taas puhtaat näytteet. Ei ollut siis minkäänlaisia merkkejä viruksesta. Oli siis poistunut.

Yhteistyössä