huimauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
onko kellään ollut huimausta, jos hartiat jumissa? Kävin lääkärillä, joka teki kaiken maailman neurologisia testejä, ja totesi, ettei niissä ollut mitään poikkeavaa. Epäili vaivan johtuvan niska-hartiaseudusta. Niskat on hieman kireät, mutta ei mitään muuta erityistä.

Minkälaista teidän huimaus on ollut? Ite en osaa selittää, muuta kun, että tuntuu aina liikkeellä ollessa sellanen epätodellinen ihmeellinen olo. Tosi epämääräinen olo. Onko muita, joilla ollut samaa, ja mistä sait avun. Ite oon käynyt kolme kertaa hierojalla, mutta eipä vielä ainakaan ole auttanut.

Itselläni on huimausta joka päivä..tuntuu ettei jalat liiku oikealla lailla kävellessä.kun pistää silmät kiinni tuntuu huimaus liike olevan pyörivää.. Mutta mulla kaikki johtuu kilpirauhasen autoimmuunitaudista.

Mulla oli myös tota kun kanneskelin tyttöä vauvaikäisenä. Tutkitiin lääkärissä ja optikolla, mutta syy oli vaan hartiaseudun lihaksissa, jotka oli iha jumissa. Veri ei päässyt kunnolla kiertämään pääkopassa. Hieroja korjaa tilanteen, jos sinne joskus menis. Mulla on myös helpottunut, koska tyttöä en kanneskela enää niin usein.. Mulla oireet ilmeni huippauksena ja muutaman kerran meni näkö ja taju häileni melkein kokonaan. Näin vaan vaaleaa valoa...

Minulla on ollut huimausta vuosikaudet. Törmäilen ovenkarmeihin ja usein joudun ottamaan tukea. Eivät ole lääkärissä keksineet syytä. Niska-hartiajäykkyys on varmasti yksi syistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Minulla on ollut huimausta vuosikaudet. Törmäilen ovenkarmeihin ja usein joudun ottamaan tukea. Eivät ole lääkärissä keksineet syytä. Niska-hartiajäykkyys on varmasti yksi syistä.

Samalla lailla törmäilen minäkin,meinasin juuri viimeviikolla kaatua tyttö sylissä rappusissakin,mutta sain juuri ja juuri otettua tukea,ettei vuoden ikäinen tyttöni saanut kolhua. :|

Mulla myös huimausta,jonka epäilen syvästi johtuvan niska-hartiaseudun jumeista,joka tulee myös mm.tuosta lapsen kantelusta.Nytkin ollut taas lapaluiden välit ja rintaranka kipeä.Mulla kun tulee noiden lapaluiden sisäpuolille sellaiset pahkurat,jotka on kuulemma joidenkin nostajalihakset,olikohan olkavarsien tms..Kävin 2 vkoa sitten viimeeks hierojalla pariin otteeseen,mutta ilmeisesti pitäis hakea taas vastaanotolta 10 kerran hieronta(auttoi viime talvena,ja kun kävin hierojalla pari kertaa viikossa,eikä kerran parissa viikossa),josta sais sit Kelalta muutaman euron takas.Mut jotenkii ei raahtis,ku tuntuu että rahaa tarviis muuhunkin :ashamed: Mut on oma terveys ja hyvinvointi tärkeä =)

:o Mielestäni vastasin jo tähän ketjuun, mutta nyt en löydä sitä vastausta. No vastasin, että minulla on ollut ja keppijumppa, samoin kuin muu niska-hartiaseudun jumppa auttoi.

Alkuperäinen kirjoittaja meikä:
Alkuperäinen kirjoittaja MS:
En mitenkään halua pelotella, mutta mulla alkoi huimauksella ja diagnoosi on MS-tauti.

suurin osa huimauksisita kuitenkin yleensä johtuu ihan muusta.

Tottakai suurin osa johtuu jostain muusta, MS on kuitenkin niin harvinainen. Mutta kerroinpahan vaan.

Yhteistyössä