Huono itsetunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Millä itsetuntoa saisi kohennettua?

Mä en ymmärrä itteäni MIKSI mulla on huono itsetunto :(
Jos ihan ulkoisesti mua aatellaan niin olen normaalipainoinen,
itse asiassa aika timmissä kunnossa säännöllisen liikunnan takia.

Mut silti aina joskus vetää mielen maahan,kait se on normaalia että joskus näin tuntee,en tiedä.

Onkohan osasyy siinä ku mun mieheni ei oikeastaan koskaan eli erittäin harvoin,kehuu mua millään tavoin??
Vaikka tiedän että olen kaunis mieheni silmissä mut silti haluis sen kuulla.

Johtuuko mun äkkipikaisuus osittain myös tästä?Olen kyllä luonteeltanikin tulisielunen mut tämä vaan lisää pahaa oloa ;(

No miehet nyt vaan ei puhu tollasia ääneen. Itsetunnon kanssa ylä- ja alamäet on ihan normaaleja tunteita. Pää pystyyn vaan ja rohkeasti olet oma itsesi! Ja iloiset ihmiset on aina kauniita!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no ei se huono itsetunto tule mistään ulkoisista seikoista.

Tämä multa jäikin sanomatta,eli kun jotkut ajattelee että kun on ulkoiset seikat kunnossa niin myös itsetunto hyvä,joka ei todellakaan pidä paikkaansa!!

Huonoa itsetuntoa voi koittaa parantaa tekemällä asioita, joissa onnistuu ja voi kehittää osaamistaan. Sellaiset "jess...mä osasin" ja "olenpas mä hyvä" tunteet nostaa mukavasti itsetuntoa.

Minä tiedän myös olevani hyvän näköinen niin sanotusti ulos päin mutta on kyllä huono itsetunto ollut. Vasta kun aloin opiskelemaan alaani ja onnistuin siinä hyvin , niin itsetuntoni nousi. Helposti se edelleen menee alas mutta kun koitan tehdä sellaista missä olen hyvä niin tulee heti parempi mieli. Lopulta sitä sitten tuntuu että on löytänyt vihdoinkin paikkansa maailmasta. Olen nyt 26v ja noin pari vuotta sitten vasta aloin tuntea onnistumista.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
myòs ikà lisàà itsetuntoa
Ei välttämättä. Tuo edellyttää, että oppii antamaan itselleen anteeksi omat vajavaisuutensa. Joidenkin ihmisten kohdalla ikääntyminen vain laskee itsetuntoa.

Yhteistyössä