Huoli alkuraskauden vuodosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murehtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Murehtija

Vieras
Hei!

Vaikka olen lukenut monesta paikasta, että alkuraskaudessa voi olla rusehtavaa vuotoa, olen silti kuin tulisilla hiilillä. Itselläni on menossa vasta rv 5+3 ja jo neljättä päivää on menossa sellainen tuhruttelu. Tuhrua hädin tuskin riittää pikkuhousuihin asti, mutta aina pyykkiessä vessapaperiin jää vaalean ruskeaa vuotoa... Vuodon määrä on siis ihan olematon ja sitä tulee enimmäkseen vain aamulla ja päivällä. Illalla se aina loppuu ja vähenee. ...Mutta taas aamulla sama juttu pyykiessä, paperiin jää jälki. Kipuja ei ole, muita kuin sellainen menkkamainen kipuilu silloin tällöin, ei todellakaan kivulias.

Huoli on ihan käsittämättömän kova. Mieskin hieman jännittää. Tuntuu todella kurjalta, kun ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa ja toivoa parasta. Olen ymmärtänyt, että sitten vasta kun vuoto muuttuu veren väriseksi on huolestuttava...

Osaisiko joku kertoa omista kokemuksistaa, oliko teillä rusehtavaa tuhruvuotoa ja milloin sitä tuli? Minulla tuli nimittäin valekuukautiset ja testastin vasta sitten plussan. Pelkäänkin, että oliko se nyt lopun alkua. Ihan itkettää.

Mutta tuhrua on tullut jo neljä päivää, onko teillä muilla ollut samanlaista ja kauan on kestänyt? Määrä on pysynyt jotakuinkin samana, ehkä vähän niukistunut ekoista tuhrupäivstä. Huolenani on myös se, että harrastan todella mielelläni ja usein liikuntaa, onko se nyt pahasta/kiellettyä kun vuotelen. Miten on seksin kanssa?

Olen todella kiitollinen jo etukäteen, jos joku jaksaisi kirjoitella omista kokemuksistaan.

Mukavaa odotusaikaa kaikille!

T: murehtija

Heip!! Mulla on nyt menossa 9+1, ja myös minulla on esiintynyt sellaista tuhruvuotoa aina pari päivää, (sen huomaa ainoastaan pyyhkiessä) viikon tai kahden välein. Olin itsekin aluksi suorastaan paniikissa, mutta olen huomannut, että sellainen tuhru on alkuraskaudessa erittäin yleistä. Minulla on ultra kylläkin vasta kahden viikon päästä, että enhän tarkalleen ottaen tiedä, onko kaikki kunnossa, mutta en jaksaiai uskoa, että rusehtava tuhruvuoto on merkki mistään vakavasta kuitenkaan. Itse luin jostain, että kolmanneksella naisista esiintyy raskauden aikana erilaisia vuotoja ja suurin osa niistä on täysin vaarattomia hormonien tekemiä kepposia. Sitten on syytä huolestua, jos veri muuttuu punaiseksi ja sitä tule reilusti tai on esim. kovia kipuja.. Yritetään nyt vaan olla huoletta..

Hei! Ymmärrän huolesi, sillä itselläni kesti samanlaista vuotoa n. rv 6-8. Olin aivan paniikissa ja kerran tuli myös ihan kirkasta vertakin, josta olin jo aivan varma että kesken menee. Tuo vuoto on yllättävän yleistä, mutta siitä puhutaan niin vähän missään. Tuo menkkamainen kipu on varmaan kohdallasi raskauteen kuuluvaa, mutta jos se voimistuu ja kivut yltyvät kovaksi niin sitten vaan suoraan päivystykseen.

Minä kävin alkuraskuden ultrassa rv 6+1, koska raskaus oli saanut alkunsa hoidoilla. Sain vuodon takia sairaslomaa aluksi viikon ja käskettiin levätä eli en suosittele mitään urheilua tai edes sekstailua nyt vuodon aikana. Toisaalta taas niinhän se on, että jos on kesken mennäkseen niin vaikka mitä tekisit/olisit tekemättä niin mikään ei auta. Onnellista odotusta teille! Huoli kaikesta alkaa jo heti alkuraskaudesta eikä hellitä lapsen syntymän jälkeenkään eli voimia!

Itse olen nyt jo rv 41+4, eli kun on kerran saatu pysymään sisällä niin ei taida haluta tulla pois millään!

Takaisin varhaisultrasta ja kaikki aivan kunossa - sydän sykkii oikeassa paikassa! :) Tyypillä mittaa 6+4 rv:n verran! Mitään keskenmenoon tai muuhun poikkeavaan ei havaittavissa.

Ruskea lima kuulemma kuuluu asiaan aina 8 rv asti sillä istukka ei ole vielä täysin kehittynyt ja sen vuoksi päästää pientä tuhrua läpi. 8+rv jälkeen tuhrun ja pahoinvoinnin pitäisi helpottaa kun istukka on kehittynyt. (itselläni tuhrua ollut nyt viikon verran)

Kerroin yksityisgynelleni myös kunnallisen terkkarin mulle langettaman ""tuomion"" ja hän oli kyllä aivan ällikällä lyöty, että miten ihmeessä terkkari on voinut sanoa mulle, että tod. näk. kyseessä on enteilevä keskenmeno :-| Pieni vuoto kuulemma on enemmän kuin yleistä.

Yhteistyössä