Huono asia? Intiimiasiaa, ei herkille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin siis kun välillä ei tule paska moneen päivään. Viimeksi oli neljä päivää ennen kun paska tuli taas. Tottahan sitä tavaraa tulee enemmän ja meinas mennä wc tukkoon. Mä kuitenkin syön monipuolisesti, paljon kuitujakin. Vaan, missä vika? Joskus saattaa tulla ihan normaalisti päivittäin, mutta sitten on taas näitä muutaman päivän taukoja. Onko siitä jotain haittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tuttua on. Eihän se terveellistä ole. Itselläni ainakin tulee vatsa kipeäksi ja pukamatkin löytyy.
Eniten kärsii mies joka ei mun ummetukseni takia saa seksiä

Mitähän tämä voi aiheuttaa, paitsi pukamia? Niitä minulla ei ainakaan vielä ole. Mistä voi johtua ettei suolen toiminta ole ollenkaan säännöllistä? Joku päivä voi tulla kahdestikin ja joskus monen päivän tauko!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuttua on. Eihän se terveellistä ole. Itselläni ainakin tulee vatsa kipeäksi ja pukamatkin löytyy.

Mitähän tämä voi aiheuttaa, paitsi pukamia? Niitä minulla ei ainakaan vielä ole. Mistä voi johtua ettei suolen toiminta ole ollenkaan säännöllistä? Joku päivä voi tulla kahdestikin ja joskus monen päivän tauko!

Jaa-a. Kertoisin jos tietäisin. Jos siitä ei sinulle ongelmaa ole että ummettaa niin ei kai se sitten haittaa. Toiset ihmiset ulostaa pari kertaa päivässä aina ja toiset vain muutaman päivän välein.
Oletko raskaana?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jaa-a. Kertoisin jos tietäisin. Jos siitä ei sinulle ongelmaa ole että ummettaa niin ei kai se sitten haittaa. Toiset ihmiset ulostaa pari kertaa päivässä aina ja toiset vain muutaman päivän välein.
Oletko raskaana?

En ole, mutta jotenkin epämukava olo jos ei ole ulostanut muutamaan päivään.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
juopas 2-3 litraa vettä päivässä.

Vettä juon omasta mielestäni riittävästi pitkin päivää ainakin melkein pari litraa. Myönnän kyllä, että joskus saattaa jäädä veden juonti litraan, mutta se on aika harvoin.

Moi, riittävästi vettä ja liikuntaa, niin johan toimii. Tietysti kannattaa miettiä myös mitä syö, koska sillä on suuri vaikutus. Harvoin jää itsellä päivääkään välistä ja useimmiten homma pitää hoitaa ainakin kahdesti päivässä, joten ei tuo kuullosta aikuisen hommalta.

Hyvää tilanteessasi on se, että kun hoidat asian kuntoon, hoidat todennäköisesti elintavoissasi jotain muitakin asioita samalla kuntoon. Tsemppiä :)

Jos kovasti alkaa vaivaamaan niin kannattaa käydä lääkärillä. Olen joskus kuullut jonkun termin "laiskasuoli" eli kyse oli kai siitä, että suoli toimisi hitaammin. Voisko maitoallergia tai keliakia aiheuttaa myös tuollasta?

Yhteistyössä