Hulluksi tulossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NytHarmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NytHarmaana

Vieras
Olenkohan mä tulossa hulluksi vai mikä mun on?

Mä en ole mikään jänishousu, en usko yliluonnolliseen, en pelkää pimeää, uskallan mennä yksin metsään karhuista huolimatta jne. Pelottavan leffan jälkeen voi olla hetken ilkeä olo, mutta se menee nopeasti ohitse.

Jostain syystä eilen iltapäivällä/illalla mua alkoi pelottaa, enkä yhtään tiedä miksi. Vaikka oltiin kotona koko porukka, minä, mies, vauva, kissa ja koira ja kaikki oli rauhallista, mulla oli tosi vauhko olo.

Illalla kun muut jo nukkuivat istuin tässä koneella. Ihan sellainen olo oli, että kaikki ei ole kohdallaan. Vähän kuin olisi ollut mukana jossakin kauhuelokuvassa. Koiran sain ulkoilutettua nipin napin. Verhot piti laittaa tiukasti kiinni. Ulkoa tullessa totesin, etä koiran huoneen verho oli auki, pihavalo näkyi sieltä. Hyvä, kun sain laitettua sen verhon kiinni, pelkäsin, että näen ikkunan takana valoa vasten jonkun. Järki kyllä sanoi, että tänne ei tule mitään hiippareita tuon koiran ohitse, mutta silti... Eikä mulla ole koskaan ennen tuollaista epäilystä ollut!

Aamulla mulla oli edelleen kummallinen olo, kroppa on koko ajan stressitilassa. Ikään kuin odottaisin jotakin pahaa tapahtuvaksi, mutta en osaa yksilöidä, mitä se olisi. Varmaankin on niin, että kun kroppa on tässä tilassa, mieli tulkitsee, että siihen on joku syy ja yrittää keksiä, mitä tässä nyt sitten pitäisi pelätä. Mulla alkaa vaan olla voimat kohta vähissä, kun lihakset on olleet pitkään jännityksessä kuin pitäisi olla valmiina säntäämään pakoon ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa. Asiaa ei auta se, että musta tuntuu, että olen viirahtamassa, ellen suorastaan tärähtänyt jo.

Taidan kuulostaakin hullulta... :whistle: :ashamed:

Ihan järjen kannalta ajatellen viisain kysymys taitaa kuitenkin olla, että miksi mun kroppani on koko ajan hälytystilassa? Miksi mun puolustusmekanismit eivät suostu ollenkaan offille?

Ei liity nyt tähän sun tapaukseen, mutta mulla on välillä tuntemuksia että huoneessa on "joku". Menee vilunväreet enkä pysty olemaan normaalisti. Pitää äkkiä mennä miehen kainaloon tms. että olo helpottaa. Tämmöisiä on tullut muutaman kerran. Ja mieheltä en jaksa kysellä neuvoa, hän kun on diakoni, niin tulee näin kirkosta eronneelle liian hämärää selitystä ;)

Mää vielä jotenkin jaksaisin tän ymmärtää, jos olisin ollut yksin kotona ja katsonut jonkun kamalan leffan, mutta ei... Kaikki kotona ja lampussa valo ja mä oon ihan kauhuissani. Olis kyllä varmaan tullut hätäpissa jos siellä pihalla olis liikkunut vaikka rusakko, kun sinne katsoin.

Onneksi tuo koira ei viime yönä ulvonut unissaan, se on niin kauhean kuuloista, että huh!

Siis nyt on kosmisessa tapahtumassa jotakin SUURTA! Mäkin kuulen sellaisia ääniä välillä; "Älä siivoa!" ja "Hae suklaalevy!" ovat tyypillisimpiä ääniä talossamme. Joskus ne jopa tönivät minua sohvalle! Lapsia kuulemma käskevät tekemään pahuuksia. AJATELLA!

Anopin mukaan täällä oli jyrissyt viime yönä, mutta en mä pelkää ukkostakaan. Ja juu, aika paniikinomainen tunne tämä on, miten tästä pääsee eroon? :kieh: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Anopin mukaan täällä oli jyrissyt viime yönä, mutta en mä pelkää ukkostakaan. Ja juu, aika paniikinomainen tunne tämä on, miten tästä pääsee eroon? :kieh: :ashamed:

Toiset tuntevat ukkosen epämukavana, tuskaisena olona. Siksi sitä ajattelin.

Yleensä mulla tulee todella levoton ja paha olo silloin kun jollekin läheiselle on käyny jotain pahaa. Yksi ilta tuli ihan hirveä huono olo yhtäkkiä. Tiesin heti, että eräälle sukulaiselle oli käynyt jotain.
Niin olikin. Pelottavaa.

Mä olisin kovasti mielissäni, jos tämä olisi jokin tuikitavallinen, psykofyysinen ongelma. Kieltäydyn yhteistyöstä, jos alkaa mennä järjellä käsitettävän yli. :( Mä en tahdo, että on olemassakaan mitään yliluonnollisia juttuja. :| Ja jos olisikin, niin olisi sitten edes jotakin myönteistä.

Kirjoitit että teilä on vauva. Tuli vaan mieleen, kun itse olin ennen tosi "rohkea", en pelännyt pimeää jne. Esikoisen syntymä muutti mut ihan yhtäkkiä. Mä pelkään pimeää, murtovarkaita, murhaajia yms ihan älyttömiä juttuja. Autossa pelottaa että hirvi hyppää eteen. Pelkään jopa yöllä mennä töihin (vaikka autolla menen ja matkaa n. 6km) että auto hajoaakin ja sit olen yksin tuolla pimeässä tienposkessa. Musta on siis tullu ihan vainoharhanen. Aluksi mulla olikin synnytyksenjälkeinen masennus, sitten tuli ahdistuneisuushäiriö ja paniikkihäiriö. Ja nää kaikki alkoi ihan yhtäkkiä (muistan sen aamun kuin eilisen) ja vauvani oli tuolloin jo 8kk.
Vaikka tuo vauva on jo 10v, ja pahimman yli olen päässyt jo kauan sitten, niin noi pelot on jääneet jotenkin roikkumaan, ja sitten mä vielä ruokin niitä lisää kuvittelemalla kaikenlaista. Mulle tulee tollasia sun kuvailemia käsittämättömiä pelkoja ihan ilman syytä toisinaan.

Yhteistyössä