Huostaanoton perusteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä vaan;en uskalla kertoa.

Voi muuten olla että ensin todettaisi ilmoitus aiheettomaksi ja sitten voisin nostaa syytteen! Kyllä tästä koko perhe kärsii niin paljon että tähän ei asia jää!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos TODELLA on aiheeton ilmoitus, tee ilmoittajista perätön ilmianto rikosilmoitus, jos koet kunniaanne loukatuksi. Mutta eihän mitään hätää teillä ole, jos kaikki kunnossa, eikö niin? Eivät sosiaaliviranomaiset ole mitään hirviöitä, he auttavat lapsia. Ja laittakaa lapsi päiväkotiin, jos sossu niin pyysi. Sotkuisella kodilla ei ole väliä, jos ei ole lapselle vaarallinen.

valhetta kaikki ala luota sossuun alaka laita lasta tarhaan

Poliisin lakitietämykseen ei todellakaan kannata luottaa! Hanki lakimies, jos oikeasti kaipaat lainopillista apua.
Vähän poikkeaa asiasta, mutta esimerkkinä voin kertoa, että itse jouduin ex-miehen pahoinpitelemäksi, tunkeutui yhdessä omistamaamme taloon, josta mies oli jo virallisestikin muuttanut pois. Itse tilanteesta mies kyllä vietiin putkaan, mutta seuraavana päivänä tutkijapoliisi väitti minulle, että minun on päästettävä mies taloon tämän niin halutessa, koska omistaa siitä puolet, ja että jos vaadin syytettä miehelle, joudun itse syytetyksi koska sain purtua miestä ja siitä jäi jälki. Minun vammoistani ei jäänyt vielä seur. aamuna näkyviä ulkoisia jälkiä kuin punaisia läikkiä, joten poliisin mukaan minä olin siis pahoinpidellyt miestä pahemmin kuin mies minua (mitä nyt on kerroksesta toiseen tukasta repiminen ja ovella hakkaaminen ja siitä johtuva kuukauden sairasloma). Lastakin mies satutti siinä, mutta koska lapselle jäi vain mustelma, ei se poliisin mielestä ollut riittävä syy ilmoitukseen sosiaalitoimelle. Lakimies nämä sitten onneksi selvitti loppujen lopuksi.

Mutta itse aiheesta, ei niitä sossuja tarvitse pelätä. Minä soitin itse lastensuojeluun tuon edellisen tapauksen takia, ja käytiin siellä tapaamisessa. Ei todettu lastensuojelutarvetta, mies esiintyi fiksusti siellä ja minä en puhunut juuri mitään välttääkseni uusintakohtauksen. Sain sieltä vielä jälkeenpäin soiton, jossa nätisti tiedusteltiin, halusinko lisätä jotain kun olin ollut kovin vaitonainen ja että heiltä saa heti apua jos vaikka vain pelottaa. Kyllä ne oikeasti haluavat auttaa ja toimia lasten ja perheen parhaaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Pelottaa:
Vierailu sujui ihan hyvin,kehuivat lapsen iloisuutta ym. Oli puhe vaan että päiväkotiin olisi hyvä viedä kun jo yli 3 v.

Miksi ihmeessä pitäisi viedä? Onko teillä pienempiä lapsia? Hoidan itse 1, 3 ja 5v kotona ja olisin erittäin kummastunut jos joku tulisi kehottamaan että päiväkotiin isommat sieltä. Kerhoja yms. harrastuksia kuitenkin on tarjolla. Tuntuu omituiselta että olisivat muuten tosi positiivisella asenteella mutta sitten vain iän vuoksi kehottaisivat viemään lapsen tarhaan. Ehkä haluavat tarkkailla teidän tilannetta sitä kautta tms, jotain tuossa on takana mitä ap ei kerro tai mitä sossut eivät ole hänelle kertoneet.

Lakimies nyt ihan ensimmäisenä mukaan juttuun ja tapaamisiin, mahd. puhelut nauhalle ja kopiot kaikesta mahdollisesta.

Poliisi ei voi lain mukaan kieltäytyä ottamasta tutkintapyyntöä vastaan jos ilmoittaja haluaa tehdä ilmoituksen jossa pyytää poliisia tutkimaan onko rikosta tapahtunut. Jokainen ilmoitus on otettava vastaan ja kirjattava. Älkää ihmeessä alistuko ja antako pompottaa itseänne. Tutkintapyyntö aiheettomasta lastensuojeluilmoituksesta on hyvää valuuttaa huostaanotto-oikeudenkäynnissä.

Tietoa tutkintapyyntöasiasta mm. poliisin sivuilla:

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/0/136AF016D73115E3C2256DF000346219?opendocument

Ja aamuyön tunteina joku sekoboltsi spämmää tätä ketjua kirjoittaen samaa skeidaa monella eri nimimerkillä... modet hoi...

Niin siis kuka spämmää ja missä? :)

Huomautan, että tänne ketjuun kirjoittaneiden IP-osoitteet välitetään poliisille ja sosiaaliviranomaisille.

Ja aamuyön tunteina joku sekoboltsi spämmää tätä ketjua kirjoittaen samaa skeidaa monella eri nimimerkillä... modet hoi...

Huomautan, että tänne ketjuun kirjoittaneiden IP-osoitteet välitetään poliisille ja sosiaaliviranomaisille.

Sepä hyvä. Mistä laitoksesta oot karannut, vai onko lääkkeet vain ottamatta?

No ei ole pakko uskoa. Sä varmaan uskot poliisin ja sossun toiminnan oikeudenmukaisuuteenkin?

No ei ole pakko uskoa. Sä varmaan uskot poliisin ja sossun toiminnan oikeudenmukaisuuteenkin?

Mutta missä se spämmi oli, mihin liittyen ja miksi ilmoitetaan? Lähdetään ajatusleikkiin mukaan. ;)

Enkä ole karannut mistään. Teen susta tutkintapyynnön, et syyllistyitkö mun kunnianloukkaukseen. Kuten tohon ylle oli kirjoitettu, niin ei pidä alistua kaikkeen ja suostua pompoteltavaksi.

En tietenkään usko. Mitään spämmiä en ole nyt yöllä tässä ketjussa nähnyt.

Sossun täti kuuleppa tätä .Lapset otettiin huostaan lapsiaan rakastavalta ja kaikkensa teki heidän eteen .Puhtaissa vaateissa olivat ja kuskasi heitä harrastuksissa.Nyt raukka parat ovat pienessä kopissa päivät pitkät.He tykkäsivät luistelusta ym. Mutta sitä he eivät nyt saa harrastaa.Kännykät otettiin pois.He ovat siis vankilassa!Heillä oli lämpeempi koti,kuin nyt, siellä kai kylmä.Kateelliset olivat puhuneet lastenvalvojalle paskaa.Koko huostaanotto sais lopettaa!Voiko nykyaikana huostaanottaa ?Voiko luottaa,että paikka on luotettava?Nykyaikana?

Sosiaaliviranomaiset eivät kerro kuka ilmoituksen on tehnyt. Mistä voit siis tietää vai epäiletkö vain ? Sosiaaliviranomaiset aika pitkälle tietävät mistä on kysymys ja ilmoituksen aiheettomuuttahan vakuuttelevat kaikki. Näistä syistä kun on aikalailla erilaisia käsityksiä.
Jos aiheetonta, niin mitä sitten tarvitsee pelätä.

jaa kyllä meidän kunnassa kerrotaan!

Alkuperäinen kirjoittaja sossun täti;14516386:
Hei älä pelkää! Me pyritään aina hoitamaan koko perhettä kokonaisuutena ja järjestämään tukitoimia niin, että perhe saa olla yhdessä. Noissa "aiheettomissa" huostaanotoissa mitä netistä voi lukea on kerrottu vain tarinan yksi puoli, vähän samaan tapaan kuin "kalapuikkopoika-kohussa" jäi se viranomaisten tietämä puoli kertomatta..

miten niin hoitamaan? jos lastensuojelu ilmoitus koskee sitä että lasta hakataan,mutta oikeasti niin ei tapahdu, niin mitä ihmettä siinä pitää hoitaa?

siis ihan oikeesti onko sosiaaliviranomaisten niin vaikea tajuta että jos joku tekee ilmon(varsinkin kiusallaan)niin se ei tarkoita sitä että äkkiä pitää ryyysiä työntää vaikka mitä tukitoimia! kannattaa eka tutkia,eikä hutkia.jotkut ei tosiaan tartte mitään, ni ei sen lähtökohdan taritse olla se että katotaan mitä tukitoimia voisimme työntää kellekkin,vaan se kuka oikeesti tarvitsee niitä.

Teet rikosilmoituksen perättömästä ilmiannosta. Jos hänet todetaan perättömän ilmoituksen tekijäksi , tulee hänen tietonsa myös sinulle. Sosiaalit joutuvat antamaan hänen yhteistietonsa poliisille. Tapaus ei saa vanhentua 2v pitempään, sillä sen jälkeen asiaan ei poliisit ota kantaa.. nimimerkillä: Kokemusta on omasta takaa

Rikottu Perhe, facebook

Sosiaaliviranomaiset eivät kerro kuka ilmoituksen on tehnyt. Mistä voit siis tietää vai epäiletkö vain ? Sosiaaliviranomaiset aika pitkälle tietävät mistä on kysymys ja ilmoituksen aiheettomuuttahan vakuuttelevat kaikki. Näistä syistä kun on aikalailla erilaisia käsityksiä.
Jos aiheetonta, niin mitä sitten tarvitsee pelätä.

Huostaanotto on vasta se viimeinen oljenkorsi eli aiheettoman ls-ilmoituksen takia ei keneltäkään lasta oteta pois. Jos jotain syytä olisi, niin ensin käydään läpi avohuollon vaihtoehdot. Ainut poikkeus on kiireellinen huostaanotto, jonka perusteena täytyy olla jokin vakavasti lapsen terveyttä ja turvallisuutta heikentävä seikka. Tällöin lapsi otetaan heti kiireellisesti huostaan, mutta teidän tapauksessa tällaista ei kannata pelätä. On kurjaa, kun tällaisia perättömiä ilmoituksia tehdään, mutta ls-viranomaisilla on velvollisuus tutkia kaikki lastensuojeluilmoitukset.

[QUOTE="Mummeli";22928797]Sossun täti kuuleppa tätä .Lapset otettiin huostaan lapsiaan rakastavalta ja kaikkensa teki heidän eteen .Puhtaissa vaateissa olivat ja kuskasi heitä harrastuksissa.Nyt raukka parat ovat pienessä kopissa päivät pitkät.He tykkäsivät luistelusta ym. Mutta sitä he eivät nyt saa harrastaa.Kännykät otettiin pois.He ovat siis vankilassa!Heillä oli lämpeempi koti,kuin nyt, siellä kai kylmä.Kateelliset olivat puhuneet lastenvalvojalle paskaa.Koko huostaanotto sais lopettaa!Voiko nykyaikana huostaanottaa ?Voiko luottaa,että paikka on luotettava?Nykyaikana?[/QUOTE]

Mä purskahdin nauruun tämän luettuani. Olet ainakin hyvä tarinankeksijä ; )

Teet rikosilmoituksen perättömästä ilmiannosta. Jos hänet todetaan perättömän ilmoituksen tekijäksi , tulee hänen tietonsa myös sinulle. Sosiaalit joutuvat antamaan hänen yhteistietonsa poliisille. Tapaus ei saa vanhentua 2v pitempään, sillä sen jälkeen asiaan ei poliisit ota kantaa.. nimimerkillä: Kokemusta on omasta takaa

Rikottu Perhe, facebook

Joo toi rikottu perhe tuolla faceookissa herättää ihmetystä.. Tossahan ei ole kun heidän näkemyksensä ja mustamaalaaminen. Vaitiolovelvollisuuden vuoksi ei vastapuolen näkemystä tietenkään nähdä.
Asiat eivät vaan ole noin mustavalkosia, vaikka vanhemmat ne haluavat noin esittääkin

Alkuperäinen kirjoittaja sossun täti;14516386:
Hei älä pelkää! Me pyritään aina hoitamaan koko perhettä kokonaisuutena ja järjestämään tukitoimia niin, että perhe saa olla yhdessä. Noissa "aiheettomissa" huostaanotoissa mitä netistä voi lukea on kerrottu vain tarinan yksi puoli, vähän samaan tapaan kuin "kalapuikkopoika-kohussa" jäi se viranomaisten tietämä puoli kertomatta..

Kirjoitan tähän, jos sossun täti tulisi vielä vastaamaan. Mitenkäs teillä suhtaudutaan näihin erityisluokkasiirron vastustamisiin? Lähinnä siksi kysyn, koska tiedämme molemmat varmasti että parissa tapauksessa on oikeus ollut erimieltä perusteista. Samoin tiedät varmaankin, että Suomi on allekirjoittanut Salamancan sopimuksen ja se edellyttää että maamme tukee inkluusiota.

Moi kaikkille,minun esikoinen otetiin huostaa 2008.minun alkoholin käytön takia ja nyt olen ollu vuosia juomatta ja kävin kaik mitä sosu ehdoti,minulla oli perhetyö tekemäs arviontia noin kolme vuotta jotta poikani pääsisi kotio mutta se oli turhaa.ja minulle syntyi toine poika 2012 ja hänelle laiteiin heti avohuolontukitoimet,kun mulla on menneisyys.kun on asiakaspalaveri otan puheeksi pojan kotiin pääsystä aina sama vastaus ei olle aika ja sinulla on menneisyys,ja nyt täs kevällä joku teki minusta mun nuoremasta pojasta perätömän lastensuojelu ilmoituksen
Ja en tiedä että mitä tekisin,hallusin kyllä sen ihmisen vastuseen mutta miten se vaikutaa siihen kun olen nyt hakemasa huostaan oton purkua.

Yhteistyössä