Huono äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paskaa

Vieras
Meillä on pieni vauva, joka on kitissyt jostain koko päivän. ei kuitenkaan näytä tai vaikuta kipeältäkään, ehkä ennemmin vähän väsyneeltä. torkahtelee välillä mutta stten herää johonkin ja on taas kiukkuinen.
onko joku muu sanonut joskus vauvalle rumasti? Sehän ei ymmärrä sanoja vielä ,mutta äänensävyn ymmärtää. sanoin aika tympääntyneesti että "mikä hemmetti sua vaivaa?!" ja taisin katsoa aika vihaisen näköisenä vauvaa . Olen yksin päivät, mies on töissä klo 17 asti. Mä herään yölllä vauvan kanssa ja sitten hoidan sitä päivällä ja iltasinki monesti tee nmelkeen kaiken yksin kun mies on muka niin väsynyt työnsä takia, vaikka saa nukkua sentään kokonaiset yöt. Mulla kuulemma on erittäin helppoa olla vauvan kaa kotona kaikki päivät ku ei tarvi mitään tehdä. selvä.......

Mutta joo nyt mulla on niin paska olo tosta etät olin niin hermot kireellä ja sanoin rumasti...... mietin että voiko tommosesta jäädä jotain vauvan mieleen? kun sanoin aika rumalla äänensävyllä. mua vaan väsyttää, nytkin pitäs tiskata ja pestä pyykit mutta ei jaksais, haluun pikkasen omaa aikaa. kai se on kuitenkin pakko kohta.

No en nyt osaa muuten auttaa kuin sanomalla että olen minäkin tehnyt noin. Vauvan heräillessä paljon yöllä olen jopa kironnut kovaan ääneen että enkö mä saa enää ikinä nukkua..

höpöhöpö...ei traumoja tai mitään pelkästä sanomisesta ja vielä kertaluontoisesta,ihminenhän se äitikin vaan on,mutta hyvä että mietit tuota,ettei tule tavaksi.

no hyvä..
ooon saattanu sillonki sanoa ilkeesti kun olin valvonu sen kans koko yön ja kello näytti jo 6 aamulla eikä vauvalla ollu aikomustakaan nukkua. kitisi vaan sillonkin ja nukahteli välillä mutta heräs ja rupes huutaa aina kun pistin sänkyynsä...

mutta en oo ikään siis lyöny, ravistanu, nipistäny, puristanu tms tai mitään muutakaan tommosta, enkä niin ikinä aiokaan tehdä.

Mitäs jos annat tiskien ja pyykkin yms olla. Kyllä ne siinä pysyy. Koita jaksaa siihen asti kun mies tulee. Anna vauva hänelle ja mene nukkumaan. Helpottaa hetkeksi. Sitten vaikka vielä kävelylle itsekseen tai vauvan ja miehen kanssa.-6

Mitäs jos annat tiskien ja pyykkin yms olla. Kyllä ne siinä pysyy. Koita jaksaa siihen asti kun mies tulee. Anna vauva hänelle ja mene nukkumaan. Helpottaa hetkeksi. Sitten vaikka vielä kävelylle itsekseen tai vauvan ja miehen kanssa.-6

ei kerkeä kun on vauvan ristiäiset huomenna niin pakko saada täytettyä ja koristeltua kakut ja leivottua vielä vähn jotain.

Kannattaa alkaa selvittään miksi vauva ei nuku. Ei se ilkeyttään valvo. Kipiä jostain. Allergiaa tai korvat tai jotain.

Allergioita voi koittaa itsekkin selvittää. Imettäjä jättää vaan maidon pois omasta ruokavaliostaan. Korvikkeen antaja hakee apteekista allergisen korviketta. Sitten katotaan helpottaako. Korvat kannattaa näyttää korvalääkärille.

Mun on ihan pakko sanoa että ihan oikeasti mä en tajua näitä neuvoja että "anna kaiken olla vaan", jos antaa olla niin se tekemisen määrä tuplaantuu päivä päivältä ja jos vauva on silti joka päivä itkuinen niin "huomenna" on kaksinkertainen määrä asioita tehtävänä ja silti pitäis jaksaa vauvan kanssa..

Mä sanoisin että tee niin vähän kuin mahdollista, ja salli itsellesi "oikareita". Eli pääasia että homma on hoidettu, sen ei tarvitse olla tehty täydellisesti :)

oon täsä viime aikoina huomannu että mies on ilmeisesti kotoonsa oppinut sen että nainen joutuu tehdä kaiken kotona. Sen mielestä sille kuuluu vaan työt ja sitten mahollsesti "miesten hommat" kuten korjaaminen yms. Tiskata ja pestä pyykkiä se ei voi, eikä usein jaksa hoitaa vauvaakaan.
Nyt tajusin mistä tuo tottumus on peräisin,kun miehen äiti yks päivä sanoi mulle että "naistenhan tehtävä se lastenhoito ja kodista huolehtiminen on"....
ollaan juteltu ja vaikka mitä miehen kaa mut hänen mielestää hän tekee ihan tarpeeks .

Oon miekin vauvalle joskus todennut että mikä *rumasana* siuta nyt riipoo. Kun mikkään ei oo hyvin ja ei nuku, ei syö jne. Siinä vaiheessa kun itteenikin väsyttää. En usko että se vauvaa vahingoittaa. Eihän vauva niitä ymmärrä. Ihan toinen asia on jos vauvaa käy käsiks väsymyksen takia.

Itse oon joskus kävellyt hetkeksi toiseen huoneeseen siinä vaiheessa kun on tosissaa väsyttänyt ja kiukuttanut itseänikin. Laskenut 50 ja mennyt takas pienen luo. Joka on ollut koko sen ajan turvassa omassa sängyssään. Vaikkakin on itkenyt.

Kotitöihin sanon sen verran. Että jos just nyt et millään jaksa tehdä niin istu hetki ja juo vaikka kuppi kahvia. Mutta kuten Kerpelekin jo sanoi jos urakka ei ole esim. suursiivous. Niin kannattaa yrittää ottaa joka tapauksessa itseään niskasta kiinni ja hoitaa homma jossain välissä ennen nukkumaan menoa. Siitä tulee lopun perin parempi mieli. Kun esim tiskit ei oo aamulla odottamassa. Monta kertaa itteenikin väsyttää ja suorastaan ketuttaa kotityöt. Mutta kun vaan alottaa huomaa loppujen lopuksi, ettei siihen nyt niin kauaa mennytkää.

Nää siis miun tuntemuksia.

Voimia :hug:

Tuskinpa vauva tuosta yhdestä sanomisesta traumatisoitui. Mutta tietenkin se kielii siitä, että olet väsynyt ja jotain pitää tehdä.

Tiskikoneen suosittelisin ihan ensin hankkimaan. Meillä ei ollut tiskikonetta esikoisen vauva-aikaan ja muistan, että harvoin oli tilannetta, että ei olisi pitänyt tiskata. Silloin ei hankittu tiskikonetta, kun oli muka ahdas keittiö ym. Nyt en eläisi päivääkään ilman tiskikonetta. Kyllä jonkun mallin saa johonkin nurkkaan ahdttua.

Ja huonosti nukkuvien vauvojen kanssa olen itse nukkunut vaikka sohvalla vauva sylissä sen sijaan, että olisin yrittänyt siirtää sänkyyn. Uni, vaikka sitten istualteen nukuttu, on kaiken a ja o.

Joo, hienosäätöähän se on mutta hyvin me lasten kanssa ymmärretään toisiamme. Olisko sun vauva tekemässä hampaita? vaippa märkä? Jano? nälkä? Tylsää? Niin, ja meillä ei siis ole tiskikonetta koska vanhempien lasten täytyy oppia PERUSTAIDOT. Puljatkoon itte kipponsa.

Yhteistyössä