huoh..kyllästynyt lapsielämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti todellakin.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti todellakin.

Vieras
mikään ei koskaan ole meidän lapsella hyvin.
ei tottele,ei nuku päikkäreitä ja illat on yhtä tappelua että saa yöunille.
ei suostu syömään koskaan mitään.
salaatit ja muut vihannekset lentelee pitkin lattioita ja kaikki lasit mitä olen antanut niin toi on rikkonu,heitti yhden seinään tässä yksi päivä :o
oon niin kyllästynyt.
odotin et lapsielämä olisi jotenkin toisenlaista.
mies on kyllästynyt,sitä ei paljon kotona näy,on harrastuksissa,töissä ..missä vaan ettei tarvi olla kotona ton kauhukakaran kanssa.
kauppaan ei voi lähteä,heti saa kohtauksen jos ei saa herkkuja yms..kaikki varmaan katsoo mua säälivästi kun lapsi huutaa ja raivoaa täysillä.
tekisi mieli vaan olla kotona ton kanssa.
availee vaipat jos on kakat ja levittelee sitä pitkin sinne tänne,paskoo pikkupöksyt ja pissaa sängyt jos ei ole vaippaa.
no ehkä tuo kuivaksi opettelu ei ole vielä ihan hallinnassa mut miksi pitää ottaa vaippa salaa pois ja sotkee se kakka joka paikkaan.
Ruokailu on kanssa niin taistelua,ei syö ja jos syö niin tosi nihkeesti sekin hoituu.

Että mun hermot on niin vitun kireellä koko ajan.
tekisi mieli vetää kunnon kännit joskus mut siihen ei ole aikaa kun mies ei suostu hoitaa lasta.
Mua vaan vituttaa,ei ole ystäviäkään kun en koskaan voi mihinkään lähteä.

ja lapsi on kohta kolmevuotias.
ja jotkut jopa kyselee meiltä että koska tulee sisaruksia,no ei tule koskaan varmaankaan tähän perheeseen yhtäkään lasta enää.

ekat 9kk vaivasi koliikki ja sitten ripulitaudit ja kaikki vesirokot yms valvotti.
en vaan jaksa.
sukulaisetkin asuu kaukana,tuntuu ettei kukaan kuuntele eikä auta.

No nyt on aika kyllä miehenki kantaa vastuuta lapsesta! Sanot sille, että sun tarvii päästä tuulettumaan, piste. Ei hän voi vaan sanoo ettei suostu hoitamaan omaa lastaan, se on nyt pakko!

Argh, alkaa ottaa päästä tollaset miehet jotka ei voi tajuta, että se vastuu on 50/50 molemmilla, eikä vain äidillä!

Ymmärrän hyvin sun tuntojas. Meillä 2,6v lapsi ja erittäin paha uhma päällä, välillä on kyllä itelläkin sellanen olo että tekis mieli lähtee vaan juosten jonnekkin kauas pois. Jos tähän päälle vielä olis noin kuin teillä, että mies ei hoitaisi lasta ollenkaan, niin olisin varmasti ihan loppu!

Jaksamista ja toivottavasti saat sen ukon hoitamaan oman osuutensa!!

Äkkiä jolleki avaat suus! Itelläni on kans monta kertaa väsymys lasten kans, ja kyllä silloin kannattaa miehelle tai jollekin muulle läheiselle sanoa suoraan että nyt tarttee huilata!
En ihmettele jos oot poikki! :hug:

Miehelle ja lapselle kurinpalautus.
Seuraavan kerran kun mies astuu ovesta sisään, sinä astut siitä ulos ja sanot lähteväsi esim. kuntosalille tai mihin mielesi nyt halajaakin ja palaavasi n. kolmen tunnin kuluttua. Tätä alat tehdä säännöllisesti n. kerran viikossa.
Palat loppuun koska annan tilanteen jatkua!

Tarvitsisit ehdottomasti lomaa, et saisit ladattua akkuja. Sit voisit pikkuhiljaa "opettamaan" lastasi. Ymmärrän ettet nyt oikein jaksa. Jäähyjen avulla voisi opettaa ettei tiettyjä juttuja saa tehdä esim. ruuan heittely. Lapsi tarvii rajoja et on turvallinen olo. Nyt oot itse tosi väsynyt ja lapsi huomaa sen, käyttää sitä hyväkseen. Ukko kans hommiin ja sassiin !!!

:hug: Lapset on välillä kauheita, mut onneksi ne kasvaa =) Ja muutaman vuoden päästä jo saatat kaivata sitä aikaa kun kotona oli tuo kiukutteleva ja uhmakas täystuho ;) Silloin varsinkin kun tuo lapsi on päivät pitkät ulkona leikkimässä kavereiden kanssa.

Ikävä jos teillä ei ole mahdollisuutta saada miehen kanssa yhteistä aikaa ja myös sinun ihan aikaa itsestään.Ei varmaan kukaan jaksa montaa vuotta lapsen kanssa vaan olla.Vaikka olis kuinka ihan ja kuuntelevainen lapsi.Täytyyhän sitä olla myös omaa aikaa ja omia menoja joista saa voimaa taas kestää välillä niin rasittavaa arkea.

ei tuohon nyt muu auta kun känöset tyttöporukassa, sauna päälle, grilli tulille ja siideritölkki käteen. Sitten tanssit baarit aamuneljään.
Aamulla mies hakee sulle pitsaa ja limua ja hoitaa lasta päivän kun katsot leffoja mieluiten makuuasennossa.
Sitä seuraavana päivänä ilmoitat taas olevasi äiti.

keskustele aiheesta neuvolan kanssa. Anna vaikka tuo kirjoituksesi tulostettuna.
Meillä on 2 ja 4,5v lapset, jotka olleet ilman vaippaa 1,5vuotiaasta saakka.
Perheestäsi tarkemmin tietämättä kysyisin: onko teillä tarkat päivärutiinit? Lapsi kaipaa rajoja ja tarkat rutiinit, jotta tuntee itsensä rakastetuksi ja elämänsä turvalliseksi. Näin hän tietää mitä milloinkin seuraavaksi tapahtuu.
5min tarkkuudella joka päivä ruokailut 5krt/vrk. Päiväunet voit jättää jo tuon ikäiseltä pois. Moni kotihoidossa oleva ei nuku 2v synttärien jälkeen. Iltapala 20.00, sänkyyn 20.40 ja nukahtaa 21.00. Sitten se herää 7-8maissa.
Tuon ikäiselle ei ole järkevää antaa lasisia astioita. Meillä on aina syöneet posliinilautaselta, mutta tilannetta on pitänyt vahtia, vielä 4vuotiaanakin. Juomalasit tippuu usein vielä 4vuotiaaltakin, kun se kyynärpäällään vahingossa huitaisee kääntyessään. Muovinen muki käyttöön. Ja vesimuki, jota käytetään 10krt/päivässä on meillä vieläkin nokkamuki, jota mun ei tarvii vahtia kaatuuko vai ei, siinä pöydän reunalla keikkuessa.

Älä vie lasta kauppaan. Ei meilläkään käy kuin tooosi harvoin, vaikka käyttäytyvätkin kiltisti. Ja jos viet niin etukäteen puhu että jos alkaa huutaa/kiukutella, lähdetään heti pois ja jätetään kaikki ostoksen kauppaan. Tai anna lapselle tekemistä kauppareissun ajaksi: oma kauppalista jossa kuvia ja sitten hänen pitää bongata tuotteen hyllyistä. Laita lapsi kärryihin istumaan, tai muuten hän ei pääse kauppaan. Näin hommasi helpottuu 50% verran. Ekalla kerralla saattaa huutaa sitä, mutta kun lähdet sen takia pois, niin hän ei enää toista sitä huutoa.
Hanki ystäviä Kaksplussan tapaillaan palstan kautta, tai seurakunna perhekerhoista, joissa on samanikäisiä lapsia kuin sinulla. Ja he kaikki käyttäytyvät siellä samalla lailla kuin sinun lapsesi. Jos lapsellasi ei ole vielä tuon ikäisenäkään ollut ollenkaan leikkikavereita, niin lapsi jää paljosta paitsi!
Jos sulla on vielä joku ongelmatilanne, kysy, mä vastaan:)

Yhteistyössä