huomenna saattaa raikua a-klinikka ku meen sinne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
aivan sama minne otan yhteyttä, johonkin otan. nuo lääkkeet eivät kuulu katukauppaan, mitä vähemmän sen parempi

Samaa mieltä mäkin olen, että missään nimessä reseptilääkkeitä ei pitäisi muille myydä. Mutta voiko siitä kuitenkaan lääkäriä syyttää? Se joka niitä myy on ilman muuta syyllinen niiden joutumisesta vääriin käsiin. Ja siitä ihmisestä voi kyllä tehdä poliisille ilmotuksen. Niiden myynti ja osto on laitonta.

Mitä lääkkeitä noi edes on? Mä en usko et on hirveästi apua minnekään soittaa, ethän sä tiedä mitä potilas on lääkärille sanonut että on saanut ne lääkkeet.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Soita suoraan poliisille, koska lääkärillä tosiaan vaitiolovelvollisuus ja vaikka ei olisikaan, niin tuskin alkaisi asiasta keskustelemaan.. Korkeintaan kohauttelee olkiaan..

Ihan rehellistä vastausta toivoisin, että soittaisitko itse tilanteessa, jossa et tiedä muuta kuin yhden osapuolen "totuuden"

Etkö ensin rauhallisesti selvittäisi tämän henkilön kanssa asiat ja ottaisi selvää tiedätkö oikeasti kaiken tästä henkilöstä.

Sillä ainakaan minun mielestäni huumeita myyvän ihmisen sanaan ei paljon ole luottamista.

noita lääkäreitä on paljn jotka välittää lääkeitä.

Ja tosiaan kyseisen ihmisen ei missään nimessä tule alkaa selvittää tuota asiaa. Jos se jostain vuotaa että hän on ollut asialla niin mä lupaan että huonosti käy.
se on ihan sama onko kaveri vai ei.
Huonosti käy joko suoraan vasikoinnin kohteen puolsta tai sen voi tehdä muukin.
varsinkin kun elämässä on myös lapsia..

kun liikkuu noissa ympyröissä on todellakin tiedettävä pelisäännöt.
eli poliisin kautta. he tutkii onko mitään rikollista tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä lääkkeitä noi edes on? Mä en usko et on hirveästi apua minnekään soittaa, ethän sä tiedä mitä potilas on lääkärille sanonut että on saanut ne lääkkeet.

tämän takia juurikin poliisi tutkii asian että kuka tekee rikoksen. ei AP!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
aivan sama minne otan yhteyttä, johonkin otan. nuo lääkkeet eivät kuulu katukauppaan, mitä vähemmän sen parempi

Samaa mieltä mäkin olen, että missään nimessä reseptilääkkeitä ei pitäisi muille myydä. Mutta voiko siitä kuitenkaan lääkäriä syyttää? Se joka niitä myy on ilman muuta syyllinen niiden joutumisesta vääriin käsiin. Ja siitä ihmisestä voi kyllä tehdä poliisille ilmotuksen. Niiden myynti ja osto on laitonta.

voi sillä tavalla syyttää että lääkäri ei ole ensinnäkään ottanut mitään testejä käyttääkö todella heroiinia, se kyllä näkyisi testissä ja kuvittelisin että jos korvaushoitoa aletaan tekemään ei siinä paljoa vain sana paina vaan pitää olla faktaa asiasta. ihminen kuitenkin mennyt aivan muiden syiden takia tuonne hoitoon ja lääkärit tietävät miksi on ollut mm laitoshoidossa ja sen jälkeen tuonne ohjattu

voi sillä tavalla syyttää että lääkäri ei ole ensinnäkään ottanut mitään testejä käyttääkö todella heroiinia, se kyllä näkyisi testissä ja kuvittelisin että jos korvaushoitoa aletaan tekemään ei siinä paljoa vain sana paina vaan pitää olla faktaa asiasta. ihminen kuitenkin mennyt aivan muiden syiden takia tuonne hoitoon ja lääkärit tietävät miksi on ollut mm
laitoshoidossa ja sen jälkeen tuonne ohjattu

Ei korvaushoitoja kyllä yleensä aloteta todellakaan kevyin perustein...A-klinikalla otetaan usein ne testit ihan rutiinisti. Yleensä kun ei kamalasti kannata potilaan omaan sanaan luottaa. On aivan mahdotonta sanoa ulkopuolisen mikä se tilanne on todellisuudessa ollut. Edelleenkään mä en täysin menisi uskomaan mitä joku puhuu omasta hoidostaan. Sitten on tietysti eri asia, jos on itse ollut paikalla tai on hoitoa koskevat paperit tai jotain luotettavaa lähdettä.

Ei korvaushoitoja kyllä yleensä aloteta todellakaan kevyin perustein...A-klinikalla otetaan usein ne testit ihan rutiinisti. Yleensä kun ei kamalasti kannata potilaan omaan sanaan luottaa. On aivan mahdotonta sanoa ulkopuolisen mikä se tilanne on todellisuudessa ollut. Edelleenkään mä en täysin menisi uskomaan mitä joku puhuu omasta hoidostaan. Sitten on tietysti eri asia, jos on itse ollut paikalla tai on hoitoa koskevat paperit tai jotain luotettavaa lähdettä.

mä näin reseptin ja lääkkeitä. oli subusoneja 8mg leikattu irti laatasta ja kääritty kelmuun

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Suotta menet. Ei se saa puhua sulle asiasta mitään vaikka haluaisikin. Itse asiassa ei saa kommentoida mitään.

ja minulle neuvottiin ihan lääkintähenkilökunnan puolesta että pitää mennä, jos a-klinikka ei itse ota asiaa hoidettavakseen menee se poliisille. että mitä tässä uskoa nyt

No menet suoraan poliisille, jonka asiana se on selvittää, jos tuo on totta. Turhaan itse ryhdyt tällaista tutkintaa tekemään (ja näköjään jo tuomiotakin julistamaan).

Mutta ne lääkkeet voi sille henkilölle olla määrätty ihan todelliseen tarpeeseen. Silloin lääkäri ei ole tehnyt mitään väärää vaan kirjottanut potilaalle sen lääkityksen minkä se tarvitseekin.

Mutta ne lääkkeet voi sille henkilölle olla määrätty ihan todelliseen tarpeeseen. Silloin lääkäri ei ole tehnyt mitään väärää vaan kirjottanut potilaalle sen lääkityksen minkä se tarvitseekin.

ihminen ei ole koskenutkaan heroiiniin, on ollut koukussa tramaliin ja xanoriin sekä alkoholisti

saa kyllä aikamoisen lahjakas tarinankertoja olla, jos pääsee korvaushoitoon ilman minkäänlaista huumetaustaa. Siis eihän siihen pääse edes ilman että on aika kauan tilannetta seurattu ja jonottaa yleensä pitää. Hiukan on erikoinen lääkäri jos tosta vaan tollasia respoja kirjottelee...eihän tollasia respankirjoitusoikeuksia ole edes ihan joka lääkärillä...niin ja btw eikös korvaushoitolääkkeet ainakin aluksi oteta valvonnan alla pitkän aikaa.

Siinä ei kyllä sinänsä ole mitään outoa, että joku nuo nappinsa myy. Mutta en jaksa uskoa, että kukaan niitä ihan tosta vaan saa (ainakaan Suomesta)

ihminen ei ole koskenutkaan heroiiniin, on ollut koukussa tramaliin ja xanoriin sekä alkoholisti

Jos on pahassa koukussa kipulääkkeisiin voi päästä korvaushoitoon. Ei sitä nykyään enää vaan heroinisteille anneta...suurin osa taitaa olla subutex- tai kipulääkenistejä.

Mutta jos susta todella siltä tuntuu, että haluat asiasta valittaa niin suosittelen ylempään johtoon yhteydenottoa. Miksei sinne poliisillekin, mutta enpä oikein tiedä kuinka ne lähtevät asiaa tutkimaan noin yhden kerran perusteella. Poliisikaan ei saa tietoja potilaan hoidosta, joten ne ei pysty kertomaan onko lääkkeet määrätty tarpeeseen vai eikö. Tai toki ne varmaan jonkin prosessin kautta ne tiedot saa, mutta ei ihan noin vain. Lääkäriä sitoo vaitiolovelvollisuus myös poliisille. Mutta jos poliisille ilmotat niin varaudu siihen, että ovat hyvin kiinnostuneita siitä kuka se myyjä on. Ne ei varmaan oikein tykkää, jos myynnistä tiedät mutta haluat ilmiantaa vain lääkärin...Voit joutua ikävään välikäteen, jos et halua ongelmia sille joka niitä lääkkeitä myy.

tuli vaan tässä mieleen.. että on siis saanu ressun?? tuntuu pikkasen oudolta, korvaushoitoa jonkin verran nähneenä, että joku on saanut suboxoneihin ressun? yleensähän se korvaushoito haetaan sieltä klinikalta, ja valvotusti kyllä sulatellaan kielen alla. eri asia on sitten ns. lomalääkkeet, mutta niitä nyt ei tosiaan anneta kellekään, joka ekaa kertaa noita popsii. ja tosiaan, sinne korvaushoitoon ei noin vaan muutenkaan päästä.

onkohan ton tarinan totuus nyt joku vähän muu, vai onkos käytännöt muuttunut ihan äkisti??

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
tuli vaan tässä mieleen.. että on siis saanu ressun?? tuntuu pikkasen oudolta, korvaushoitoa jonkin verran nähneenä, että joku on saanut suboxoneihin ressun? yleensähän se korvaushoito haetaan sieltä klinikalta, ja valvotusti kyllä sulatellaan kielen alla. eri asia on sitten ns. lomalääkkeet, mutta niitä nyt ei tosiaan anneta kellekään, joka ekaa kertaa noita popsii. ja tosiaan, sinne korvaushoitoon ei noin vaan muutenkaan päästä.

onkohan ton tarinan totuus nyt joku vähän muu, vai onkos käytännöt muuttunut ihan äkisti??

mä en tiedä noista lääkkeistä sen enempää ku oon googlesta kattonu, tänään näin ressun ja ne pillerit. en tiiä miten niitä yleensä määrätään, tuskimpa noin vaan kaikille

Mä just kuulin et mun exä hakee julkiselta kipulääkkeitä ja rauhottavia sairauksiinsa ja hakee yksityiseltä myös, eikä tietenkään ole maininnut julkisen puolen määrämistä lääkkeistä :/

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:/ Niin, kumpaan sitten luottaa enemmän näillä tiedoilla: lääkäriin vai pilleristi/alkoholistiin. Kyllä mun vaakakuppi kääntyy lääkärin puoleen.

Kyllä mä tunnen luotettavia narkkareita ja tiedän epäluotettavia lääkäreitä. Nythän on lääkäreillä ihan muoti diagnosoida adhd kaikille amfetamiinia himoitseville teineille, että saa sitten piripillerit ihan reseptillä apteekista.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Kysyitkö tältä henkilöltä, että mitä hän on selittänyt lääkärille itsestään saadakseen nuo lääkkeet ja tiedätkö millainen sairaskertomus hänestä lääkärillä on ja voiko hänellä olla jotain jota et tiedä ja joka vaatii nuo lääkkeet, vaikka hän sitten jättääkin ne syömättä ja myy ne eteenpäin.

Vai onko hän vain pyytänyt reseptiä lääkäriltä ja lääkäri sanoi ok minä kirjoitan, paljonko laitetaan.

Mietin, että oletko varma tämän henkilön luotettavuudesta totuuden puhujana, sillä jos on asiassa jotain sellaista takana mitä et tiedä lääkäri voi syyttää sinua kunnianloukkauksesta.

Hän voikin olla siellä asiakkaana, saa lääkkeet vieroitushoitoon, myy ne ja ostaa iyselleen huumeita.

Mä nyt kuitenkin ihan ensiksi kyseenalastaisin sen mikä on totuus. Päihdeongelmaisen totuus kun voi olla mikä vain. Ei millään pahalla päihdeongelmaisia kohtaan, mutta itse alalla työskennelleenä sitä on nähnyt kaikenlaisia totuuksia lähipiirille.

Peesi!