Huolissaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Poikaystävän kanssa emme käyttäneet kortsua, koska ei ollut juuri sillä hetkellä. Teimme kuitenkin niin että poikaystävä ei saanut. Menkat oli viimeksi huhtikuussa, eikä uusista tietoakaan. En käytä tällä hetkellä pillereitä. Voin silti tulla raskaaksi? Paljon raskaustestit noin maksavat? Ja niitähän saa ilman reseptiä?

Halvin raskaustesti, "apteekin raskaustesti"-nimeltään (en tiedä saako kaikista apteekeista tosin, mutta luulisin että saa) maksaa noin 5 euroa. Raskaustestejä saa ostettua apteekista ilman reseptiä. Merkkejä on tarjolla useita, tietysti sen mukaan hintakin sitten vaihtelee. Kallein taitaa olla päälle 10 euroa, jos en väärin muista. Apteekista ostettu testi on yhtä luotettava kuin verestä otettuna laboratoriossa. Muistaa vain tehdä sen pakkauksessa olevien ohjeiden mukaan, niin näyttää oikean tuloksen. Onko sinulla sitten raskauden oireita, pahoinvointia tms. (poisjääneiden kuukautisten lisäksi? Joskus kuukautiset voi olla jonkin aikaa poissa esim. stressin takia. Voisiko kyseessä olla stressi?

Siitä olenkin huolissani myös kun olen huomannut että nyt pari aamuna on ollut lievää pahoinvointia mutta luulen että sekin johtuu vain myöhäisistä aamupalasta/verensokerin laskusta.

Ei minulla oikein ole aihetta stressiin, paitsi juuri tämä aihe. Nukahtaminenkin yöllä on vaikeaa kun ajattelee vain sitä että voi olla raskaana ja että jos onkin jo liian pitkällä ettei voi tehdä aborttia. Olen kuullut että abortti pitisi tehdä parissa viikossa, totta?

Nyt vaan sinne apteekkiin tai sit laboratorioon varaat ajan pissatestiin.
Jos oikein muistan niin lääkkeellinen onnistuu 8vko:n asti ja kaavinta 12vko:n asti.
Mut muista myös,et suomessa on paljon pareja jotka eivät omia lapsia voi saada joten hyvä vaihtoehto on myös antaa adoptioon.
Huom! En ole aborttia vastaan kunhan mainitsin

Kuulostaa vakavalta - tai ainakin tarkistamisen aihe on nyt. Osta apteekista raskaustesti, ne ei maksa paljoa, ja testaaminen on helppoa! Jos aamulla on pahoinvointia, se voi johtua myös alhaisesta verensokerista - toisaalta se on yksi raskauden merkeistä. Aborttia ei tehdä kai enää 12 raskausviikon jälkeen, paitsi erityisluvalla, mutta ethän sinä vielä niin pitkällä ole, vai oletko? Mene ostamaan se raskaustesti, niin saat asian pois painamasta mieltä. Huoli on stressaavaa. Jos kuukautisia ei senkään jälkeen ala kuulua, vaikket olisi raskaana, niin sitten on varmaan parasta mennä lääkäriin. Käytä tästä lähtien kondomia joka yhdynnässä, niin vältyt huolestumasta mahdollisesta raskaudesta!

Yhteistyössä