Huomenna repeää töissä helvetti irti! Mun mittakuppi tuli niin täyteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdisteltu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdisteltu

Vieras
Minussahan se vika täytyy olla, kun aina joka paikasssa tulee joku perskiiliäinen ahdistelemaan, jossa viivyn muutamaa päivää pitempään.

Olen liian kiltin näköinen ja minulla on liian paska huumorintajukin varmaan (huvittaa seksiinkin liittyvät äijä-jutut). Mutta että olen pöljä, kun päästän aina tilanteen tällaiseksi.

Vielä jokin aika sitten sain hehkuttaa, kuinka mahtava työtiimi meillä on ja kivaa, kun töissä ei ketään ärsyttävää seksipetoa ole. No nyt tilanne on muuttunut, kun meille on tullut jokin aika sitten uusi miespuolinen työkaveri.
Alkuun kyllä sanoin hänelle, että olen kyllästynyt lähentelyihin ja toivotan aamupöydässä "haista paskat" jokaiselle. Vaan eipä mennyt kauaa, kun tämä uusin ukkeli on sitten alkanut seksistiseksi. Äijä on hemmetti soikoon liki 5-kymppinen ja puheet on kuin teini-ikäisen vasta pillun löytäneen kiimaisen kollin. :headwall:
Olin alkuun, että evvk. mutta perjantaina meni kuppi nurin, kun tulin a-tikkaita alas ja tämä on meisseli pystyssä (ihan oikea meisseli, ei pippeli) siellä alhaalla odottamassa ja kommentoi vielä, kohta kuuluu "nau". Voi kirosana! Silloin vielä pidin pokan ja olin kuin en olisi ollutkaan, mutta huomenna joudun taas sen äijän hampaisiin, niin ihan varmaan sanon/teen jotain harkitsematonta. :kieh:

Nää on pahimpia nää 50 v:t. Itsellä kokemusta samasta asiasta kun olin parikymppinen. Ei edes kunnon kilarit auttaneet. Ja kun se oli kultaista 80-lukua niin esimies sanoi että "Reijo nyt on vähän sellainen"...

Ootsä varma, että tämä mies tajuaa käytöksensä häiritsevän sua, jos sun omatkin jutut on roisimmasta päästä ja roiseille jutuille kuitenkin naurat? Eiköhän se kuvittele vaan olevansa hauska ja että teillä on samanlainen huumorintaju.

Tee valituksia vasta sitten, kun sulla on pokkaa lopettaa olemasta hyvä jätkä ja sanoa suoraan ettet pidä moisesta käytöksestä, silläkin uhalla että sen ääneen sanomalla sua aletaan pitää nihkeänä tiukkapipoämmänä. Ei kakkua voi sekä syödä että säästää. Eikä mielestäni kenenkään käytöstä voi pitää häirintänä, jos häirityksi itsensä kokeva ei milläänlailla omalla käytöksellään tuo esille että kokee käytöksen häiritseväksi.

No mikähän sinussa sitten on jos tilanne kerrasta toiseen luisuu tuommoiseksi? Kummallista että tavallaan tiedostat että vedät moisia äijiä puoleesi, mutta et pääse irtikään siitä... Ei kai ne pomotkaan sille mitään voi. Aina luoksesi löytää uusi rumia puhuva äijä.

images

[QUOTE="vieras";23772522]Ootsä varma, että tämä mies tajuaa käytöksensä häiritsevän sua, jos sun omatkin jutut on roisimmasta päästä ja roiseille jutuille kuitenkin naurat? Eiköhän se kuvittele vaan olevansa hauska ja että teillä on samanlainen huumorintaju.

Tee valituksia vasta sitten, kun sulla on pokkaa lopettaa olemasta hyvä jätkä ja sanoa suoraan ettet pidä moisesta käytöksestä, silläkin uhalla että sen ääneen sanomalla sua aletaan pitää nihkeänä tiukkapipoämmänä. Ei kakkua voi sekä syödä että säästää. Eikä mielestäni kenenkään käytöstä voi pitää häirintänä, jos häirityksi itsensä kokeva ei milläänlailla omalla käytöksellään tuo esille että kokee käytöksen häiritseväksi.[/QUOTE]

No juuri tätä mäkin tarkoitin!

[QUOTE="vieras";23772522] Eikä mielestäni kenenkään käytöstä voi pitää häirintänä, jos häirityksi itsensä kokeva ei milläänlailla omalla käytöksellään tuo esille että kokee käytöksen häiritseväksi.[/QUOTE]

No tosta olen kyllä eri mieltä. Monet vanhemmat äijät osaa kyllä ahdistella niin, ette siihen aina oikein löydy oikeita sanoja oikealla hetkellä. Ja varsinkin jos on tosi nuori, niin tuo sanomiskynnys voi olla paljon suurempi. On mullakin monta tapausta nuoruudesta, jolloin koin ahdistelua mutten aina osannut/uskaltanut nousta vastaan. Kokemuksen kautta ja iän lisääntyessä on sitten oppinut puolustamaan itseään. Ei ole mitenkään oikein että nuo ahdistelijat saa porskutella kunnes itse asianomainen uskaltaa lyödä luun kurkkuun.

Eli mun mielestä luottamusmiehen pitää puuttua asiaan jos hänelle kertoo.

No mikähän sinussa sitten on jos tilanne kerrasta toiseen luisuu tuommoiseksi? Kummallista että tavallaan tiedostat että vedät moisia äijiä puoleesi, mutta et pääse irtikään siitä... Ei kai ne pomotkaan sille mitään voi. Aina luoksesi löytää uusi rumia puhuva äijä.

Voi kun tietäisin missä vika on, niin pystyisin tekemään asian suhteen jotain, ennen kuin tilanne luisuu käsistä. :(
Mun pitäis vaan oppia olemaan tiukkis-nipo ämmä, niin älyäisivät sitten perkele kiertää kaukaa.
Sitten tulee tietty kommenttia " suakin pitäisi panna oikein kunnolla, niin et olis noin tiukkis" tjt.

Tää on just tätä kun mimmit haluaa olla "hyviä äijiä" mutta eivät sitten kestä kuitenkaan sitä huumoria. Lopeta esittämästä "äijää" ja ole normaalisti. Eihän se ukko voi tietää välttämättä missä sun rajat menee jos ensin esität ronskia äijää jutuillas ja sitten yhtäkkiä sua alkaakin ahdistaa.

Yhteistyössä