Poliisin lakitietämykseen ei todellakaan kannata luottaa! Hanki lakimies, jos oikeasti kaipaat lainopillista apua.
Vähän poikkeaa asiasta, mutta esimerkkinä voin kertoa, että itse jouduin ex-miehen pahoinpitelemäksi, tunkeutui yhdessä omistamaamme taloon, josta mies oli jo virallisestikin muuttanut pois. Itse tilanteesta mies kyllä vietiin putkaan, mutta seuraavana päivänä tutkijapoliisi väitti minulle, että minun on päästettävä mies taloon tämän niin halutessa, koska omistaa siitä puolet, ja että jos vaadin syytettä miehelle, joudun itse syytetyksi koska sain purtua miestä ja siitä jäi jälki. Minun vammoistani ei jäänyt vielä seur. aamuna näkyviä ulkoisia jälkiä kuin punaisia läikkiä, joten poliisin mukaan minä olin siis pahoinpidellyt miestä pahemmin kuin mies minua (mitä nyt on kerroksesta toiseen tukasta repiminen ja ovella hakkaaminen ja siitä johtuva kuukauden sairasloma). Lastakin mies satutti siinä, mutta koska lapselle jäi vain mustelma, ei se poliisin mielestä ollut riittävä syy ilmoitukseen sosiaalitoimelle. Lakimies nämä sitten onneksi selvitti loppujen lopuksi.
Mutta itse aiheesta, ei niitä sossuja tarvitse pelätä. Minä soitin itse lastensuojeluun tuon edellisen tapauksen takia, ja käytiin siellä tapaamisessa. Ei todettu lastensuojelutarvetta, mies esiintyi fiksusti siellä ja minä en puhunut juuri mitään välttääkseni uusintakohtauksen. Sain sieltä vielä jälkeenpäin soiton, jossa nätisti tiedusteltiin, halusinko lisätä jotain kun olin ollut kovin vaitonainen ja että heiltä saa heti apua jos vaikka vain pelottaa. Kyllä ne oikeasti haluavat auttaa ja toimia lasten ja perheen parhaaksi!