Alkuperäinen kirjoittaja Nyyti:- Että SI-rokote on tehty kausi-influenssarokotteen pohjalle, käyttäen melkein kaikkia samoja aineita. Melkein ainoana erona tuo tehosteaine ja viruksen osat?
- Olen saanut useita rokotteita pienenä, joissa käytetään tuota samaa tehosteainetta? Eikö? Olen 28 v.
- Imettäessä vuoden ikäistä lastani vielä, hänkin hyötyy jo nyt (koska saa rokotteen vasta myöhemmin) vasta-aineista?
- Riskiryhmäläisen kannattaa ottaa? (munuaiset)
- En voi ottaa lapselleni tätä rokotetta vielä, koska hän on antibioottikuurilla. Kuinkahan pitkään tommosen Amoxin kuurin jälkeen tulee olla ottamatta tuota, jos tahtoo siitä jonkunmoisen hyödyn edes.
Korjatkaa virheeni, mutta älkää tehkö tästä taistelukenttää. Huomenna olisi rokotteen ottaminen, ja epäröin vieläkin tarvitsenko edes kyseistä rokotetta, vaikka olen riskiryhmäläinen.
Ei mitään käännytyksiä siis, vaan suoraa faktaa.
Ainakin rokotteen pohjaa on paljon käytetty, testattu ja tutkittu, onko kyseessä juuri kausi-influenssarokotteen pohja, muistaakseni.
Olet saanut useita rokotteita pienenä joissa on ollut tuota tiomersaalia, eli se elohopeayhdiste. Muista apuaineista (skvaleenit ym.) en tiedä.
Imettäessä ei äidinmaitoon todennäköisesti erity tarpeeksi vasta-aineita jotta lapsi niistä hyötyisi, mutta eipä niistä varmasti haittaakaan niissä määrin ole.
Riskiryhmäläisten suositellaan ottavan.
En ole kuullut että antibioottikuuri vaikuttaa, ainoastaan että kuumeisena ei piikkiä saa, muut flunssan oireetkaan ei haittaa. Kannattaa varmistaa lääkäriltä tai neuvolasta.