Huomenna repeää töissä helvetti irti! Mun mittakuppi tuli niin täyteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdisteltu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi kun tietäisin missä vika on, niin pystyisin tekemään asian suhteen jotain, ennen kuin tilanne luisuu käsistä. :(
Mun pitäis vaan oppia olemaan tiukkis-nipo ämmä, niin älyäisivät sitten perkele kiertää kaukaa.
Sitten tulee tietty kommenttia " suakin pitäisi panna oikein kunnolla, niin et olis noin tiukkis" tjt.

se on miehisellä alalla sellanen juttu että joko on yksi jätkistä ja osallistuu siihen läpänheittoon ja ymmärtää sitä huumoria jne tai sitten tekee alusta asti selväksi sen ettei todella siedä mitään alatyylistä juttua edes vitseinä.
molempia ei saa
ja kyllähän se oikeasti on outoa jo yhdelle henkilölle jatkuvasti osuu kohdalle ahdistelijoita, eikä myöskään voi syyttää ahdistelusta yhtä henkilöä jos kuitenkin 10 muun kanssa heittää sitä samaa läppää.. niin se vain on

Voi kun tietäisin missä vika on, niin pystyisin tekemään asian suhteen jotain, ennen kuin tilanne luisuu käsistä. :(
Mun pitäis vaan oppia olemaan tiukkis-nipo ämmä, niin älyäisivät sitten perkele kiertää kaukaa.
Sitten tulee tietty kommenttia " suakin pitäisi panna oikein kunnolla, niin et olis noin tiukkis" tjt.

Mitenköhän me opetettais ap olemaan "coolisti" tiukkapipoinen :) ?

Oletko sä sanonut suortaan tolle tyypille, että jutut ei ole hauskoja. Mä työskentelen myös miesvaltaisella alalla, ja olen huomannut kaikkein tehokkaimmaksi keinoksi suoraan silmiin katsomisen ja jutun laadusta riippuen, joko perusteiden tivaamisen tai vain yksinkertaisesti kerron, ettei juttu ollut hyvä vaan meni yli. Jos teillä on muutenkin hurttia huumoria, sitä on aika vaikea välillä sanoa, missä mene raja. Ja kannattaa muuten sanoa silloin kun ympärillä on muitakin, jää sitten jotain todistetta,että olet yrittänyt ratkaista itse tilannetta.

Hmm. Mihin tahoon otan yhteyttä, jos pomoa ei kiinnosta puuttua asiaan? :(

ota yhteys työterveyshuoltoon niin kyllä rupee tapahtumaan!!! ite olen miesvaltasella alalla, joissa tuntuu kans näitä 50v ääliö-hinkkaajia löytyvän joka firmasta. mun kimpussa on joka työpaikalla ollut yks tällanen. jokatapauksessa, nykysessä työpaikassani, edeltäjäni oli joutunu yhen miehen häirinnän kohteeksi. oli ottanut sen todella raskaasti. oli pomolle puhunu monta kertaa, mutta saanu just näitä tyypillisiä vastauksi."ei se sillä mitään tarkota, se on vaan sen outoa huumorintajua, se nyt vaan on aina ollu vähä sellanen, taidat olla vain liian herkkä". no, nainen otti ja meni työterveyteen kun ei ahdistukseltaan voinut töihin enään mennä. sitten olikin ruvennu tapahtumaan. olivat sieltä ottaneet yhteyttä vaikka mihinkä tahoihin, sai mies varotuksen ja asiasta oli palaveerattu oikeen kunnolla. NYT NAINEN MARS TYÖTERVEYSHUOLTOON TAI IHAN VAIKKA TERVEYSKESKUKSEEN!!

[QUOTE="Kenguru";23772623]No tosta olen kyllä eri mieltä. Monet vanhemmat äijät osaa kyllä ahdistella niin, ette siihen aina oikein löydy oikeita sanoja oikealla hetkellä. Ja varsinkin jos on tosi nuori, niin tuo sanomiskynnys voi olla paljon suurempi. On mullakin monta tapausta nuoruudesta, jolloin koin ahdistelua mutten aina osannut/uskaltanut nousta vastaan. Kokemuksen kautta ja iän lisääntyessä on sitten oppinut puolustamaan itseään. Ei ole mitenkään oikein että nuo ahdistelijat saa porskutella kunnes itse asianomainen uskaltaa lyödä luun kurkkuun.

Eli mun mielestä luottamusmiehen pitää puuttua asiaan jos hänelle kertoo.[/QUOTE]

Ei tartte keksiä mitään nokkeluuksia joilla lyödä luu kurkkuun tai lähteä kilpailemaan coolisti kuin ei tuntuisi missään kumpi saa sanottua pahemman sanan. Ihan vaan hämmentynyt, avoimen ahdistuneen oloinenkin "minusta tuntuu häiritsevältä että teet noin" riittää. Sen jälkeen voi sit turvautua siihen luottamusmieheen, jos sama käytös jatkuu edelleen.

Mut jos suunnilleen nauraa mukana aina tilanteen ollessa päällä, pahimmillaan jopa joltain muulta (kenties läheisemmältä, nuoremmalta tai naispuoliselta) työkaverilta hyväksyy samantyylistä käytöstä, ei se häirikkö oikeasti välttämättä tajua kunnolla että koko asiassa on mitään ongelmaa.

Eikö noissa tilanteissa voi sanoa suoraan, ainakin jos ahdistelija ei satu olemaan pomo? Eiks vois sanoa vaikka että: "Näköjään niin mieles tekee niin kovasti, että otas esiin niin katsotaan säikähtääkö kun kerran karjasen!!" Tai "nyt lopetat noi limaset jutut tai ne pistetään loppumaan."

Miten te niihin sitten vastaatte?

Yhteistyössä