Huhtikuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säde2010
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilläpäin sokerirasitukseen joutuu esim. iän perusteella, muistaakseni kaikki yli 27-vuotiaat, joten itsekin siihen joudun. SE tehdään muistaakseni raskausviikolla 20+ jotain viikkoja. Hassua, että meikäläistäkin pidetään jo vanhana..Hyvähän se silti on, että tutkivat perusteellisesti.
Mulla on oikeastaan paino pysynyt samana, maksimissaan kilo on tullut lisää, mutta sitä on vaikea arvioida kun paino kuitenkin heittelee päivän aikana muutenkin kilolla. Pahoinvointi on helpannut, tosin sitä ei kovin paljon ole ollutkaan, lähinnä kuvotusta.

Ja nyt sohvalle, lainasin kirjastosta kasan vauva - ja raskauskirjoja. On niin kiinnostavaa tietää mitä kaikkea milloinkin tapahtuu :)

Hyvää viikonloppua!

Terkuin TNL 11+5

Mä en ole seurannut painoa, mutta vatsa kyllä pömpöttää kivasti :)

Tänään sitten (rv 11+4) tuli elämäni eka raskausajan oksu! Mutta se ei tosiaan johtunut pahoinvoinnista, vaan esikoisen kakkapepun pesemisestä :D Siis mulla oli aivan hyvä olo, mutta olin just syönyt aamiaisen ja se pepun peseminen saa mut vaan aina yökkäilemään... Joten tuli sitten oksut sinne lavuaariin esikoisen jalkoihin... (Sorry tämä yksityiskohtainen kuvaus :D)

Tänään kerrottiin raskaudesta jo aika monelle kaverillekin.

Heido kaikille,,
tosi kivaa postia täällä paljon. Itse en ole ehtinyt työkiireiltäni nyt hetkeen taas käymään. Mutta olette mielessä:)!!
Täällä on selvästikin monella ilo ylimmillään kun neuvolaa ja uä takana jo:). On tosi liikuttavaa varmaan se eka uä myös..näkee sen pienen ihmisalun ja kuulee ne sydänäänet viimeistään siellä useinmiten. Meillä eka uä nyt keskiviikkona illalla.Joten tässä jännitellään jo kovasti.
Pahoinvointi jatkuu ja vaikka syön(pakko)niin paino laskee..se on outoa..luultavasti kyse myös nyt siitä että ennen niin kovasti liikuntaa harrastaneena nyt kun yhtäkkiä en jaksa ja kykene ollenkaan niin lihakset lähtee ym ym. Odotellaan siis sellua ja löystymistä:)).Sehän tästä seuraa. Kyllä se nyt vaan on niin että on hyväksyttävä kehon muutokset ja äidiksi tuleminen vaatii sen. Mutta peruskunnon katoaminen harmittaa eniten. Kun en ole jaksanut vieläkään mitään pientään liikuntaa oikein tehdä. Ihme kun ei joku trombi jo ole iskenyt:)..huono vitsi.Vatsa on nyt pyöristynyt selvästi..vaikea saada piiloon sitä..yritän kuitenkin vielä uä asti piilotella"kansalta":).Työnantajakin saa pian tietää uutiset.

Väsymys jatkaa ja pahaolo jatkaa..siitä ei minua ole helpolla laskettu. Tietää todellakin odottavansa. Mutta siltikin on vaan onnellisin olo mitä koskaan! Näillä mennään:). Kiitokset lähdeluettelosta alessia ja oliko se tnl..mielenkiintoista tutkailla erilaista aineistoa aiheesta.Palataan taas...:)

Täällä on nyt vihdoin kerrottu raskaudesta myös mun suvulle. Äiti esitti viimeiseen asti ettei OLLENKAAN arvaa mikä yllätys mulla ja siskolla on, vaika tiedän miten kovasti se on odotellut lisää lapsenlapsia. Sisko (jolla la viikko ennen mua) oli laihtunut kamalasti pahoinvinnin vuoksi eikä raskaus näkynyt ollenkaan, mutta sen mielestä musta kyllä näki ihan heti. Ja samaa mieltä olen, hirveä pallomaha. Ehkä se tokalla kerralla tulee nopeammin. Oikein sai vetää vatsaa sisään ennen ultraa. Enää ei tarvii :)

Ruokasuositusten suhteen olen repsahtanut ihan kunnolla, vaikka ekassa raskaudessa olin tosi tarkka. Lakua ja salmiakkia on mennyt reilusti.

Täällä np-ultra takana ja siellä oli kaikki hyvin. Liikettä oli havaittavissa ja sydänkin sykki. Tutkimuksen tekijä oli vaan niin hätäinen, etten nähnyt asukkia kunnolla. Höh ja unohdin pyytää kuvan ja nyt olen harmitellut sitä koko päivän. Mutta pääasia on kuitenkin se, että sikiöllä oli kaikki hyvin. Laskettu aika arvioitiin edelleen samaksi eli 4.4. pääsiäissunnuntai. Raskausviikot siis 12+1.

Mulla väsymys väistyi huomattavasti rv:lla 10-11. Huomasi, että energiataso nousi huimasti ja nyt jaksaa tehdä rästiin jääneitä kotihommiakin.

Meillä oikeastaan kaikki sukulaiset ja tutut, joita ollaan nähty tietää raskaudesta. myös työpaikallani olen kertonut jo joitakin viikkoja sitten, ettei kenekään tarvitse ihmetellä outoa käytöstäni hetkittäin ;)

Olen myös syönyt salmiakkia ja lakritsia (etenkin turkin pippureita), mutta osin sen vuoksi kun verenpaineeni on ollut tosi matalalla, pahimmillaan 80/50. Ja turkkarit on auttanut huteraan oloon. No en kuitenkaan syö niitä jatkuvalla syötöllä vaan tarpeen mukaan.

Hei täälläkin uppoaa turkinpippurit..on muuten melko hyviä kun tekee mieli jotain suolaista..ja kuitenkin sokeria ei niissä niin kovasti. Muutaman silloin tällöin syönyt. Mullakin verenpaine on tosi matala..terkka sanoikin että ei tarvitse pelätä sen suhteen.
Tänään kaverilla maistui ruoka jotenkin tosi hyvältä..ehkäpä hiljalleen ruokahalut palailee ja loppuu tää painon laskeminen. Toisilla vissiinkin makean himoa kovasti. Olen koittanut lukea että kumpi tulee tyttö vai poika oireiden perusteella itseäni hauskuttaakseni. Sekin kyllä vaan jännittää lujaa vaikka terve lapsi se tärkein asia onkin..

Vielä näistä sukupuolen ennustamisista. Ennen vanhaan on ennustettu mahan muodon perusteella kumpi tulee. Jos vatsa leviää sivuille niin tulee tyttö, jos taas tulee suora vatsa eteen niin poika. Heh, itseään voi huvittaa kaikenlaisilla ennustuksilla ;)
näitä ennustuksia kuulin työkavereiltani. Me ollaan jo monella ruokiksella ja kahvitauolla synnytetty tai pohdittu raskautta. Kivaa kuunnella muiden juttuja, mukana on ollut 70-80-90-luvuilla synnyttäneitä.

Hienoa Zarja, että ruoka alkaa maittaa, toivottavasti lähtee sujumaan paremmin!

Ja Alessia, mulle tosi moni "vanhempi" nainen etenkin työpaikalla sanoi huomanneensa mun olemuksesta jo muutaman viikon aiemmin ennen kuin kerroin, että olen raskaana. Ja äitini oli arvannut myös... Ehkä ne tutut osaa katsoa sillä silmällä..

TNL, jotkut vanhemmat (ja ehkä nuoremmatkin) naiset tunnistaa raskausvatsan TOSI aikaisin, sen takia harmitti nopea vatsan kasvu. Eikä sen vatsan tarvitse olla suurikaan, kun tarkkasilmäinen tunnistaa muodosta. Hiukka ahdisti siis vauvauinnissa ja jumpassa, kun ei vatsaa saanut vaatteilla piiloon. Eilen sitten annoin vatsan pömpöttää jumppatunnilla oikein kunnolla, ja tuli kyllä huomatuksi :)

Tänään muuten vauvauinnin jälkeen pukkarissa meitä oli samanaikaisesti viisi naista, jotka kaikki oli raskaana :D Tosin olin ainoa, jolla raskaus vasta alkuvaiheessa.

Onnea vielä TNL ultrakuulumisten johdosta. Olipas erikoinen ultraaja,

Ja nyt tänne heti hehkuttamaan ja liputtamaan täysillä:)))SILLÄ EKA UÄ on takana!! Ja kaikki näytti hyvältä!! kuviakin otin mukaani, pyysin. Ja ihan mielellään antoivat. Kätilö teki täällä Tampereella ja oli tosi symppis kyllä. Ihana kokemus kaiken kaikkiaan. Ja siis tutkimushan ei satu, jos joku sitä pelkää. Näyttää aika kovasti pojalta, mutta kätilö sanoi että usein tässä vaiheessa kaikki näyttävät. Sukupuolta ei voi tietää kuin tokassa uä vasta. Mutta siis virheitä niissä voi silti tulla. Olen itse yrittänyt keskittyä vain siihen että odotan ja nautin tästä. Synnytyksessä selviää sitten se sukupuoli. Koska se ei tärkeintä vaan että kaikki menee hyvin.Me rakastetaan kumpaa tahansa. Kumpi vaan saa tulla, ei väliä. MUTTA oishan se mahtavaa että voisi ostaa ja laitella valmiiksi asioita jos tietäisi oikeasti ja näyttäisi selvältä.Tänään eksyin kirpparille ja löysin jotain pientä kivaa sieltä..

Niin ja muuten mun raskausviikot oli 4 päivää edellä, mutta edelleen säilyy laskettu aika samana. 4.4 oli aluksi, muuttui kuitenkin neuvolassa 5.4 ja siinä se nyt sitten on se laskettu aikakin. Se ei muuttunut. Mun rv nyt 12+5 ja me täällä istutaan kotisohvalla liikuttuneena kumpikin ja ihmetellään vauvan kuvia. Olipa se vilkas kaveri..pyöri kuin hyrrä kuten minäkin. Lähtee varmaan lentoon kun syntyy jos äitiinsä tulee energiassa:))).

Ok nyt neulomaan vauvan vaatteita..:) HALAUKSIA JA TSEMPPEJÄ:))!! Ja nauttikaa ekasta ultrasta te jotka pian menossa..se on upea kokemus todella!

Onnittelut Zarja! Meillä on samana päivänä laskettu aika, 4.4. Oletko huomioinut, että se on pääsiäissunnuntai? Mahtaakohan pääsiäisestä tulla pitkä? :) Mukavaa, että saitte kuvia, mua harmittaa edelleen etten pyytänyt kuvia. Mullakin on jo eka vaate hankittuna vauvaa varten, mutta se on vielä piilossa kaapin uumenissa...

TNL no niinpä..luulempa että tulee pitkä pääsiäissunnuntai:)..itse olen syntynyt pitkänä perjantaina pääsiäistipuna silloin 30 vuotta sitten:). Kuinkahan henkilökuntaa paikalla kun juhlapyhää siinä. Me sitten väännetään siellä joka tapauksessa vauvaa maailmaan:).
Ultrasta saadut kuvat olivat kiva saada mukaansa. Saa katsella sitä pientä,,ihana oli nähdä kun se touhusi ja liikkui siellä masussa. Niitä kun ei itse vielä tunne ollenkaan, kunnes mennään 18-20rv kohdille niin sitten kuulema alkaa tuntemaan liikkeitä, hipaisuja:). TNL kun menet seuraavaan ultraan pyydä sitten kuvia sieltä. Saisit mukaasi, onhan se kiva niitä katsella.

Uskompa että voisit ne saada jos soittaisit sinne paikkaan jossa uä oli. Kysyisit että onko mahdollista saada jotain kuvaa, että jäi siinä tunnemylläkässä sinulta kysymättä.. :). Kokeiles!

Menen nyt kohta omalääkärille, alatietutkimuksiin ym. Joten aika tiivis kohta sattui tälle viikkoa näiden vauvatutkimusten kanssa. Mukava nähdä nyt se "oma"terkkakin, sekä oma lääkärikin kenen kanssa tämä pitkä polku kuljetaan nyt ja synnytyksen jälkeenkin. Tärkeä sinänsä että yhteistyösuhde tulee olemaan pitkä. Tänään aamulla oli erilainen olo, eilinen uä teki vaikutuksensa. Tajuaa todella kaikkea taas vielä konkreettisemmin. Se on tärkeä tapahtuma kun käy siellä ja kokee sen tunteen mitä vauva aiheuttaa näyttäytymällä vanhemmille semmoisena noin 6cm kokoisena,,kädet ja jalat heilui kovasti ja sydän sykki niin vahvasti siellä..näkyi aivolohkot ja selkäranka jne..wau!

Omalääkäri käynti takana. SE OLI AIVAN HIRVEÄ! Käsittämätön rouva, kohteli todella töykeästi, kovakourainen, huutava, röyhkeä, ei kuunnellut, ei vastannut kysymyksiin ja lateli ilmoille ettäminulla on joku sairaus jne..järkytyin että mitä on? Vaikuttaa kuulema sikiöön mahdollisesti jne jne..yritin kysyä mitä nyt tehdään..ja mitä tapahtuu niin lääkäri tuumi että aika loppui ja "heitti "minut kesken ulos..

Tokaisi alatietutkimuksessa että oliko vahinkolaukaus..sanoin ei todellakaan..vaan todellakin haluttu vauva..oli ihan järkyttävä kokemus. Kuinka lääkäri voi tuollaista edes puhua.En osaa teille sanoja pukea tänne. Olen niin huolissani kaikesta että miten sikiölle käy, ja mikä sairaus lopulta löytyy kun verikokeissa pielessä pahasti moni. Sen verran sain asiaa eteenpäin että uudet verikokeet vielä otetaan.

Olen päättänyt etten mene ko lääkärille enää vaan hoidan kaiken yksityisellä, otan selvää kuka on hyvä ja sinne. Joutuu siitä maksamaan, mutta ette voi käsittää mitä koin tänään!!

Terveyskeskus yleislääkäri, ne on aivan perseestä jos saan suoraan täällä purkaa. Ja en käsitä miksi!Onko tämä kaikki elämän meno oikeasti syönyt ihmisistä noin pahasti, onko oikeasti ihmisillä noin paha olla että puretaan viattomiin..miksi olla työssä jossa ei ole hyvä olla!! Kysymyksiä vailla vastauksia. Missä on toisen ihmisen kunnioittaminen..hoitoalalla etenkin. Tuollaisen lääkärin kanssa en pysty näkemään minkäänlaista yhteistyömahdollisuutta. Pois joutaisi!

varoitan siis teitä tässä että vastassa voi oikeasti olla mitä tahansa , näköjään..sinusta riippumatta! Eipä täällä paljon kivaa nyt ole. Huoli sairaudesta, ja kuulema vaikea lääkitä koska sikiö ei kestä, itse sairaus jota epäilee aiheuttaa myös mahdollisesti sikiöhäiriöitää, aivojen kehitys ym häiriöitä, keskenmeno riski pn valtava jne..soitin tietoa tutulta joka vastasi koska oma lääkäri ei tehnyt muuta kuin laukoi ilmoille röyhkeästi kaiken, ihan kuin uutisen että osta maitoa tai jotain. Ei hitto mun täytyy nyt kasata itseäni täällä. Kirjoitan lisää kun saan jotenkin itseni nyt rauhaan..paha mieli todella!!:(((

Voi itku Zarja!!! Kyllä ne asiat järjestyy!! Toiset vaan ei osaa iloita toisten onnesta. Ajattelet nyt vaan, että sillä on varmasti paaaaljon huonompi olla kuin sinulla, eihän se muuten tuollaisia laukoisi! Uudelle lääkärille vaan. Valitettavaa, että olet joutunut tuollaista kokemaan. Ei todellakaan pitäisi, mutta minkäs teet. Joskus kun vaan niitä ihmisiä ympärillä ei voi valita. Onneksi lääkärin voi :) Muista, että terveyskeskukseen voi ja pitää lähettää palautetta asiattomasta kohtelusta ja sielläkin voi lääkäriä vaihtaa, jos ei halua yksityiselle maksaa.

Tsemppiä nyt uusien kokeiden jne kanssa. Kuten jo tuossa aiemmin sanoin, vaikka en tiedäkkään, millaisesta sairaudesta puhutaan, niin asioilla on tapana järjestyä ja uskon, että kaikki järjestyy kohdallasi vielä parhain päin!

Itsellä ultra tulossa 9.10. ja sitä ennen en aio vieläkään tehdä vauva-asioille mitään. Pessimisti ei pety :)

Olipas todella törkeää tuo lääkärin käyttäytyminen Zarjaa kohtaan! Kävin itse neuvolalääkärillä rv 10 ja hän epäili minulla myoomaa eli lihaskasvainta kohdussa. Epäily tuli pelkästään alavatsaa tunnustelemalla. Tiesin, että minulla on siihen riski, koska suvussani sitä on ollut paljon. Tossa kohtaa minua lohdutti se, että myoomat on yleensä hyvälaatuisia ja neuvolalääkäri sanoi, ettei se yleensä haittaa raskautta. Epäilin kuitenkin hänen ajatuksiaan, koska gynekologini on huippulääkäri ja tutkinut minut sekä ultralla että käsin rv 7, eikä hän mitään löytänyt. No sairaalan seulontaultrassa maanantaina sairaalan erikoislääkäri ei löytänyt mitään merkkejä myoomasta. Joten Zarja, suhtautuisin kyllä varoen tämän lääkärin kommentteihin ja menisin todellakin yksityiselle selvittämään asiaa. Itsekin käyn tutulla gynekologillani myös raskauden ajan yksityisesti neuvolalääkärin lisäksi.
Monen muun terveyteen liittyvän asian hoidossa olen todennut, että marssin aina suoraan yksityiselle erikoislääkärille, koska siellä se tietotaito oikeasti on.

Tsemppiä Zarja ja toivotaan, että epäilyt osoittautuvat vääriksi!

TNL JA LEELOOlle suuret kiitokset kannustavista ja ymmärtävistä sanoistanne. En tiedä. Hiljaiseksi vetää..että miten tällaista voi tapahtua. Ko. lääkäri on oman alueeni lääkäri. Niistä ei kuulema voida poiketa. Aluejako systeemit. Vastuu alueet jokaisella. Mutta yritän vaihtaa. Seuraavalla kerralla annan suoran palautteen ko.lääkärille..sen verran aion siellä käydä vielä kerran. En kyennyt tänään , menin sanattomaksi kaikista niistä ilkkuilu kommenteista ja älyttömistä laukauksista tutkimuksen ja kaiken aikana. En voi niitä tänne kirjoittaa koska haluan pysyä "kasvottomana"kuitenkin. Takuulla annan palautteen tästä lääkäristä!
Vatsaan on sattunut tuon käynnin jälkeen tosi lujaa..tätä ei ole ennen ollut, sitä kai tuollainen paskimus halusikin saada aikaan. Murhetta tahallaan. Ammattitaito ja ammatillisuus oli kaukana todella. Toivon ettette kukaan joudu samaan, oikeasti!!!

Olen itse hoitoalan ihmisiä, ollut melkein 10 vuotta. Tiedän aiheesta onneksi sen verran josta tänään olisi pitänyt lääkärin kanssa saada puhua. Verikokeet ovat pielessä, pyysin hoitajilta itselleni labravastaukset ja olen nyt kotona asiaan perehtynyt itsekseni. Valitettavasti pielessä ovat sellaiset arvot että nyt ei ole kaikki hyvin:(((. Joudun hyväksymään sen tosi asian. Menen erikoispolille lisätutkimuksiin ja erikoislääkärin vastaanotolle, niin teen. Siellä asiat selvivävät. Ja varmasti on jo ammattitaitoa hoitaa ihmistä ja raskaana olevaa kuten kuuluisikin.Tk lääkärit on aina ihan pihalla, ja niiden tietotaito ei näytä kohtaavan tosi realiteetteja. Surku puhua näin.Toki sielläkin on hyviä lukeneita ja kokeneita yksilöitä.

Kyllä on murhe olo ei siitä pääse mihinkään. Mutta yritän etten laske lippua laskemaan tuolta ylhäältä. Pikkuinen kun vain kestäisi kaiken tämän koettelemuksen. Itseni suhteen ei niin kova huoli. Eihän se auta kuin pärjätä. Uskoa hyvään ja toivoa vaan kaiken järjestyvän hoitojen jne jälkeen..Uusia kokeita kohti ja jännittämään eihän vaan ole tiettyä sairautta jota epäillään..se olisi paha!! En pysty nyt kertomaan teille enempää. Koska itsekään en ole asioista nyt vielä ennen lisätutkimuksia perillä. Olisikin ollut liian hyvin että kaikki olisi sujunut kuten parhaimmassa tapauksessa olisi voinut. Minun erittäin vahvalle ja pahalle pahoinvoinnillekin näyttää löytyvän syy..

Lääkärini oli selvästikin omiin päiviinsä leipiintynyt..vaihdevuosihormonien vallassa sekä työhönsä ja ehkä elämäänsä tympääntynyt. Hän ei kestänyt nuoren odottavan naisen onnea ja iloa, kaikki alkoi jo kättelystä..ja kestikin tuskaiseen 20 minuuttiin saakka. Oon kyllä niin suuttunut tästä kokemuksesta!!! Koitan täällä..kiitti vielä kerran teille että olette täällä läsnä. Ette usko kuinka ihana on jakaa, kuulla teistä ja käydä kaikkea läpite. Ootte kultaa:)))! Voikaa hyvin ja nauttikaa kaikesta hyvästä...

Zarja, paljon tsemppiä sinulle. Olipa inhottava lääkäri!!! Ei todellakaan ammattimaista. Lääkäreillä pitäisi olla jotain ihmissuhdetaito-koulutuksia että kiinnittäisivät enemmän huomiota siihen, miten kohdata potilas. Tuli tosi paha olo puolestasi. Toivottavasti sinulla ei ole mitään vakavaa... Haluatko puhua siitä vielä? Onko sairaus vakava sinulle/vauvalle? Paljon halauksia ja positiivisuutta! Kyllä kaikki vielä selviää! Voimia!

Monuska79 : kiitos sinullekin sympatiasta. Surullinen on olo. Tosi raskasta aikaa. Valitettavasti tilanteeni vaikuttaa ja on vaikuttanut sikiööni, ja ei tiedä miten kaiken lopulta käy. Nyt on tosi iso keskenmenon riski, entistä /normaalia suurempi. Arvot ovat niin pielessä:(.Pahimmassa tapauksessa lopunikäinen lääkehoidot ja jopa leikkaus on mahdollista. Ja jos se tauti on mitä nyt uusilla testeillä pois suljetaan niin vakavaksi vetää. Rankkaa on. Mutta mitäpä tälle osaa. Tiesin jo ekoista kokeista että jotain vakavaa saattaa tulla..lisäarvot toi varmuuttaa ja nyt huomenna vielä tarkennukset kertovat taas lisää. Mutta yritän todella uskoa silti hyvään, että tästä selvitään tavalla tai toisella. Ja että vauvasta tulisi normaali jos se pääsee meidän elämään oikeasti syntymään. Tämä kirjottaminen todella helpottaa..olen ollut ylisurullinen koko päivän ja järkyttynyt eilisen ilon sijaan, tämä päivä käänsikin kaiken sen surulliseksi. Näin elämä vaan menee..ei koskaan tiedä mitä tulee!
Minulla on nyt yksi hoidettava sairaus tänään todettu jota yleislääkäri ei nyt osaa hoitaa, ja vielä mahdollista että tämä on pahempaa, Eli tänään sain kuulla olemassa olevan sairauden itsessäni. Ja sen kuuleminen ei ole helppoa. On kuin olisi matto viety alta,,pahinta ehkä kaikessa vielä sen lääkärin käytös ja tapa hoitaa asiaa. Olisin kaivannut tukea ja neuvoja, jotain pientä herkkyyttä, edes normaalia käytöstä.

Maksamme jatkossa yksityiselle palvelusta jota ansaitsee jokainen odottava!

Monuska ja kaikki..kirjoittelen ajatuksia..jos haluatte olla mukana asiassa. Mutta on mahdollista että vaikea käsitellä aihetta enkä pysty enempää tänne purkamaan.Nämä ei ole helppoja asioita.Kaikki kääntyy yllättäin..lapsen terveys on tärkeintä:)!

Tuntuu tosi pahalta puolestasi Zarja :( Toivottavasti kaikki vielä kääntyy mahdollisimman parhain päin. Toisaaltahan on hyvä että sairautesi on todettu että sitä pääsee hoitamaan! Tärkeintä on kuitenkin sinun terveytesi! Elät nyt melkoisessa myllerryksessä, tietämättömyyttä ja pelkoa tulevasta. Paljon voimia sinulle! Todella suututtaa sen lääkärin toiminta. Muutenkin järkyttävä paikka ja sitten vielä noin epäempaattista ja ilkeää käytöstä. Ehdottomasti kannattaa vaihtaa lääkäriä! Nyt tarvit mahdollisimman paljon tukea muutenkin ympäristöltäsi. Onko se varmaa että sairaus on jo vaikuttanut vauvaan? Toivon todella että lisätutkimukset tuovat parempia uutisia ja että sinä olet kunnossa kuten myös tuleva vauvakin! Lämpöä ja toivoa!

Kirjoittelen täältä pikaisesti illan touhujen keskeltä.

Jaksamista sinulle Zarja*! *rutistus* Päivä on ollut sinulle varmasti todella rankka kaikkine vastoinkäymisineen! Toivottavasti kaikkeen löytyy selkeys ja että jaksat ottaa kaiken eteentulevan vastaan! Toivotaan parasta! Ei meistä kukaan voi tietää mitä huomenna tapahtuu, joten yritetään elää yksi päivä kerrallaan! Mitä vain voi tapahtua... Kaikkea hyvää sinulle! Kirjoitellaan kun ehditään ja jaksetaan :). Varmasti saat paremman lääkärin vaihtamalla - tuollaista käytöstä ei voi hyväksyä (enkä kyllä olisi voinut kuvitella, että voi olla tuollaista :-O! ). Jaksamista myös miehellesi - onneksi teillä on toisenne ja voitte jakaa kaiken: ilot ja surut.

Voimia Zarjalle! Tilanteesi kuulostaa todella, todella kurjalle :( Minäkin toivon kovasti,että kaikki kääntyisi vielä hyväksi! Ja täytyy kyllä ihmetellä, kuinka voi lääkäri noin tökerösti käyttäytyä noinkin ikävässä tilanteessa. Totisesti aivan uskomatonta!

Toivottavasti Zarjan asiat selviävät.

Täälläkin nyt np-ultrassa käyty. Aiemmin ei oikein ollut innostusta kirjoitella, raskausjuttuja miettiessä lähinnä tuli pohdittua tuota ultraa ja että onkohan masussa edes ketään, niitä perusjuttuja siis. Mutta tänään siis varmistui että onhan siellä tosiaan joku :P Sydän sykki ja raajojakin tyyppi heilutteli kovasti, vaikka noin muuten köllötteli itsepäisesti samassa asennossa suurimman osan ajasta. Kaikki näytti muutenkin olevan hyvin siellä, toivottavasti on jatkossakin. Viikkoja oli vähemmän kuin neuvolan laskelmien mukaan, mikä ei tietenkään yllättänyt mua kun hedelmöittymisajankohdan uskoin tietäväni. Nyt siis 10+6 ultran mukaan. LA:ta ei kuitenkaan muutettu neuvolan laskemasta, joten taidanpa laittaa sen listalle tuon laskureilla saadun tilalle.

Pitää alkaa pakkailemaan reissua varten, lähdetään pitkästä aikaa mun vanhempien luokse, ei olla nähty tämän vauvauutisen jälkeen kertaakaan. Tiedossa pitkä ja rankka hössötyksentäyteinen viikonloppu. :D Oman mukavan lisänsä tuo varmasti pahoinvointinen automatka, matkustetaan nimittäin nyt yön aikana, jolloin mulla yleensä on huonoin olo. Kyydissä vielä kissanpentuja, jotka samalla luvattiin kuljettaa uusille omistajilleen, pitivät aikamoisen vinkukonsertin jo lyhyemmälläkin matkalla, odotan mielenkiinnolla liittyvätkö meidän omatkin kissat kuoroon tällä kertaa.. Loputtomasti hauskuutta siis tiedossa, hyvää viikonloppua kaikille muillekin. :D

tytönäippä 31.3.2010 toinen (esikoinen 6/08, km 5/09), Koks
Sienna@ 4.4.2010 esikoinen, Naistenklinikka
Zarja* 4.4.2010 esikoinen ,Tays
Alessia* (34v+33v) 6.4.2010 toinen (esikoinen 7/08), Kätilöopisto
Säde2010 8.4.2010 toinen (esikoinen 10/06)
huvitutti 18.4.2010 toinen (esikoinen 10/06)
Ilona79 12.4.2010 toinen (esikoinen 10/07)
kiukkumöykky 13.4.2010 esikoinen
Kesä* 15.4 neljäs
Monuska79 16.4.2010 esikoinen, Oulu
Iita* 17.4.2010 esikoinen
Lydia* 20.4. 2010 toinen (esikoinen 10/06)
Hertta1981 24.4.2010 toinen (esikoinen 12/08)
Tylleröinen 25.4.2010 esikoinen
Illusia75 24.4.2010 toinen (esikoinen 7/08)
Mamu82 27.4.2010 kolmas (esikoinen 8/06, toinen 12/07)
Jenny* 29.4.2010 esikoinen
Tz 30.4.2010 esikoinen
Leeloo 30.4.2010 esikoinen

Noin, listan päivitys siis.

Lisäisin itseni tähän listaan vielä :)

Kesä* 15.4 neljäs
Mamu82 27.4.2010 kolmas (esikoinen 8/06, toinen 12/07)
Tz 30.4.2010 esikoinen
TNL 4.4.2010 esikoinen

Moi! Mitäs tänne kaikille kuuluu? Aika hiljaista on ollut...

Täällä ummetus on kaikonnut ja pahoinvointi on aika hyvin kurissa säännöllisen syömisen avulla. Odotan perjantain ylimääräistä neuvolakäyntiä kuin kuuta nousevaa - meen sinne sydänääniä kuuntelemaan, jos ne vaikka jo kuuluisi. Ensi viikolla on sitten np-ultra. :) Ajatus siitä, että alkio kohdussani onkin nyt jo sikiö, tuntuu ihanalta - pikku hiljaa (tai tarkemmin ajateltuna tosi kovalla vauhdilla) vauva kasvaa ja kehittyy.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Olisi kiva kuulla harvemmin kirjoitelleiden kuulumisia myös! :)

t. Mamu82, rv 10+0

Järjestän nyt vielä tuon listan päivämäärien mukaan ja vaihdoin oman LA:n niin kuin se neuvolassa muuttui :) :

TNL 4.4.2010 esikoinen
Kesä* 15.4 neljäs
Mamu82 25.4.2010 kolmas (esikoinen 8/06, toinen 12/07)
Tz 30.4.2010 esikoinen

Heippa kaikille!

Täällä on 13. raskausviikko pyörähtänyt käyntiin alhaisen verenpaineen 85/55 mukaisissa tunnelmissa. Onko muilla ollut vastaavaa olotilaa? Mulla on aina ollut alhaiset paineet, mutta raskaus on laskenut niitä entisestään ja tänään on töissä ollut zombie-olo. Huh. Tätä olotilaa on kestänyt jo 2-3 vkoa, mutta onneksi päivät on vaihtelevia.

Onko kukaan teistä ajatellut hankkia kotiin dobbleria, jolla voi kuunnella sikiön sydänääniä? Mä en edes tiennyt, että niitä myydään, mutta poikkesin joku päivä Maaliskuun vauvojen sivuilla ja siellä käytiin keskustelua laitteesta ja sen hankinnasta. Tilasin tänään sellaisen, hinnaksi tuli toimituskulujen kanssa 51 euroa..Huisin jännää. Täytyy vaan varoa ettei heittäydy liian neuroottiseksi kuuntelun kanssa ettei ala pelkäämään ja kuvittelemaan olemattomia...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille

TNL 13+1

Yhteistyössä