Huono omatunto, lapsen ruokailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksi äiti

Vieras
Minulla lapsi 1v2kk
Joskus koen huonoa omaatuntoa hänen ruokailuistaan kun en osaa varmaan antaa hänelle riittävän monipuolista ja terveellistä ruokaa.
Hän kun ei osaa syödä esim.leipää tms itse niin ei tule sitten annettuakaan. Hän ei osaa/tykkää syödä esim marjasoppaa....
Joskus pilkon hänelle juustonpalasia tai leipää pöydälle, mistä hän ne kyllä syö näppärällä pinsettiotteella.
Tässä esimerkki päivän ruokailusta:
Aamulla kaurapuuro, siihen vähän voita ja marja/hedelmäsosetta. Syö hyvin ja ison annoksen. Vettä ruokajuomana.
Kohta maitopullo n.180ml.
Lounas vaihtelee iso purkki pilttiä tai itse tehty esim.perunaa, porkkanaa ja lihaa. Vettä.
Maitopullo n180ml.
Päiväunien jälkeen välipala, jogurtti tai hedelmää, yleensä banaania.
Ja taas kohta maitopullo, sama määrä.
päivällinen yleensä samaa ruokaa kuin itse tai iso purkki pilttiä.
Maitoa.
Iltapuuro + voisilmä ja sosetta.
Maitopullo nukkumaan mennessä.

Syöpi yleensä hyvin kaikki ruuat.
Itsellä vain mietityttää ruokien monipuolisuus.
En vain jotenkin saa aikaiseksi keitellä ja laitella monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä.....
Saapi sen noista purkkiruuista(mitkä kyllä pyritään jättämään pois ja ei syö edes joka päivä noita)

Miten muiden samanikäiset syövät.
Teettekö itse monipuoliset vihannes/kasvis/peruna/liha/kala ateriat
päälle leivät ym....

Mie oon vaan varmaan kauheen laiska.... :ashamed: :ashamed:

Meillä on kohta 14 kk:n ikäinen tyttö, joka kyllä syö kaikkea, mitä ollaan tarjottu.

Aamupala on joko iso annos puuroa (jota meneekin 2annos) + hedelmäsosetta tai iso annos muroja + vadelma/mustikka-keittoa.

Sitten juo tai ei juo maitoa. Tyttö on alkanut vähentää maidon juontia. Mehukeittoja kyllä menis.

Lounas on jotain ruokaa mitä teen meillekin. Tänään oli italianpataa.
Sitten tyttö syö joghurttia.
Ja jos viel haluaa lisää ruokaa, niin tulee yleensä samaa ruokaa mitää oli lounaallakin.

Iltapala on muroja + vadelmakeittoa. Ja joskus saattaa viel puuroannoksen syödä.

Ja sitten maitoa nukkumaan mennessä, jos suostuu edes jonkin verran juomaan.

Itsekin kyllä oon aika laiska tekee ruokia. Mutta olen pitänyt sen, että itse teen ruoat.

Päivän mittaan neiti napsii näkkäriä, syö itse sormilla muroja, porkkanoita yms.

mitä olen jutellut ihmisten kanssa niin monet tuntuvat pohtivan samaa asiaa, myös minä... Eiköhän lapsi kuitenkin saa aikalailla kaikkea tarvittavaa kun normaalia kotiruokaa syö jos vähän kuitenkin vaihtelee mitä tekee ja muistaa tarjota kasviksia jne... riittävästi..
Meillä syö surimmaksi osaksi kotiruokaa, mutta kalajutut tuppaan ostamaan purkissa kun kalaa ei tule tehtyä paljoa (sillon tällön kalakeittoa seitistä)... ja eikähän sitten kun ikää tulee lisää niin ala leipäkin maistumaan ja ruisleipä olisi aika hyvä ja puuroahan voi vaihdella kaurapuurosta,ruispuuroon,mannapuuroon,riisipuuroon...
No ymmärsit varmaan pointin?

Moi!meillä poika 2v2kk syö EDELLEEN purkkiruokaa kun minä en osaa tehdä kunnolla ruokaa ja toiseksi poika tykkää enemmän niist purkeista.Puurot ovat muksun neljänviljan puuroja,sillä itse en ole koskaan syönyt enkä syö-puuroja.Muuten syö leipää,hedelmiä,viilejä ym.En tunne tippaakaan huonoa omaatuntoa sillä pääasia että lapsi saa ruokaa ja kasvaa ja voi hyvin!Myös pikku veli 1v on purkkiruualla... :D

Meillä syödään myös vain valmisruokia.

Ne on niin helppoja ja ainakin vitamiinit on varmasti kohdillaan. Ihan turhaan tuli hankittua sauvasekoitin ja muumiastioita! Kyllä ruoka ihan yhtä hyvältä maistuu purkistakin.

Mulla ei oo aikaa ruveta sähläämään keittössä soppakattiloitten kanssa, on sitä tärkeempääkin tekemistä!

Yhteistyössä