*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hani-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sunnuntaita!!
kauhiasti tullu tekstiä taas,mukava lukea kuulumisianne.
joulu meni hyvin,kotona oltiin,mummuloissa käytiin ennen joulua ja toisessa tapanina.että ihan rauhallinen joulu oli.kultasormuksen sain lahjaksi,mullaku se oli hävinny,siis vihkisormus.
joku puhu hiihtämisestä,minä itse oon hurahtanu hiihtoon ja sauvakävelyyn.eilen tein 15km;n hiihtolenkin ja tänään 16km. ihanan luikas keli oli.=)
kiloja on tullu joulun aikaan ainaki 2.no ei se mittää.nyt tullu yhteensä n.6.5kiloa.
pakkasta vielä on täällä mutta luvattu on nollakeliä kolmeksi päiväksi.
suklaata oon syöny varmasti monta kiloa :xmas: nam... :p
vauva potkii paljo,oma olo hyvä,ei ees närästä,ei suonenvetoa,verenpainekki oli 101/50. mulla on kotona mittari.
ja liikuntaa voi harrastaa paljo.juoksun lopetin.
hyviä oloja mammoille ja oliko se jaahassu vai ? jolla supisteli paljo,hälle VOIMIA paljo ja toivottavasti vauva pysyy mahassa mahollisimman loppuun asti ja vointi paranee.
maha on kasvanu älytön,kohta 8.1 on neuvola.mukavaa... =)

t.pai ja nuppu 24+5

Heippa kaikille!

Joulu meni ihanasti ja taas haikee olo kun se on ohi..Tahtoisin vielä jouluruokiakin :p vaikka niitä nyt kolme päivää söi aamu-päivä- ja iltapalaksi.
Sain mieheltä lahjaksi sellasen tehosekoittimen,blenderin..vai mikä se nyt on..Se sanoi että kun olin puhunut että teen sitten itse vauvalle soseet jne. niin oli sitten ostanut!Ei miehille jää tollaset jutut päähän tai ei ne ainakaan tajua niitä :D Ei ainakaan tämä kyseinen :D
Ja sainhan mä niitä timanttejakin mitä olin salaa toivonut :) Sori tää kehuskelu :ashamed:

Vauvakin sai vähän vaatteita tulevalta mummolta..On sitten raukalla jotain päälle pantavaa kun synnäriltä lähtee kun ei tää äiti tajua mitään pikkuselle ostaa :ashamed: Mä varmaan kuvittelen että sillä on omat vaatteet mukana kun se meille tulee :laugh:

Kauheita kaatumistarinoita..Itelläkin on ollu monta kertaa lähellä,eilen nii´n lähellä että maha vähän jotenkin revähti mutta myöhemmin kaikki tuntu ihan normaalilta.

Närästystä mulla ei ole ollut koskaan *kopKop*
Eikä suppareita.Tammikuun 5.päivä on ultra missä katotaan myös se kohdunsuun tilanne mutta kaipa se ihan normaali on..

Misstar 26+2

:wave: hii o hoi kaikille ja joulun jälkeistä ähkyä.. täällä ainakin :ashamed:!!

Joulun saldo: otin kaiken ilon irti ja vetelin siis sen poskiontelotulehdus antibiootin päälle roppakaupalla jouluruokaa (kinkkuakin mitä en normaalisti syö KO SYYSTÄ johtuen mikä kohta selviää.. :( ) mista seurasi mitäs muutakuin.. vatsanväänteitä :kieh: :( :headwall: perkeleen kinkku ! se on ainoa poikkeava mitä söin koko joulun ja kaksi surkeaa viipaletta.. ja eiköhän tämä kurja piruparka istunut vatta löysänä sit puolituntia pöntöllä tuskaillen hiki otsalla aattoiltana.. ukko huusi olohuoneesta että olenko vielä hengissä välillä ja jo tuli esikoinenkin jo tuomaan kirjaa ja autoja että sulla ko näyttää olevan vähän tylsää niin hän ajatteli... :whistle: aikani tuhisin ja naama punasena siellä tuskailin ja kappas olo helpottui :) sitten olikin aattoilta jo valoisampi :laugh:

Pukki ei käynyt mutta lahjat olivat kuin ihmeellä kuusen alla jo aamulla ja sanottiin että tonttu toi kun nukuttiin.. pikkanen oli avaamassa kaikkien (siis vain kolmin oltiin loppujenlopuksi, alkkismutsistani ei mtn kuulunut sitten vaikka piti tulla :( no parempi niin ) lahjoja :D ja pukkikin toi meille aikuisille jopa kolme lahjaa molemmille.. ;) lahjaton joulu kattia kanssa, korvakuumemittari, vaaleanpunaisen vauvakirjan, veikkauksen arpoja :D ...
Joulupäivä meni vierastellessa ja syödessä, kinkkua ei sentään yhtään ;) mutta savusiikavoikkareita :p ja kalkkunaa ja laatikoita... joulupäivänä käytiin kaverilla kummilapsemme luona tortulla :D :laugh: ja lapset pääsi koeajamaan saatujen lelujen kestävyyttä ja hyvinhän lahjalelut kesti.. vaikka hulivili tämä poika onkin :heart: mutta niin herttainen ja rakas..
Puoliso sai töitä vielä toisena joulupäivänä ja lähti vetäsemään tammikuun palkkaan reilun bonuksen :p 12h urakalla ja olikin tosi poikki eilisaamuna riepu mutta sanoi että mielellään meni töihin koska muutoin ois vaan menny lööbailuun koko ilta ja se ei vaan "osaa olla" rauhassa ja notkuilla kun kaupatkaan ei ole auki tai muuta niin sanoi että mennään sitten tammikuussa kaksin jonnekin tai perheellä laivalla tai vastaavaa :D sopii mulle !

( . ) huomenna pyörähtää 25 käyntiin ja kiloja vaaka näytti 72,5 huokaus.. tuntuu kuin ois ollut 82,5 :whistle: sohvalla lokoillessa pitää asentoa vaihtaa usein ja nivuset kirkuu ja särkee, pitäis kaivaa joku haaratyyny käyttöön.. jotenkin ei jaksa, selällään nukkuminen tuntuu ajoittain hankalalta mutta harvemmin. Esikoisen odotuksessa sain nukkua melkein loppuviikoille selälläni.. ? lieneekö pitkä selkä etu sitten tässä tapauksessa mutta kyllä se nousu sängystä alkaa olemaan vähän vaivalloista välillä.. :|
Okei nyt riittää mun raamatunlukuni..

Jaahassulle jaksuja koeta jaksaa elbata vaan ei tahdota beibeä liian aikaseen ulos :hug:
zikiziki täällä kans nintendofriikki nuoruudesta :wave: mariobrossit ja tasohyppelyt ui ui ui ... :ashamed: :xmas: :p kyllästymispisteeseen asti niitä piti jytkyttää.. perse puutui ruoka unohtui syödä teininä niitten takia :D nyt ei sentäs niin pitkälle mene mutta lähellä on kun äippäloma alkaa niin pitänee kaivaa Sims koneesta taas.. :whistle: ihan se ykkönen vaan.
Kaatuilijat/horjujat ja jyrätyksi tulleet :| yrittäkäämme olla varovaisesti liikenteessä.. ja masut turvassa nyt kun tammikuu tulossa ja musta jää vaanii...

THAT`S it.. siirtää muille vuoron
:kieh:

AM & hippunen 24+6 :heart:

Jätän minäkin joulun jälkeisen puumerkkini vielä tähän pinoon, vuoden viimoisia päiviä viedään.

Joulut meni oikein mukavasti kotosalla oman perheen kesken. Appivanhemmat kävivät aatto-iltana kahvilla ja pistäydyttiin oman äitini luona tapanina. Lapset olivat koko aattoaamun ja päivän kuin tulisilla hiilillä, epäilivät jo että ollaan nyt väärä päivä valittu joulun viettoon. Pukin pentele kun VASTA (lasten mielestä) klo 16 sattui oveen lahjoineen koputtamaan :xmas: No voi sitä riemua sitten...

( . ) Huomenna olisi tiedossa odotettu käynti äippäpolille, kyseessä siis kontrolli rakenneultran sellainen, vauvan mittoja tarkistellaan yms. Jos tämä pienokainen olisi yhteistyö haluisempi tällä kertaa ja kaikki olisi ok. Toivon kovasti että uutiset olisi huomenna hyvät :)

Vauva on ollut kovin liikkuvainen, ehdottomasti paras hetki jumpalle on silloin kun äiti ajattelee hetkeksi käydä kyljelleen. Vaan ihanahan se on tuntea pienen liikkeet niin vahvasti :heart: Monesti olen herkistynyt ajattelemaan, että se pieni on niin kovin lähellä, ihan sylissä mutta silti niin piilossa :ashamed: :heart:
Huoh, eksyin tuossa tänään joulukuisten sivuille lukemaan synnytyskertomuksia, vauvakuumehan siitä olisi tullut jos ei tässä tilassa olisi :laugh: mutta kaipuu saada jo vauva syliin kasvoi, tokihan saa mielellään sen 3kk vielä kasvaa mutta kovasti jo odotellaan sitä maaliskuuta/huhtikuuta saapuvaksi B)

Niin ja närästys on ollut erittäin läsnä tässä joulun aikaan :kieh: iltasin on pakko vetää posket pullollaan rennietä, kun korventaa päivän sapuskat. Silti on huolella vedetty kaksin käsin suklaata ja kaikkea, oikein ahistaa taas kun tuntee itsensä sotanorsuksi eikä naamaa poskilta näy uutena vuotena käynnistyy namiton tammi-, helmi- ja maaliskuu :kieh:

Iitanen rv 26+5
dev089pb___.png
[/url]

Iitanen: Mä oon kanssa käynyt joulukuisissa lukemassa ja fiilistellyt tulevaa sillä äkkiähän tämä aika menee. Varsinkin kun tuli luettua myös maaliskuisista että siellä on jo ensimmäinen syntynyt :o
Pienenä tietysti, mutta kohta on meidän vuoro täällä. :saint:

Ruttana & Beanie 26+4 :heart:

Onpas "lohduttavaa" kuulla että muutkin ovat vetäneet suklaata ja muuta joulusapuskaa... Mulla meni eilinen päivä ihan pilalle kun erehdyin aamulla vaa'alle ja paino oli noussut viikossa 2 kiloa!! Ja siis suklaata ja joulutorttuja (ja sitten lisukkeeksi sitä rennietä) on tosiaan tullut vedettyä kahmalokaupalla kaiken normi jouluruuan lisäksi. :p No nyt sitten arjen tullen otettava vähän iisimmin ja reippailtava...

Vauva potkii kokoajan massussa niin paljon että ihan ulospäin näkyy paitojenkin läpi, ihan paha olo meinaa tulla, merisairaus mammalle :D

Tiistaina mulla olis taas ultra, joten sitä odotellessa menee huominen päivä. Saas nähdä suostuuko se pikkuinen nyt paljastamaan sukupuoltaan ;) .

Talvitie 26+4

kiva lukea erilaisia joulun kertomuksia ja sähläyksiä :D ihanan hassu taas allusmamman teksti :laugh: saa aina hymyilemään :heart: mä mietinkin että mistä tää ummetus on taas tullut, mutta eiköhän se se kinkku ole :x sitten kun muutenkin syönyt paljon niin koko ajan sitä yrittää kirjan kanssa mennä pöntölle ja ehkä yhden vaivaisen papanan saa väännettyä :ashamed: :laugh:

onko kukaan muuten kokeiullut jotain muuta kun lääkettä raudan lisäämiseen?? jostain luontaistuotekaupasta saatavasta "mehusta" olen kuullut puhuttavan..

tänään käytiin sitten ihanan talvisään ispiroimana kävelyllä. lähdettiin rantaviivaa menevälle polulle. mies pistikin heti juoksuksi. juoksi ehkä kilometrin ja takaisin kun mä olin löntystänyt siinä ajassa ehkä 200 m eteenpäin. tosi hiljanen oli mun vauhti, mutta parempi kun ei mitään. yhtään supistusta ei tullut "lenkin" aikana, ja siitä oon kyllä ylpeä :D

kysymys onko muilla tullut vastaan tilanteita kun kertoo lasketun ajan niin siihen usei tulee ihmisistä " jaa, no siihenhän on vielä aikaa" :kieh: mulla tulee melkein aina sama kommentti ja alkaa todellakin ärsyttään. olen nyt alkanut sanoon että la on maalis-huhtikuun vaihteessa, niin sillon ei kukaan kommentoi samin kun sillon kun sanon että 3.4. outoa ja outoa on sekin että se itseä niin ärsyttää, mutta sillon tuntuu että jotenkin "vähätellään" tai jotain.. en tiä.. :ashamed:

äh, huomenna taas töihin :headwall:

JJ-t ja maha 26+2

Painosta: Nyt on tullut semmoiset vajaa 3kg, mutta
ens tiistaina on neuvola niin saapi nähdä onkos jouluna
tullut syötyä kahden edestä :D :heart:
Tarkoitus ois hieman tarkkailla painoa eli jos näyttää
siltä että paino alkaa nousemaan hurjasti niin lisään vähän liikuntaa
ja vähennän makean popsimista. Nyt tähän mennessä olen
ollut ihan normaalisti eli en liiku juuri ollenkaan ja popsin
nameja harvasen päivä. :D

supistukset Niitä ei ole ollut vielä ollenkaan...
nivusiin kyllä välillä sattuu jos tekee nopeita liikkeitä.

Närästyksestä:
kerran saattoi mulla sitä olla,joskus rv 12+.
en oo ihan varma. sen jälkeen ei oo ollut mitään semmoisia oireita.

maidon tulo eipä tule ainakaan vielä...

TinyAngel & Pikku Pirpana 22+3

JJ-t joo ainakin mulle on sanottu noin
" no siihen hän on aikaa" ja "ompas mulla
iso maha" kun kerron koska on laskettu aika.
Laskettu aika on 30.4 joten onhan siihen vielä
aikaa jonkun verran, mutta kyllä tää aika
menee nopeesti. ainakin minusta.

Onko jollain käyny niin ettei olis vauvavakuutusta myönnetty?
Tuli vaan mieleen ku pitäis ite mennä selvittämään tota vakuutusasiaa, ja mullahan on astma ja allergiaa että jos ei saadakaan vakuutusta... Mun siskot molemmat on kyl saanu vaikka niilläkin on astmaa ja allergiaa... ei oo tullu vauvojen vakuutuksiin mitään "rajoituksia".
Ja sit voiks se vaikuttaa että mut on määrätty sinne sokerirasitukseen? En kyl ehdi varmaankaan menee sinne ennen ku pitäis vakuutus ottaa, saatika että tuloksia sais.
Mä olen vaihteeks ihan stressaantunu kaiken maailman asioista. :kieh:

Mä olen kans syöny ihan hirveesti, mut itse asiassa painoa on vähän vähemmän kuin viimeks neuvolassa. Et näin taas. |O Siitähän neuvolassa valitettiin, että kun on painoa tyyliin kilo liikaa... JEe.

Ei vissiin mikään paras päivä mulla taas tänään.

Laala ja Punkero rv23+5

Kyllähä ne voi noit rajotuksia ehtoihin sit laittaa/evätä vakuutuksen kokonaan jos on jotain häikkää äidillä. Tost sokrurasitus jutusta en tiiä kyl et vaikuttaako. Mie oon huomen menos miehen kans selvittään, et saadaanko (todennäkösesti kyllä) vakuutus ja millane otetaa.

Kahtelin tuossa omaa "terveysselvitys" -kaavakkeen kysymyksiä ni siin kysytään vain, et "onko äidillä todettu tämän raskauden aikana kohonneita verensokeriarvoja" ni uskosin, et se pelkkä sokerirasitukseen kutsuminen ei mitään merkkais..

heippa taas mamit!

me käytiin miehen kanssa just kättärillä katsoon yhtä pienen pientä vauvaa ja oih miten tosi herkkis liikkistä oli pitää sitä sylissä, ihana vauva :heart: oma vaavi potki kyllä innokkaasti siinä alla, että mitäs ihmettä siellä nyt tapahtuu, huomiois äippä minutkin :wave: :D

me saatiin pohjolasta vauvalle vakuutus ilman mitään erikoisempia kysymyksiä. ei tullut edes mieleen että voisivat evätä jollain perustein :o

sit vaunuhehkutusta kun me siis ostettiin tänään vaunut!! :D olen niin onnellinen ja ylpeä kun suoriuduttiin hommasta ja että vielä tuntuu että ollaan tehty tosi hyvän osto! ei siis tyyliin nyt äkkii jotkut vaan... olin vielä pari vkoo sit melkosen epätoivoinen et me ei kyl ikinä saada vaunuja ku niitä on niin valtavasti eikä ollu jaksanu perehtyy asiaan yhtikäs. mut sit listasin vaan ominaisuudet ja totesin et teutonian mistral tai prestige ois paras meille ja kun bongasin ne tarjouksesta joulun jälkeen, niin mehän tempastiin ja hankittiin se prestige nyt, jee :D

närästys on vaivannut jo kuukauden tai pari eikä joulun herkuttelu oo tosiaan helpottanu oloa... :whistle: en ikinä opi syömään ettei närästäis.

mulle on yleensä sanottu että no eipa sulla enää pitkästi oo LA:han kun on joku kysyny... etenki töissä, tuntuu tulevan aina järkytyksenä ja yllätyksenä tämä tieto että joo'o, kohta oisin jäämässä äippälomalla :D masu on mulla mielestäni ihan normikokoinen viikoihin nähden, kyllä sen selkeesti huomaa mut ei oo valtava.

toivottavasti supistelijat, kaatuilijat, närästyksestä ja muusta kärsivät voitte(voimme) kaikki pian paremmin :hug:

t. manna + lilli 26+4 :heart:

närästys täälläkin riesana kun tuota suklaatia erikoisesti olen tottunut vetämään ja joulun alla huomasin että limppukin aiheuttaa samaa :( :attn: :headwall: :kieh: mitään rennieitä en ole vetänyt kärsinyt vain happamat röyhtyni ajatellen että itseppä ongelmani aiheutan :D :headwall:
*muoks ja kahvinjuontihan tekee myös saman.. mutta kun sitä on saatava sitä on saatava.. :whistle:*

Jj:t ovat sanoneet että siihen raudan nousuun vaikuttaa se c-vitamiinin riittävä saanti ja mä olen samaan aikaan kun rautapillerin tai juoman juonut nini popsinu aina pari kirpakkaa kiiviä :) mä ykköstä kun odotin niin join jotai yrttimehujuomaa (ei siis kreuterblusaftia mitä nyt juon) jonka ostin kodinanttilasta ja hyvin sekin hoiti asiansa...

Poskiontelontulehdus en tiedä vieläkään onko mennyt ohitse :| semmoi omituinen tukko-nasaaliolo ja pitäis saada ttlekuriaika varattua :/ onneks ei sentäs saikkua tarvi joten voi vapaasti sanoa pomolle että pitää mennä.. raivostuttavaa sekin että antibiotikat aiheuttaa samantien alakertaan sit raapinoita ja arkuutta.. joten :headwall: :kieh:

:wave: palataan

AM & hippunen 25 räts poks :heart:

Huomenta.
b010.gif

JJ-t: En tiedä tarkoititko Kräuterblutsaftia, mutta itse ajattelin sitä kokeilla, mikäli tuo hemppa on nyt laskenut sen verran alas.

Olo on edelleen tosi väsynyt. :/ Onneksi perjantaina on aika äippäpolilla, josko samalla muistaisi lääkärille tästä mainita.

Ruttana & Beanie 26+5 :heart:

Mäkin oon välillä käynyt noita maaliskuisia lukemassa..Ja itsekin tajusin kun siellä oli se ensimmäinen syntynyt että eihän tässä kauheasti ole itelläkään aikaa enää :o
Mun "oikea" laskettuaikakin ois maaliskuun puolella ja oon koko ajan jotenkin aatellut että se syntyy La:n jälkeen mutta sehän voi helposti syntyä jo maaliskuun alussa :o
Paniikki!!

:D totta turiset MisStar sullakin laskurin mukaan 93 päivää jäljellä :whistle: mietityttää tässä kun ekaa odottelin vajaa kaks vuotta sitten että onpas piiiitkän pitkä aika mutta.. ei se oikeasti ole, se on se n. 10kk :) vartalon muuttumista ja pienen elämän kasvua ja uusien asioiden kokemista (ensiodottajille, meille jo korkatuille se on no joo on sillei meillekin että onhan se jokainen raskaus erilainen mutta sillei tuttu juttu..) toisaalta ei kaikille siltikään.. :) olipas sekava sepostus.. :D :laugh:

JJ-t joo viime viikonloppuna just yks miehen sukulainen ihmetteli, miten voin nyt jo tietää vauvan sukupuolen ku huhtikuussa vasta synnytän. En tiedä, miks se ärsytti mut jotenki ku ajattelee ite että on jo melko pitkällä tässä odotuksessa... Yleensä lisään aina että oon nyt viikolla "sillä ja sillä ja niin monta viikkoa pitäis odotella vielä" ni sit ne ymmärtää että täähän on jo melko pitkällä :p.

Meki ostettii vaunut. Me otettii mustat jovi airit. Aika isothan noi on mut kyllä ne meistä on tyylikkäät B). Sit ku poju syntyy ni käytetää se lahjakortti sinne rekkari juttuun ni saadaan pojan kärryihin rekisterikilpi.

Eipä muuta tänään :D. Hyvät maanantait!

Säde ja poitsu 25+3

JJ-t!!!! minä ostin luontaistuotekaupasta semmosta ku FERRANOL vahva rauta ja c+b-vitamiinivalmistetta!! olo on huomattavasti pirteämpi ku joku aika sitte,että luultavasti on auttanu hemppaan.eikä tuu pahaa oloa niinku OBSIDANISTA!
supistellu mulla ei juurikaa ole,ei närästystä,ei suonenvetoa ja liikuntaa harrastan 6pöäivänä viikossa.silti painoa on tullu pikkuajassa 2kiloa.vauvaki kyllä kasvaa tässävaiheessa vauhdilla että se painonnousu on sitte aika normaalöia,uskon että se tasottuu nyt,ehkä vähän tippuuki ku joulu on ohi.aina käyny samoin.
Nyt on kyllä tosiaanki liukasta että varovainen saa olla ulkona.
Mulla taas on käyny niin "mahan" kommentoimisen kanssa että ku sanon lasketun ajan niin ihmetellään että mitenäs sulla nuin pieni maha sitten on ja olen näin pitkällä.... =) vaikka itestä tuntuu että maha on kasvanu niin paljon nyt.vähän ähisyttää ku kengätki sitoo :whistle:
pitääpä lähtiä kattoon ettei piirakka pala uuniin... tortut ei enää maistu,niin piti ruveta leipoon...=)
heips.. -pai ja nuppu :heart: 24+6-

Neuvolakuulumisia..
kelan paperit sain täytettäväks, pitää äkkii täyttää ni saa sen äitiyspakkauksen hiplattavaks :D
painoa oli tullu 880g/viikko huhuhuhu :D toivottavasti vähä tost rauhottuu jossai vaihees toi nousu :o
verenpaine oli 103/70
hemppa oli noussu 133 :) kivaa ku ei oo nii väsyny enää
kohdunpohjan korkeus oli huimat 23 cm :o mut tasasesti yläkäyrällä menee :)
sykkeet 144
ja liikkeet ++
tosi mukava oli uus terkkari, tunti vierähti siin rupatellessa :D neljän viikon päästä ois sit lääkäri taas :)

ziki ja mimmi 23+3

Hepskukkuu!
Hengissä selvittiin joulusta |O
Tosta tukien kasvamisesta...ööööö mä sain jo päätöksen tosta esikoisesta kun hain tammi-helmikuulle tota kotihoidon tukea niin se kyllä tuli sillä vanhalla eli 298 e ja rimpat ja sitt saatiin ihan ruhtinaalliset 5,06 e hoitolisää :laugh: ,kun ollaan niin hemmetin hyvätuloisia.
Pitänee varmaan kysästä Kelalta ett miten toi jutska menee.

Aamulla kävin sitten neuvolassa ja no joo se paino...pirskatti :ashamed:

Paino +6,6kg (ekasta käynnistä)
Hemppa 132
Paineet 129/79
Sf-mitta 25cm!!!!!!!!!!!!!
Syke ++
Liikkeet ++

Ja ensi maanantaina sitten tonne Kysiin sokerirasitukseen :headwall:
saas nähdä miten käy.
Kysäsin muuten terkalta ett miten sitä sitt mitataan jos jää "kiinni" niin hän sanoi jotta pari kertaa viikossa ruokailujen jälkeen ja mun tuttu sanoi että joka hemmetin päivä piti ottaa n.5-6 krt/pvä.No sittenpähän tuon kuulee.

Sain joulupäivänä kuulla enon vaimolta taas hauskan kommetin että kyllä susta tulee vielä valtava ennenkuin on laskettu aika käsillä :o , kiitti vaan.

Noi lomautukset ei oo kovin kivoja juttuja mutta meillä mies on lomautettuna just kivasti loppuajasta eli jää 19.3 ->8vkoa, onpahan ainakin kotona avittamassa ton pikkuykkösen kanssa ja ei tartte miettiä ketä saa lasta hoitamaan kun lähtö tulee.

Suppareita ei muuten hirmusti ole ollut nyt (onneksi) mutta sitäkin enemmän kaveri mylkkää ja tunkee itteensä oikean kylkiluun alle...huoh välill meinaa olla oikein paha olo.

Lis69 25+3

Heipähei,

joulu tuli, oli ja meni. Ihanaa lomailla äiskän ruokien ääressä. :p Närästys ei vaivaa, mutta ilmaa välillä kertyy enemmän kuin laki sallii. Sit saa röyhtäillä ja piereskellä ku mikäkin... ja lanttulaatikko ja herneet ei ainakaan auttaneet asiaa!

Olo on lomalla ollut ihan mainio,paitsi lonkat ovat alkaneet oireilla ihan kunnolla. Kauhulla odottelen stä kun tarvii taas alkaa työpaikalle raahautua; nyt välipäivinä voin olla etätöissä. Ulkoilua, verryttelyä, jumppailua ja maltillista venyttelyä oon nyt onnistunut harrastamaan ihan säännöllisesti (JEE! Ja vielä kiitokset Sanni-Marialle ohjeista, niitäkin on seurattu), mutta eipä tunnu lonkkiin auttavan. :( Supparit ovat olleet ihan minimissä lomaillessa, eli mulla ainakin selkeesti johtuvat rasituksesta ja väsymyksestä. Täytyy varmaan neuvolassa keskustella, että kauanko on järkevää olla töissä, kun on vaan ihan rikki aina kun sinne asti raahautuu.

Viuhti tykkäs jouluruuista, suklaasta ja lepäilystä ja on potkinut oikein urakalla koko pyhät, lähinnä IN-paikkoja on olleet vasen nivunen ja kyljet (auz), onpahan tuo löytänyt jo tiensä navan korkeudellekin, vaikka enimmäkseen viihtyy alempana. Varpaat tuntuu olevan lähes aina tuolla ihan alhaalla, vakaasti perätilassa siis on hän. Eilen esitteli myös peppuaan, pyllisteli tuossa navan vieressä, hieno pikku pallo tuli tohon mahan pintaan,ja jalkojen paikasta päättelin, että pikkuinen peppuhan se siinä. :laugh:

Arki kutsuu, eli kauppareissulle, mars... ja huomenna edessä sokerirasitus, hyi.

ventti + viuhti 26+0

Yhteistyössä