Huono-olo rv 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masunkasvattaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masunkasvattaja

Vieras
Hei!

Voin alkuraskaudesta huonosti n. vko 5 -11. Sitten helpotti. Nyt menossa rv 18 ja viime viikon lopusta alkaen on taas ollut huono olo. Nytkin on koko ajan semmoinen olo että mietin pitäisikö yrittää oksentaa. Josko se auttaisi.

Onko kenelläkään muulla kokemusta vastaavasta? Olen kuitenkin pystynyt syömään normaalisti joten en tiedä onko tästä sinänsä syytä huolestua. Kurjalta vain tuntuu kun taas on huono olo.

Mulla väsymys aiheuttaa huonon olon. ekasta oksensin just 18vk, nyt vähän helpotti jo vk12, mutta väsyneenä puklaan vieläkin (nyt vk18 menossa). Oletko nukkunut tarpeeksi?

Tuo väsymys voi kyllä itse asiassa vaikuttaa minunkin kohdalla asiaan. Viime viikko oli töissä kiireinen ja sitten viikonloppuna oli kumpanakin päivänä ohjelmaa enkä nukkunut viime yönäkään kovin hyvin.

Täytyypä yrittää lähteä töistä tänään vähän aikaisemmin. Käydä vaikka lyhyellä kävelylenkillä, huilia ja mennä ajoissa nukkumaan.

mulla vaikutti myös hemoglobiini. tossa raskauden puolessa välissä olin viikoksi unohtanut ottaa vitamiinit ja hemoglobiini laski. tuli väsymys ja huono olo. Tosin huono olo tuli mulla jos verensokerikin laski liian alas.

Mulla alkoi ekassa raskaudessa huono olo vasta rv20 jälkeen, tokassa kärsin siitä koko raskauden. Tokassa raskaudesta on tuoreemmassa muistissa asia: Mitään varsinaista vikaa ei löydetty, kaikki veriarvot yms oli hyvät. Väsymys pahensi oloa, mutta täydellinen lepokaan ei täysin poistanut huonoa oloa. Jouduin olemaan monta kuukautta saikulla kun pahoinvointi meni niin pahaksi etten kyennyt enää tekemään töitä. Oksentelinkin usein, mutta sain kuitenkin syötyä ja suurin osa ruoasta pysyi sisällä. Lääkärissäkin asiaa ihmeteltiin useaan otteeseen, samoin äitipolilla. Rv26 sain viimein pahoinvointilääkkeet mikä helpotti oloa. Pahoinvointi loppui kuin seinään kun vauva syntyi. Vaikkakin alitajunnassa se oli vielä pitkään sen jälkeenkin. Esim. pelkäsin pahoinvointia ja välttelin syömistä vielä jonkin aikaa, vaikka mitään oireita ei enää ollutkaan.

Yhteistyössä