Huhtikuun vauvat 2010

  • Viestiketjun aloittaja Säde2010
  • Ensimmäinen viesti
Säde2010
Meille tulossa toinen huhtikuussa, ekaa tehtiin monta vuotta kunnes ivf :llä onnistuttiin ja nyt sitten olen ihan luomusti raskaana :)
En oikein tiedä itkeäkö vai nauraako, tein testin tänään , menkat on jo yli vkon myöhässä ja kaks viiva tärähti heti tikkuun , mutta olen kyllä varovaisen onnellinen tästä.
Onko ketään muita just plussanneita ??
 
Alessia
Moi vaan, meinasin jo aikaisemmin tänään aloittaa saman viestiketjun :D Tein raskaustestin eilen. Laskettu aika lienee 6.4. Meille myös se on toinen lapsi, ensimmäinen syntyi 7/08. Milloin teille tuli esikoinen?

Raskausoireet oli tällä kertaa aika vähissä, pientä pistelyä tuntui vatsassa, mutta ei ollenkaan niin selvää kuin ensimmäisellä kerralla, jolloin oireista arvasin olevani raskaana jo ennen raskaustestiä. Molemmat raskaudet lähtivät käyntiin aika nopeasti, eka neljännestä kierrosta ja toinen viidennestä; kuukautiset alkoivat kun lopetin imetyksen vauvan olleessa 8 kk vanha. Oikeestaan siksi lopetinkin, että saisin ne kuukautiset, ja ne tulikin sitten tosi nopeasti.

Nyt jo mietin miten talvitakki mahtuu lopputalvesta päälle...
 
Sienna@
Moi Säde ja Alessia :) Onnea!

Itselläni eka plussa - LA 4.4
Oireilu on vähäistä: pientä väsymystä, turvotusta vatsassa, hieman kipeät rinnat... ja paino on tullut alas 4kg muutamassa viikossa.
Olo raskauden suhteen on kyllä näin alussa ja ekalla kerralla varsinkin vähän epävarma. Mutta onnellinen silti :) Eka neuvola tällä viikolla.

Sienna ja masu-ihme rv 5+1
 
Säde2010
Kiitos vain onnitteluista.
Minun piti vielä tänään tehdä uusi testi ja kullä siihen kaksi viivaa edelleen tuli ja olo on edelleenkin epätodellinen..
Meillä eka lapsi syntynyt 10/06, että ihan sopiva ikäero tulee jos tämä nyt on oikeesti totta että meille tulee toinen :)
Onhan nuita raskaudenoireitakin ilmaantunut; väsymys, rinnat kipeät, kuvottava olo, jotku hajut äklöttää, kuten esim. kahvi ja niin turvonnut olo että tuntuu että kaikki katsoo vaan mun turvonnutta vatsaa...;)
Laskettu aika olis sitten 8.4 jos vaan kaikki menee hyvin.
Neuvolaan ajattelin soitella ens vkolla , nyt täytyy mennä nukkumaan, huomenna työt kutsuvat..

T. Säse2010+ihmeiden ihme tuolta masusta :)
 
tytönäippä
Hei! Täällä tehtiin plussatesti jo yli viikko sitten, oikea testipäivä olisi ollut torstaina. Takana yksi varhainen keskenmeno toukokuussa, joten en ole uskaltanut tästä vielä kunnolla iloita, etenkin kun oireet tulivat taas niin ajoissa ja hätäilin testauksen kanssaihan niin kuin toukokuussa. Nyt kuitenkin "kuukautiset jo 5 päivää myöhässä" ja oireet alkaa vahvistua, yökötystä, väsymystä rintojen aristusta on ja housuista ei meinaa mahtua enää ylin nappi kiinni kun masu on turvoksissa :D
Meilläkin on kyseessä hartaasti toivottu pikkukakkonen, esikoinen 6/08
Alessia: sama täällä, kauheesti tekis mieli jo shoppailla uusia mamma-vaatteita :D ehkä en ihan vielä uskalla...
 
Jane75
Ilmoittaudun minäkin mukaan joukkoon, plussatestin tein jo viime viikolla mutta vielä en oikein uskalla uskoa tätä todeksi... Minullakin juuri keskenmeno takana (03/09), joten pelko on kova että tämäkin voi mennä kesken, mutta parasta kuitenkin toivotaan. Esikoinen syntyi 11/07, ja sitäkin raskautta edelsi keskenmeno (09/06), eli valitettavan tuttua asioita nuo km:t... Mutta toivottavasti pääsisi nyt nauttimaan myös ihan oikeasta, hyvin mennystä raskaudestakin. :)

LA olisi 6.4.2010 (kierto tosin totaalisen hukassa edelisen km:n jäljiltä joten saattaa muuttua vielä aika lailla).

Tarrasukkia ja onnea teille Säde2010, Alessia, Sienna@ ja tytönäippä! Toivokaamme että pysymme kaikki ketjussa pitkään ja että odotuksemme palkitaan huhtikuussa.
 
Alessia*
Ei voi olla, mun käyttäjätunnus on mennyt vaikka olen käyttänyt sitä pari vuotta...

Tytönäippä, mullakin oli esikoisen laskettu aika kesäkuussa 2008, mutta se syntyi päivän myöhässä, 1.7. Kirjoitin silloin kesäkuisten ryhmässä.

Sienna, sulla onkin neuvola tosi pian. Mä pääsen varaamaan aikaa vasta ensi viikolla, kun neuvolan täti palaa lomilta. Oletan kuitenkin, että se aika menee elokuun lopulle.
 
Säde2010
Kivastihan tänne on jo sakkia alkanut kertymään,hieno homma :)
Tämä tilanne meillä on jotenki niin epätodellinen että oon raskaana, ku mulle on aivan yks selitteisesti annettu "tuomio" että en voi saada lasta ilman apukeinoja ni siksi tuntuu ihan uskomattomalta ja koko ajan tuntuu että ei tää oikeesti voi onnistua jne.
No, jospas se sitten eka neuvolan jälkeen alkais tuntua todelliselta.
Ja niin..Onnittelut vaan minunki puolesta kaikille huhti-vauvojen odottajille :)

T: Säde2010+ihmeiden ihme
 
tytönäippä
Onnittelut täältäkin muille :)
Kamalaa kun koko ajan "kuuntelee" itseään ja säikähtää jokaista nippaisua alavatsassa. En muista olleeni näin hysteerinen esikoista odottaessa, varmaan se koettu keskenmeno vaikuttaa asiaan. Esikoisen kohdalla en soittanu neuvolaan ennen kuin viikkoja oli lähes 12. Neuvolatäti sanoikin että sunhan täytyy tulla heti huomenissa että ehditään varata aika ultraan :D nyt en ihan niin kauan ajatellut odottaa, mutta pelottaa soittaa neuvolaan jos jokin meneekin nyt pieleen :/
Tänäaamuna meinasin oksentaa ensimmäisen kerran. Esikoisen kohdalla pääsin helpolla, oli vain pientä kuvotusta ja muutamana aamuna oksensin, saas nähdä tuleeko tällä kertaa ihan kunnon pahoinvointeja vai pääsenkö taas "helpolla", toki tää jatkuva ällötys ja väsymyskin rasittaa, mutta niistä ei viiti valittaa kun ne kuuluu asiaan :D
 
Alessia*
Laitan listaa odottajista, korjatkaa jos jokin menee pieleen.

Sienna@ 4.4.2010 esikoinen
Alessia 6.4.2010 toinen (esikoinen 7/08)
Jane75 6.4.2010 toinen(esikoinen 11/07, km 9/06, 3/09)
Säde2010 8.4.2010 toinen (esikoinen 10/06)
tytönäippä 8.4.2010 toinen (esikoinen 6/08, km 5/09)

 
Jane75
Kiitos Alessia, kiva että listakin jo löytyy, mietin sitä itsekin mutta jäi vain ajatuksen tasolle. :) Jotenkin tuntuu tosi tärkeeltä olla listalla mukana, jospa se estäisi sen että raskaus menisi kesken taas... Kaikki keinot sallittuja, eikö vain.

Tiedän tunteen tytönäippä, ei millään haluaisi tehdä mitään mikä "vaarantaisi" tätä raskautta. Itse olen yrittänyt tehdä asiat samalla tavalla kuin siinä onnistuneessa raskaudessa, eli olen jo kertonut muutamille läheisille (keskenmenojen kohdalla halusin odottaa kunnes 12 viikkoa täynnä ja olisin turvassa, mutta sitten jouduinkin kertomaan keskenmenoista enkä odotuksista...), ja yritän heti päästä mukaan odottajien ketjuun (km:ien kohdalla halusin odotella että ainakin 12 viikkoa takana, ja sitten kävi kuten kävi). Kylläpä sitä tulee taikauskoiseksi. :)

Tosi aikaisessa vaiheessa ollaan vielä, oletteko kertoilleet vielä kenellekään? Itse kerroin eilen äidille ja siskolle, ja ensi viikonloppuna "joudun" kertomaan myös appivanhemmille ja muutamille miehen kavereille, on sen sortin juhlat tulossa ettei oikein selviä niistä muuten (kun yhtäkkiä ei juo mitään eikä edes rapuja aio syödä). Ajattelin kyllä tällä kerralla kertoa heti tilaisuuden tullen myös omille kavereille, jos se km tulee taas niin haluan heidän kuitenkin tietävän siitä, joten en jaksa nyt tällä kertaa kauheasti "salailla" tilannetta.

Säde2010 - kylläpä luonto osaa yllättää, tosi kiva kuulla että näinkin voi käydä! Uskon sen että varmaankin tuntuu todella epätodelliselta vielä. :)

Mites Sienna@, ootko jo käynyt neuvolassa? Saitko mielestäsi hyviä neuvoja? Itsekin pitäisi kai kohtapuolin sinnepäin soitella, minä olen löytänyt todella mukavan neuvolatädin jonka kanssa on helppo puhua sekä raskaudesta että keskenmenosta, joten ihan mukavilla mielin olen kyllä käynyt siellä. Jotenkin vaan vielä tuntuu niin epätodelliselta tämä raskaus että en ihan vielä tohdi soitella, ehkäpä sitten ensi viikolla...

Hyvää viikon jatkoa toivottelee
Jane75 5+2
 
Annulee
Moikka, pitäkää mulle peukkuja että saa liittyä teidän joukkoonne, ensi viikon loppupuolelle joudun jännäämään. Oireita ei kylläkään ole, oviksen jälkeen oli alavatsanipistelyä, mutta tuntuu et se hävis. joten, ei ehkä tärppää, mut pitäkää peukkua, tätä on jo pitkään yritetty.
 
Alessia*
Annulee, täällä pidetään peukkuja :)

Mellä raskaus paljastuu varmaan parin viikon päästä, kun on miehen kaverin häät. Esikoinen on hoidossa, mutta herättää varmasti epäilyjä, jos en juo kuin yhden lasin viiniä. En tiedä kehtaavatko kysyä, mutta epäilevät varmasti. Sitä ennen olen menossa omien kavereiden kanssa ulos, enkä sitten taida ottaa edes sitä yhtä lasillista, kun se on juuri ennen häitä... Joten salaisuus paljastuu varmasti. Kyllähän mä haluaisinkin kertoa kaikille, mutta tiedän kyllä ettei pitäisi... Toisaalta olen mennyt senkin möläyttämään, että tarkoitus olisi saada perheluku kerralla kasaan, ja mulla on hoitovapaata vain vuosi jäljellä, joten eiköhän siitäkin arvaa mikä on tilanne.

Yhdelle miehen kaverille tulee lapsi joulukuussa, ja se oli just sanonut mun miehelle, että tehkääs pian toinen niin on leikkikaveri. Ei tainnut arvata että tulossa on :)
 
tytönäippä
Itse jouduin kertomaan puolipakolla työkavereille tästä raskaudesta, koska olen hoitoalalla ja esimieheltä tuli tiedote, että on erittäin tärkeää ilmoittaa esimiehelle ja työterveyshuoltoon raskaudesta sikainfluenssa riskin vuoksi, ja jos jollakin asiakkaista olisi sikainfluenssa, olisi minun perusteltava työkavereillekin miksi en kyseistä asiakasta hoida, joten kerroin nyt sitten jo "varmuuden vuoksi". Työterveyshuoltoon ja esimiehelle ajattelin soittaa sitten ensiviikolla, jos soitan neuvolaankin samalla. Muille ei olla vielä puhuttu, mutta anoppi jo silmäili turvonnutta vatsaa ja kyseli esikoiselta, että -tuleekohan sulle pikkuveli tai pikkusisko...
Kaikki läheisimmät kyllä tietää että toivotaan toista lasta ja osaavat "tarkkailla" :D ostin kuitenkin parin viikon päästä oleviin tutun vauvan ristiäisiin hieman löysemmän ja peittävämmän mekon, ettei nyt ihan kaikki vielä sais tietää.. Jotenkin keskenmeno teki siinäkin vähän araksi, tuntuisi inhottavalta selitellä kaikille, ettei meille vielä tulekaan toista lasta jne..
 
Säde2010
Hei vaan kaikille, meitähän on jo täällä aika monta :)
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään tästä raskaudesta, eikä kerrota ennenkuin eka neuvolareissu on takana. Olo on jotensakkin vielä epätodellinen jospas se jossakin vaiheessa tosiaankin muuttuis todelliseksi.
Raskauden oireita on välillä ja vahvoja , mutta välillä tuntuu että niitä ei ole ollenkaan.
Tää on jotenkin niin jännä tilanne kun meidän hyvälle ystäväpariskunnalle on just tehty IVF-hoito ja heille on nyt sitten myös tulossa vauva, hoidon tuloksena ja ollaan niin miehen kans kannustettu heitä ja tsempattu että; ette anna periksi jne niin nyt sitten meillekkin tulee vauva ja ompa kiva seurata heidän reaktiota kun kerrotaan että olen raskaana... taitaa olla aika jymy-yllätys niin heille kuin monelle muullekkin :)
Minäkin näen huomenna sukulaisiani ja hiukan jänskättää että huomaakohan ne ku maha on kuin jalkapallo , aivan turvoksissa, että osaavatko epäillä mitään.. toivottavasti eivät, että saadaan sitten eka neuvolan jälkeen heille paljastaa ja monelle muulle tämä ihana asia.
Ihanaa kun huomenna on perjantai ja saa pari pvää levähdellä :)

Aurinkoista viikonloppua teille jokaiselle huhtimasulle :)

t.AuringonSäde2010+Ihme Isolla I:llä :)
 
Alessia*
Miten on haluatteko saada sukupuolen selville, jos mahdollista? Mä ehdottomasti halusiaisin, johtuen vaatteiden ostamisesta :) Vauvalle tarttis ainakin vähän 50-senttisiä puolipotkareita ja ehkä kietaisubodeja, koska esikoisella oli niitä aika vähän ja jouduin lainailemaan siskoltakin. Joten olisi kiva tietää mikä värisiä ostaa. Samoin vaatteiden ostaminen esikoiselle on hankalaa, kun yrittää valita sukupuolineutraaleja vaatteita siltä varalta, että kuopus onkin tyttö. Mutta vaikeaa se on, niin selkeesti on poika- ja tyttövaatteet! Jos tää kuopuskin olisi poika niin sitten voisi anostaa esikoisenkin vaatteisiin enemmän, kun tietäisi, että niille on käyttöä vielä toisen kerran.

Menin muuten ostamaan uudet rintaliivit, vaikka jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin kahden kuukauden päästä rinnat on kuppikokoa suuremmat. Mutta eiköhän ne palaa takaisin normaaliin kokoon parin vuoden päästä :D
 
tytönäippä
Tehdään varmaan samoin kuin esikoisen kohdalla, että kysytään rakenneultrassa näkyykö kumpi siellä on ja jos ei näy / ei kerrota niin pysyköön sitten yllätyksenä, ei lähdetä 4d:hen sitä selvittämään kun meidän paikkakunnalla ei sellaista ole ja pitäis lähteä aika kauas.. Olishan se muuten ihan mukava kokemus se 4d:kin. Esikoisen sukupuolta ei tiedetty sitten etukäteen kun vaava oli masussa jalat ristissä :D ultraaja sanoi että jos pitää veikata niin hän veikkaa tyttöä, mutta voi olla ihan yhtä hyvin poikakin. Tyttö sitten saatiin :)
 
Sienna@
Heips!

Mukava neuvola oli; paljon hyvää tietoa jne. Oli kyllä jännittävä ensimmäinen neuvolakokemus :)

Eipä me olla vielä kerrottu kenellekään, paitsi töissä tarvitsi esimiehelle kertoa kun on riskialtis työ. Varmaan kerrotaan lähimmille sitten ekan ultran jälkeen.

Pieniltä sähköiskuilta tuntuvia nippailuja on ollut alavatsassa nyt päivän ajan tosi monta - kuulema kasvukipuja?! Onko kellään tietoa? Muita oireita odotellessa...

Mites muiden oireet? Onko tullut muutoksia?

Aurinkoista vkl:ppua jokaiselle :)
 
Alessia*
Mulle tuli tänään ensimmäistä kertaa sellainen "oire", että yhtäkkiä alkaa tekee jotain ruokaa mieli niin paljon, että sen maun tuntee suussaan. Samaa tapahtui edellisessä raskaudessa. Tuntuu hassulta, kun raskaus on näin alussa ja tollaisia himoja tulee jo. Muuten tuntuu lähinnä pistelyä ja jopa vihlontaa.

Käyntiin juuri miehen veljen luona, ja sillä on kaksi poikaa, joiden ikäero on 1,5 vuotta, kun meillä olis tulossa 1 v 9 kk. Pojat on jo 5- ja 6-vuotiaat, ja ne on kuin kaksi marjaa, ikäeroa ei paljoa huomaa. Ihanaa, että meilläkin on kohta (toivottavasti) sellaiset!
 
Monuska79
Hei kaikki! Eilen tehtiin raskaustesti ja plussaa näytti :) Hieman on ihmeellinen olo; onnellinen mutta jotenkin epärealistinen. Raskaus oli odotettu mutta tärppäsi yllättävän nopeaa. Olemme mieheni kanssa kumpikin iloisia tulevasta pikkuisesta. Kuitenkin fiilikset ovat todella epäuskoiset. En ole vielä todellakaan sisäistänyt olevani raskaana. Minullako vauva kasvamassa masussa???? Luulin, että raskauden jotenkin tuntisi heti alusta saakka. Olin ihan varma etten ole raskaana koska mitään erityistä oloa ei ole ollut. Päinvastoin on tuntunut että kuukautiset olisivat alkamassa, mutta ilmeisesti nipistely alamahassa olikin raskausoireita ;)

En ole aiemmin kirjoitellut vastaaville nettipalstoille mutta nyt toivon vertaistukea ja keskustelua muiden samassa tilanteessa olevien kanssa :) Hieman ajatuksia sekoittaa myös se, että olen tupakoitsija. En ole nyt polttanut kolmeen päivään ja olo on senkin vuoksi kummallinen. Missään nimessä en aio polttaa raskauden aikana. Toinen mietityttävä asia on, että olen syönyt useamman vuoden mielialalääkkeitä. Nyt olen omatoimisesti vähentänyt niitäkin ja yritän siis lopettaa ne mahdollisimman pian ettei vauvalle koidu haittaa. Pelottaa kuitenkin ettei ahdistus iske...

Olen tosiaan 30-vuotias, töissä käyvä nainen. Mietityttää kaiken muun lisäksi myös työn ja vauvan tulon suhde. Urani on noususuhdanteessa ja pelkästään sitä ajatellen lapsen teko tässä vaiheessa ei välttämättä olisi ollut ns. "järkevää". Elämään tärkeimmät asiat koostuvat tietenkin muusta kuin työelämästä ja omaa lapsea tärkeämpää asiaa en saata kuvitella. Kuitenkin myös tulevaisuus uran kannalta pyörii päässä. Kuitenkin koen olevani niin valmis lapsen saamiseen kuin vaan ylipäänsä ensiodottaja voi olla. Elämä kaikinpuolin ok, hyvä mies yms. Ymmärrätte varmaan kuitenkin tämän hämmennyksen tunteen jota nyt juuri plussanneena koen :)

Onko minusta todella tulossa äiti :)
 
Lydia%
Ylihuomenna uskallan paremmin liittyä tähän ketjuun, koska silloin uskallaan tehdän kunnolla testin, niin että tuloskin on luotettava. Toissa päivänä tuli haaleahko plussaviiva, mutta ajattelin odotella vielä pari päivää kuukautisia ennen kuin uskallan kunnolla iloita.

Yksi lapsi on ennestään, 10/2006 syntynyt poika. Tytöllle olisi nimi jo valmiina (ollut jo vuodesta 2005) mutta muuten ei ole väliä kumpi tulee. Sukupuolen haluan tietää jos se kerrotaan. Pojasta eivät suostuneet Naistenklinikalla kómmentoimaan mitään.

Monuska, hämmennys on valtavaa, mutta se muutos kun se lapsi on sitten siinä, on vielä valtavampaa;)
 
Monuska79
Hei Lydia!

Meilläkin oli eilen aamulla vielä haalea plussa ja kävimme ostamassa uuden raskaustestin ja illalla plussa oli jo aivan selkeä. Montako päivää kuukautisesi ovat myöhässä?

Totta, sitten se vasta todella varmaan hämmentää kun vauva syntyy. Kuitenkin tämä tilanne on myös jotenkin epätodellinen kun sitä ei varsinaisesti vielä tunne olevansa raskaana.

Nyt yritetään totutella ajatukseen. Kävimme mieheni kanssa ostamassa vauva/odotuslehtiä ja lueskellaan täällä yhdessä niitä :)

Toivotaan että kaikki menee hyvin ja tsemppiä odotukseen Lydia :)

Monuska

 
tytönäippä
Onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa! :)
Täällä on väsymys lisääntynyt, oltiin viikonloppu mökillä, nukuin ensin 10h yöunet, heräsin aamulla klo 10, söin aamupalaa ja kävin päiväunille 12 jälkeen, joilta heräsinkin vasta puoli kolmen maissa :D muutaman tunnin jaksoi olla pirteänä ja taas väsymys iski... Parin tunnin välein on syötävä ettei kuvotus iske. Tein päätöksen soittaa neuvolaan alkuviikosta, heti kun töiden lomasta ehdin... Mullakin on muuten jo mielitekoja, tosin vasta pieniä, mutta esim. mustikoita on tehnyt mieli :)

Tytönäippä ja masuasukki 5+3
 

Yhteistyössä