huomisesta kotihoidontuesta jää ruokarahaa lapsilisiin asti n. 430?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just tänään tuli Yhteishyvän lappu ja katselin että kesäkuussa mennyt rahaa 505 euroa ja sentit päälle. Totesin miehelle, että ei minusta lainkaan paha summa. Kesäkuussa oli 5v ja 3v lasten synttärit, joten leivottavaa ja tarjottavaa on tuossa summassa PALJON. Lisäksi siinä on pyykinpesuaineet ja muut pesuaineet ja vauvan vaipat ja sen sellaiset jutut. Ja myös esim. jotain servettejä niille synttäreille.

Ja meillä siis viisi henkinen perhe, joten sanoisin että pärjäät kyllä tuolla summalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mutta mutta... Jos siis tulee kotihoidontuki ja lapsilisät, niin kai teillä muitakin tuloja on? Siis kun on 2 aikuista?

joo, miehen palkka. siitä maksetaan lainat ja laskut ja siitä jääkin vielä vähän... esim. vaatteisiin.

tuo summa 430? siis vain ruokaan ja se tulee kahdesta lapsesta ja täydestä hoitolisästä.

ollaan mitotettu tää niin jotta tuon kotihoidontuen pitäisi riittää ruokaan. mietin, miten muilla riittäisi. ja siis lapsilisiin asti täytyy riittää joten ei koko kuuta.

siis että pärjättäisiinkö? :o
erittäin hyvinkin, vielä kun otetaan huomioon että joka toinen viikonloppu meitä on 2 aikuista ja 6 lasta :D
eikä saada mitään kotihoidontukiakaan.

oho teillä onkin hyhvät tuet ja mukavasti rahaa, ei tarvi katsoa mitä ostaa.

meillä jäi silloin kun kotona olin niin monesti 300e ruokaa koko kuulta. ja hyvin pärjättiin.

teillä sentäääs jää tuo yli 400 ja siihen päälle vielä laslisät 210e

Mulle tulee huomenna kotihoidontukea reippa 200 euroa ja siitä pitäisi maksaa yhtiövastike 200 e ja lainan lyhennys 380 euroa. Sen jälkeen pärjätä kuun puoliväliin... Vaatii ehkä hieman mielikuvitusta... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mulle tulee huomenna kotihoidontukea reippa 200 euroa ja siitä pitäisi maksaa yhtiövastike 200 e ja lainan lyhennys 380 euroa. Sen jälkeen pärjätä kuun puoliväliin... Vaatii ehkä hieman mielikuvitusta... :/

Eiks ne tullu jo tänään;)

Joo tänään tulee.

mulle jää verojen jälkeen 550e euroa kh-tukea ja lapsilisä päälle (yh korotuksella :xmas: )
Me ollaan parhaimmillaan pärjätty 150e/kk ja tuossa pojan ruuat ja vaipat + mun kaikki jutut.

me nyt ollaan kahdestaan ja pärjätään hyvin.
Ja kun menen töihin niin pärjätään vielä paremmin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo tänään tulee.

Ai kato, tänään onkin jo kuun viimeinen! Mä oon vähän päivissä sekaisin!

mun mielestä on aika -jutiin tasan SIELTÄ- ettei kaikki kunnat tarjoa kuntalisää |O
siiskun miettii että tässä ketjussakin on porukkaa joille jää 300e käteen ja esim. helsinki/espoolaiselle 500e :/

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
mun mielestä on aika -jutiin tasan SIELTÄ- ettei kaikki kunnat tarjoa kuntalisää |O
siiskun miettii että tässä ketjussakin on porukkaa joille jää 300e käteen ja esim. helsinki/espoolaiselle 500e :/

Monitahoinen juttu. Onhan kuntalisää kiva saada, eikä se YHDEN perheen elämää nosta kovin suurelle jalustalle, mutta kun kunnassa on satoja lapsiperheitä, kaupungeissa tuhansia, niin yhteensä se onkin jo aika iso kasa rahaa - joka on otettu mistä? Joka paikkaan sitä ei riitä

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:

Monitahoinen juttu. Onhan kuntalisää kiva saada, eikä se YHDEN perheen elämää nosta kovin suurelle jalustalle, mutta kun kunnassa on satoja lapsiperheitä, kaupungeissa tuhansia, niin yhteensä se onkin jo aika iso kasa rahaa - joka on otettu mistä? Joka paikkaan sitä ei riitä

niin on monitahoinen,mutta jos ajattelee tämmösellä "palstatasolla" tuota juttua eikä ajattele niitä perimmäisiä kysymyksiä :saint:

Mulle jää maanantain rahoista jotain 150 e elareihin asti eli perjantaihin, tai oikeestaan 250 e mut kun se 99 euroo menee siihen tytön sänkyyn. Aattelin tolla rahalla pihtailla perjantaihin asti ja perjantaina sitten käydä elareilla ostaa ruokaa ja vuorotella kahdella kortilla vuoroviikoin. Aattelin että onnistuiskohan lapsilisiin asti toi vuorottelu. Tosin elareista ja lapsilisistä menee kummastakin vajaa 50 euroo laskuun mutta sitte loppu jää ruokaan. Eli tällai aattelin että maanantaina ostan parin päivän maito yms ja ruoat otan pakkasesta mitä syödään. Jos jotain loppuu ennen perjantaita niin käyn tossa siwassa hakemassa keskiviikkona niin päästään perjantaihin asti, sitten ostan perjantaina s-etukortilla ruoat sokkarilta ,menee sitten mikä menee. Ja seuraavalla viikolla taas maksan alkuviikosta toisella kortilla. Tällai aattelin mennä koko kuukauden niin rahat piisaa seuraavaan tiliin (4.9) asti.