Huolissani ystävättärestäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heidi90
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heidi90

Vieras
Ystäväni on naimisissa ja heillä on 2 lasta,mies sairastaa sekä 2 diabetestä ja krooninen suolistosairaus:ei välitä diabeteksestä,ei hoida sitä,ylipainoa reilusti.
Avioehto heillä on ja asuvat miehen omistamassa omakotitalossa.
Ystävätär ottaa sen rankasti ja pelkää että kohta miehen terveys romahtaa.
Mitä mahdollisuuksia ystävättärellä on jäädä taloon asumaan jos jotain tapahtuu?Saako mistään apua:lapsethan period talon jne.
Onko hänen appivanhemmilla oikeus vielä siinä tapauksessa heittää hänet ulos talaosta tai ottaa lapset häneltä?
Miten Suomen laki katsoo tätä,en itse tiedä ja huolissani hänestä kun en osaa/ymmärrä näitä asioita.
Paljon pyörii hänen päässään ja pelkään että hän on kohta hermoraunio kun ei tee muuta kun miettii asioita ja pelkää tulevaa tulevaisuutta.
Kiitos etukäteen jos joku osaa auttaa!

Aika kamalaa että "kaverisi" on huolissaan omasta taloudellisesta tulevaisuudestaan eikä miehensä terveydestä.

Ei diabetekseen eikä kroonisiin suolistosairauksiin ihan tosta noin vaan kuole, ellei nyt aivan perseile niiden kanssa. Ehtii kasvaa ne lapsetkin niin isoiksi että huolehtivat itse perinnöstään, joten ehkä kaverisi pitäisi keskittyä suunnittelemaan omaa taloudellista tulevaisuuttaan muutenkin kun miehen rahoilla?

Miten appivanhemmat voisi viedä lapset?
Ymmärrän ettei ole huolissaan miehen terveydestä jos mieskään ei siitä huolehdi...
Jos mä oisin pisteessä jossa miehen terveys ei vois enää vähempää kiinnostaa, suunnittelisin ehkä enemmän eroa kuin sitä miten voisin hyötyä hänen kuolemastaan taloudellisesti. Varsinkin jos kyseessä ois niinkin hidas tappaja kun diabetes.

Jos mä oisin pisteessä jossa miehen terveys ei vois enää vähempää kiinnostaa, suunnittelisin ehkä enemmän eroa kuin sitä miten voisin hyötyä hänen kuolemastaan taloudellisesti. Varsinkin jos kyseessä ois niinkin hidas tappaja kun diabetes.
Et nyt ymmärrä. Ei kai kyse ole mistään kuolemasta hyötymisestä vaan omien oikeuksiensa turvaamisesta. On aika sinisilmäistä ja lyhytnäköistä, että koti on vain toisen nimissä ja luotetaan siihen että olosuhteet jatkuu samanlaisena ikuisesti.

Et nyt ymmärrä. Ei kai kyse ole mistään kuolemasta hyötymisestä vaan omien oikeuksiensa turvaamisesta. On aika sinisilmäistä ja lyhytnäköistä, että koti on vain toisen nimissä ja luotetaan siihen että olosuhteet jatkuu samanlaisena ikuisesti.
Ei kyse ole omien oikeuksiensa turvaamisesta, jos ei avioehdon tai perinnön kautta ole oikeutta mitään. Silloin kyse on omien oikeuksien hankkimisesta, koska sellaista ei vielä omaisuuteen ole.

Yhteistyössä