Huono itsetunto ja miehen naisihanteet!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Olen nainen ,joka kärsinyt anoreksiasta nuorena,josta lopulta paranin, lukiossa sairastuin bulimiaan,mutta sain itseni irti oksentelusta lääkärin ja psykologin avulla.
tapasin mieheni 3v sitten,olin saanut rakennettua itseluottamukseni kohtuu hyväksi, mutta jokin sana tai tapahtuma saattaisi viedä senkin minkä olin saanut rakennettua.
ensimmäisen kerran mieheni jäi kiinni netissä katseltuaan naisia (täydellisiä malleja), mahaani kuristi,tunnuin tukehtuvan, mutta säilytin jotenkuten rauhalliosuuden, selitin miehelleni miltä se minusta tuntui ja tämän voivan tehdä todella pahaa minulle, sanoin myös, etten pysty olemaan miehen kanssa ,joka ihannoi tuollaisia naisia historiani takia,luulin sen menneen perille, kunnes jäi taas kiinni, edessä oli minun totaalinen romahtaminen, aloin oksentaa ja laihduin 2kk sisällä 43kiloiseksi, kun ennen painoin 50kg, olin todella sairas,itkin jatkuvasti ja päässäni pyöri vain yksi asia"minun on oltava yhtä täydellinen kuin ne naiset. no mieheni vannoi ettei tee sitä enää, mutta jäi taas 6kk päästä kiinni katseltuaan täydellisiä naisia sports illustrated sivuilla, se oli minulle viimeinen niitti, en ole selvinnyt siitä millään, mieheni mukaan ne eivät ole mitään, ne eivät näytä miltään ja blaa blaa blaa, jotain ne kuitenkin ovat, sillä miksi hän muuten tekisi minulle tämän? olen varannut ajan silikoneihin, haluan myös nenäleikkauksen,laserhoidon iholle ,jotta se olisi virheetön jne. vihaan itseäni syvästi, olen mitäänsanomaton ja kamala,vertaan itseäni mieheni unelmanaisen kuvaan ja romahdan täysin... ei ole hetkeäkään ellen ajattelisi asiaa tai miten saisin itseni samanlaiseksi. olen todella syvällä tässä,en mahda itselleni mitään,sanat eivät tunnu auttavan,mikään ei auta. olen hakenut terveyskeskuksesta apua, mutta sitä en ole saanut. mitä teen, mitä ajatella ???? olen rikki, voisinko kerätä itseni rippeet yhteen enää mitenkään? en usko :(((((((.

koitappas päästä ammattiauttajan juttusille, joko yksityiselle tai kunnalliselle
se että miehesi on katsellut niitä kuvia ei tarkoita että sinun pitäisi olla samanlainen, koitat vain muistaa että jos miehesi haluaisi nimenomaan sellaisen niin ei hän varmasti olisi silloin sinun kanssa, eli miehesi haluaa sinut, ei leikeltyä ja "tehtyä" naista

Hankkiudu eroon siitä miehestä ja opettele olemaan yksin. älä mene leikkauksiin, koska et ole terve, niin että voisit arvioida, tarvitsetko niitä. Jos joku suostuu sua leikkaamaan, niin se on kyllä tosi vastuuton.

mutta jotain mieheni tuntee niitä kohtaan,sillä on uhraamassa "rakkaansa" terveyden jonkun laikallyn naisen takia??? tuntuu että ne naiset menevät minun terveyteni edelle... en ole itsekäs, olen sairastunut syömishäiriöön ja erittäin huonoon itsetuntoon... en voi itselleni mitään...

Sun kannattas olla hetki yksin... Suhun vaikuttaa liikaa se, mitä joku muu susta ajattelee.
Älä mene leikkauksiin! Yritä tulla terveeksi. Sun pitää hylätä semmoset sairaat ihanteet ja taistella niitä vastaan.

en katsele muita miehiä, ei kiinnosta niin pätkääkään. ymmärrä ,että minä en ole kuin muut, en ole terve, en osaa käsitellä asioita kuin te muut,en saa päähäni järkevää ajatusta asiasta. eikä tämä syömishäiriökin kerro jo jotain?

maailma on täynnä kuvia ja ohjelmia ja miehesi saa tehdä silmillään mitä vaan; miehesi voi miettiä auton takaiskareiden vaihtamista samalla kun tv:ssä pyörii joku timmien rantakimmojen mainos.

Hanki itsellesi apua.

annoin miehelleni mahdollisuuden lähteä, kerroin hänelle kaiken historiastani, hän VANNOI ettei tekisi minulle sellaista ,mutta miten kävi? kenenkään terveyden kustannuksella ei saa leikkiä,olen niin laiha,ja laihdun edelleen, en pääse inhostani irti, en voi olla vertaamatta itseäni, en kykene järkevään ajatteluun tässä asiassa. haluaisinkin hankkia apua, mutta pelkään että lihoan :((((

Vai et ole itsekäs? Justiinsa juu.. Sitähän sinä juuri olet. Et halua tehdä ongelmillesi yhtään mitään, koska siinä ongelmassa on niin hiton ihana rypeä. Sä et ole yhtään mitään ilman tuota ongelmaasi ja siksi et tee sille mitään. Siksi kiusaat miestäsi typerillä vaatimuksillasi.

Mene terapiaan. Miehesi on latvastaan ihan umpilaho, jos ei joko jätä sua tai käske hakemaan apua.

Ihminen joka ei sairasta syömishäiriötä, ei voi ymmärtää mitä tämä on tai miten ihminen sen kokee. mieheni on itsekäs,sillä hän vaarantaa naisten kuvien takia toisen mielenterveyden ja hengen. juu latvastani olen laho,sen myönnän ja siitä tämä sairaus johtuukin, siis pääkopasta :(.

piti vielä lisätä tuohon" et ole yhtään mitään ilman tätä ongelmaa" :olen 2 lapsen äiti,ylioppilas sekä solubiologi, pidän itseäni melko älykkäänä kuitenkin, mikäli tuo oli tarkoitus loukkaukseksi.

Tyhjensit itse pajatson aika hyvin: "Ihminen joka ei sairasta syömishäiriötä, ei voi ymmärtää mitä tämä on tai miten ihminen sen kokee". Ei miehesikään varmasti ymmärrä kuinka sekaisin olet.

Ihminen joka ei sairasta syömishäiriötä, ei voi ymmärtää mitä tämä on tai miten ihminen sen kokee. mieheni on itsekäs,sillä hän vaarantaa naisten kuvien takia toisen mielenterveyden ja hengen. juu latvastani olen laho,sen myönnän ja siitä tämä sairaus johtuukin, siis pääkopasta :(.

No, olkoonkin, että johtuu sun pääkopasta, niin miksi sä otat sun lähelle ihmisiä, jotka aiheuttaa sulle tota pahaa oloa entisestään? Tietkö, ei sun oo pakko. Oot vähän sillä tavalla hauras, että tommonen suhde rikkoo sua koko aika vaan lisää. Ei sun kannatakaan yrittää olla kaikille täydellinen. Sun pitäs yrittää riittää ittelles, mutta niin kauan kuin roikut jonkun miehen kanssa, kelaat ainoastaan, mitä se susta ajattelee.

hän näkee miten voin, ellei ole muuttunut sokeaksi :(... eikö sen pitäisi jo kertoa jotain ,jos minä olen oksentamassa kaikki ateriani, juoksen joka päivä lenkillä ja taju menee välillä? itken,vapisen,saan paniikkikohtauksia jne.?

hän näkee miten voin, ellei ole muuttunut sokeaksi :(... eikö sen pitäisi jo kertoa jotain ,jos minä olen oksentamassa kaikki ateriani, juoksen joka päivä lenkillä ja taju menee välillä? itken,vapisen,saan paniikkikohtauksia jne.?

Sun kannattaa antaa miehen olla. Et sä voi sitä kiristää tolla sun pahalla ololla, vaan sun pitäs nyt ajatella ittees. Sä et halua miestä, jolla on tollanen kauneusihanne, joten älä ole sen kanssa.

olen itsevarma taidoistani,tiedostani ja työssäni, mutta kaikki mikä liittyy vartalooni saa oloni ahdistuneeksi. olen myös täynnä vihaa niin itseäni kuin miestänikin kohtaan, miksi teen tätä itselleni,miksi en ole tarpeeksi tärkeä miehelleni, miten hän saattoi tehdä tämän minulle?

olen itsevarma taidoistani,tiedostani ja työssäni, mutta kaikki mikä liittyy vartalooni saa oloni ahdistuneeksi. olen myös täynnä vihaa niin itseäni kuin miestänikin kohtaan, miksi teen tätä itselleni,miksi en ole tarpeeksi tärkeä miehelleni, miten hän saattoi tehdä tämän minulle?

Ei kun miksi sä olet ihmisen kanssa, joka ei ole sellainen, kuin toivoisit? Miksi sä teet itsellesi niin?

olet oikeassa pölyesteri, mutta ajatus on helpompi kuin teko :(.

:) Mieti kumminkin, että onko sulla semmonen tarve, että joku ulkopuolelta määrittelee, mimmonen sun pitäs olla? Että onko sulla semmonen tarve jollain tavalla tulla arvotetuksi sen ulkonäön perusteella?

Ei sun tarvitte toisten mieliksi olla joku semmoinen, ketä et oo. Lopeta oksentelu ja muu semmoinen, koska ei sun kuulu ponnistella niin kovasti sen ulkonäön eteen ja sairastuttaa ittees jollain yhdentekevillä ihanteilla. Et sä oo mikään tavara, sulla on oikeus olla ja täyttää tilasi, leveyssuunnassa kanssa.

Tässä totuus: sinusta ei tule koskaan niin täydellistä kuin ne naiset mitä miehesi katselee. Vaikka mitä itsellesi tekisit, aina on varaa kiristää tai puristaa. Varsinkin kun ikää rupeaa tulemaan, niin se myös näkyy, eikä todellakaan kaunista kaikkia.

Nyt sinun täytyy opetella elämään sen kanssa, että et ole täydellinen. Ja myös päästä eroon tuosta itsesi kyttäämisestä, et ole sen parempi kuin muut, et ole koskaan täydellinen.

kiitos kahdelle edelliselle, itku tuli ja jonkinnäköinen helpotus ainakin hetkeksi... tämä taakka on todellakin liian raskas kantaa, en halua elää tälle,haluan unohtaa ja lakata pohtimasta liikaa asioita,kun vaan osaisi panna toimeksi. olen puutunut ja voimaton (mukana varmasti masennusta).
olen hakenut apua, mutta psykologin kanssa ei ole toiminut, tarvitsen sellaisen ,jonka kanssa asiat sujuvat, sellaisen joka minulla oli aikaisemmin. pelkään lihomista kuollakseni.

Kuules nyt aloittaja, naiset joita miehesi on katsonut eivät varmasti näytä oikeasti luonnossa samalta miltä kuvissa netissä. Kuvien muokkaamisella saadaan todellakin ihmeitä aikaan, johan sen on todistanut vaikka Victorias secretin- mallikuvat, joissa muokkaaminen oli mennyt "vähän" liian pitkälle ja mallilta oli jäänyt vahingossa toinen käsi kokonaan muokkaamisen yhteydessä pois.
Kukaan meistä ei todellakaan ole täydellinen ja aivan kuten täällä on sanottukin, niin aina löytyy kiristettävää ja korjattavaa jos hakemalla niitä haetaan.
Olen aivan varma, että vain sinä näet itsessäsi tarvetta laihtumiseen ja muuhun muokkaamiseen, ihmiset ympärilläsi ovat taatusti sitä mieltä, että sinun pitää nyt ennen kaikkea saada lihaa luiden ympärille ja päästä juttelemaan ajatuksista ammatti-ihmisen luo.
Totuus on todellakin se, että sinusta ei ikinä tule samanlaista kuin naiset jossain bikinikuvissa, koska he eivät itsekkään taatusti näytä samoilta luonnossa!

Voimia sinulle! :hug:

Yhteistyössä