Huppari hävisi ja samanlainen ilmestyi luokkakaverille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hupparittoman äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Näinpä";29077131]Mä kysyisin ensin pojan kaverilta mistä on hupparin saanut ja jos sanoo että äiti osti niin soittaisin äidille että mistä on hupparin ostanut kun teidän pojan samanlainen huppari hävisi ja olette saaneet sen lahjoituksena eli et tiedä mistä se on. Jos äiti sanoo ettei ole ostanut sellaista voit kysellä onko mahdollista että heidän poika olisi vahingossa ottanut sun pojan hupparin. Älä missään nimessä syyttele vaan kysele. Jos poika on oikeasti vienyt sun pojan hupparin älä siltikään syyttele vaan sano että oho, vahinkoja sattuu. :)[/QUOTE]

Ai, että pokkana esitän, että haluaisin ostaa uuden hupparin hävinneen tilalle enkä tiedä mistä niitä voi ostaa kun saatiin edellinen lahjoituksena?
Hitsi kun olen niin huono valehtelemaan ja tuo oikeestaan kuulostaa aika paksulta... Vaikka toisaalta ei minua kiinnosta uskooko tai mitä ajattelee jos on hupparin varastanut, mutta jos on varastanut niin keksii kyllä jonkun yhtä "hyvän" valheen itsekkin vastaukseksi.
Voi olla, että mietin liikaa.

Jotenkin vaan en keksi oikeen mitään syytä kuinka huppari olisi jotenkin muuten kuin varastamalla voinut kaverille päätyä. Tämä on jotenkin tyrmistyttävää vaikka tiedänhän minä, että tätäkin tapahtuu..
Enkä usko yhtään, että äiti myöntäisi varastamista joten mietin maksaako puhelu vaivaansa.. Niin ja ei minulla ole sitä numeroakaan.. :(

Valitettavasti moni äiti varastaa lapselleen vaatteita näistä harrasteista :(
Itse olin seuraamassa oman lapseni kenraaliharkkoja tuossa jokunen vuosi ja pikkuveljensä oli minulla mukana sylissä.
Meillä tuli niin kiire lähtö kotoa että en oikeasti huomannut että en ollut tajunnut leikata sitä hintalappua siitä mokomasta uudesta hatusta irti,
no ajattelin että olkoot ettei vaan kangas repeydy kun kerran jo istuimmekin siellä katsomossa.

Otin lapselta hatun hetkeksi pois jotta ei liian kuuma tule
ja kas kohta sitä hattua ei enään ollut missään :(
Mieheni tuli meidät sitten autolla hakemaan (kun tietenkin soitin, mihin me ilman hattua talvella)
ja sanoin kovaan ääneenkin vielä etsiväni lapseni hattua sillä ulkona oli pakkasta.
Ja ei löytynyt ei,
eräs rouva joka istui aijemmin vieressäni siirtyi yhden penkin kauemmas kun häneltäkin kyselin onko nähnyt semmoista uutta toppahattuajossa laputkin vielä kiinne jne. ei ollut muka nähnyt,
ja nosti laukkunsa sitten toiselle penkille.
No aikani pyörin ja hattua ei missään :(
Olin lähdössä ja sanoin miehellenikin että käyn vielä vaipan lapselle vaihtamassa tuolla vessassa josko hän koettaisi etsiä sen hatun jostain.
Kävikin niin että tämä toinen äiti sitten meni avustamaan omaa lastaan sinne kenraaleihin (puvustaminen)
Ja kas mieheni huomaa että kyseisen rouvan käsilaukku (semmoinen iso säkki mallinen)
oli apposen ammollaan ja mikäs se siellä kuin meidän pojan hattu
laput ja kaikki ja
ihan saman hintainen ja ihan samalla lailla oli ne hatun nyörit märkinä kuin lapseni oli niitä lutkutellut.
Isäntä otti hatun ja ei tosiaan viitsinyt isompaa haloota nostaa mutta vieläkin muistan tuon naisen/varkaan ja todellakin jos samassa paikassa ollaan niin olen oppinut että älä missään nimessä päästä edes hatustasi irti ettei tuo varas sitä ota.

Toki oikeaoppisestihan tässä kohdin kun isäntä näki hatun tuon rouvan laukussa olisi vain kuulunut soittaa poliisit.
Mutta onni onnettomuudessa kukaan ei sitten ainakaan tunnustanut nähneensä kun mieheni sen hatun tuon naisen laukusta kiskoi pois.
Oli hän jollekin vielä ääneen manannut että ei helkkari, miten minun poikani hattu voi olla toisen ihmisen käsilaukussa.

Kenties rouva sairastaa kleptomaniaa:)

Miksi ei?

Kai niitä muitakin nimikoimistapoja on, kuin mustalla tussilla merkkaaminen?

Silitettävät nimilaput esim. on oikein oiva keksintö.

Ok. En ole asiaan perehtynyt, mutta eikös ne saa repimällä irti? Täytyy jatkossa varautua paremmin :)

Tosiaan tätä hupparia en ollut ehtinyt merkitä mitenkään kun poika jo halusi sen päälleen. Parina päivänä ehti se päällä koulussa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hupparittoman äiti;29077198:
Ok. En ole asiaan perehtynyt, mutta eikös ne saa repimällä irti? Täytyy jatkossa varautua paremmin :)

Tosiaan tätä hupparia en ollut ehtinyt merkitä mitenkään kun poika jo halusi sen päälleen. Parina päivänä ehti se päällä koulussa olla.

Ymmärtääkseni ne kyllä jämähtää melko hyvin kiinni. Mutta omaa kokemusta ei ole...kun en ole yrittänyt muiden vaatteista niitä irti repiä :D :D

Hupparia ei nyt enää taida mikään pelastaa, valitettavasti :(

No käytte hakemassa sen takaisin tähän tapaan:

1131431.gif

Meillä katosi hoitopaikassa parisen vuotta sitten uusi talvihattu ja yllättäen naapurin pojalle sellainen ilmestyi. Ekalla kerralla vain ihmettelin, mutta nyt noita kadonneita ja naapuriin ilmestyneitä on jo useita. Yhdet ulkohousut olen saanut kiinni pesulappumerkinnän avulla eli kyseinen lapsi oli meillä kylässä ja samalla totesin housujen olevan meiltä hoitopaikkaan kadonneet housut. Tilanteena tosi kurja. Huomautin silloin pojan vanhemmille, että oli varmaan vahingossa housut tulleet matkaan. Sen jälkeen ei meiltä enää katoillut tavaroita, mutta kyseisessä hoitopaikassa on yhä tuon kanssa ongelmaa.

Mä soittaisin lapsen vanhemmille ja kysyisin olisiko huppari tullut vahingossa heille. Mutta jos ei tuota puhelinnumeroakaan ole eikä sitä ole mahdollista saada.... Voihan lapseltakin toki tuota kysyä, mutta siinä saa olla aika hienovarainen. Mä en ainakaan haluaisi syyllistää lasta, jollen olisi ihan varma. Ja tosiaan, aikuisellekaan soittaessa ei kannata ekana sanoa, että epäilee varkautta. Kyllä samoja vaatekappaleita on samassa koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hupparittoman äiti;29077182:
Ai, että pokkana esitän, että haluaisin ostaa uuden hupparin hävinneen tilalle enkä tiedä mistä niitä voi ostaa kun saatiin edellinen lahjoituksena?
Hitsi kun olen niin huono valehtelemaan ja tuo oikeestaan kuulostaa aika paksulta... Vaikka toisaalta ei minua kiinnosta uskooko tai mitä ajattelee jos on hupparin varastanut, mutta jos on varastanut niin keksii kyllä jonkun yhtä "hyvän" valheen itsekkin vastaukseksi.
Voi olla, että mietin liikaa.

Jotenkin vaan en keksi oikeen mitään syytä kuinka huppari olisi jotenkin muuten kuin varastamalla voinut kaverille päätyä. Tämä on jotenkin tyrmistyttävää vaikka tiedänhän minä, että tätäkin tapahtuu..
Enkä usko yhtään, että äiti myöntäisi varastamista joten mietin maksaako puhelu vaivaansa.. Niin ja ei minulla ole sitä numeroakaan.. :(

Juu ei tietenkään kannata tehdä asialle mitään, parempi vaan valittaa ja spekuloida täällä netissä, sillähän se asia ratkeaa. Voi hyvää päivää mikä vässykkä taas.

Meillä on kerran kadonnu uudet lenkkarit koulussa kun vanhin lapseni oli tokaluokalla. Siis kengät eivät kadonneet kokonaan, vaan pojalla oli samanmerkkiset lenkkarit iltapäivällä kuin aamulla oli kotoa lähtiessä... ainut vaan että kotoa lähtiessä oli uudet kengät jalassa ja iltapäivällä oli samanlaiset mutta todella kuluneet ja käytetyt. toki olis voinu olla niin, et lapsi olis ne lieruttanut ojassa tms. mutta kun ne oli pohjastakin tosi tosi kuluneet :O Asia ei selvinnyt ikinä, opettajakin vaan nosteli kulmia ja oli silleen et hmmm just joo...

Ja ap:lle että vaikka opettaja ei sais antaa vanhempien yhteystietoja niin voi välittää yhteydenottopyynnön kuitenkin :)

Ei jumalauta miten on munatonta meininkiä. oska on ihan selvää, että tämä poika/äiti on hupparin varastanut, niin suoraan ilmoitus luokkakaverille hiomenna, että se huppari tänään takaisin tai tulee polliisiasia ja kaikki saa tietää teidän perheen varkaaksi. Näin,

[QUOTE="Sirkkeli";29077312]Ei jumalauta miten on munatonta meininkiä. oska on ihan selvää, että tämä poika/äiti on hupparin varastanut, niin suoraan ilmoitus luokkakaverille hiomenna, että se huppari tänään takaisin tai tulee polliisiasia ja kaikki saa tietää teidän perheen varkaaksi. Näin,[/QUOTE]
Et voi syyttää.

No jo on ihmisillä pokkaa, varastaa lasten vaatteita.. Ettei kuitenkin olisi käynyt niin, että lapset jättävät vaatteitaan vahingossa ja kun joku toinen sen löytää, ottaa käyttöön omalle lapselleen?

En mitenkään jaksa uskoa, että aikuiset ihmiset VARASTAISIVAT ja vieläpä tuttujen lasten vaatteita?

[QUOTE="vieras";29077305]
Ja ap:lle että vaikka opettaja ei sais antaa vanhempien yhteystietoja niin voi välittää yhteydenottopyynnön kuitenkin :)[/QUOTE]
Ja varasko sitten ottaa yhteyttä :rolleyes:

[QUOTE="Vieras";29077338]No jo on ihmisillä pokkaa, varastaa lasten vaatteita.. Ettei kuitenkin olisi käynyt niin, että lapset jättävät vaatteitaan vahingossa ja kun joku toinen sen löytää, ottaa käyttöön omalle lapselleen?

En mitenkään jaksa uskoa, että aikuiset ihmiset VARASTAISIVAT ja vieläpä tuttujen lasten vaatteita?[/QUOTE]

Usko pois, ihmiset ovat tosi törkeitä. olleet kautta aikojen.

Ja kyllä voi tuota luokkakaveria syyttää varastamisesta. Tuohon on iha selkeä juttu. En usko sattumaan tässä tapauksessa.

[QUOTE="Vieras";29077338]No jo on ihmisillä pokkaa, varastaa lasten vaatteita.. Ettei kuitenkin olisi käynyt niin, että lapset jättävät vaatteitaan vahingossa ja kun joku toinen sen löytää, ottaa käyttöön omalle lapselleen?

En mitenkään jaksa uskoa, että aikuiset ihmiset VARASTAISIVAT ja vieläpä tuttujen lasten vaatteita?[/QUOTE]

Niineihän meilläkään harrastuksessa tuon toisen lapsen äiti mitään varastanut hän vaan noukki minun vierestäni minun huomaamattani sen jättämäni hatun ja korjasi talteen jos vaikka jollakin olisi sille käyttöä, eihän hän nyt suikaan vauvan vaatteita melkein päältä varastanut ei vaikka kovaan kuuluvaan ääneen etsin hattua ja itku kurkussa lähdin vaihtamaan vaippaa ja mahdollisesti viemään onneksi nyt kuitenkin autoon ja siitä kotiin.
Varmaan se meidän hattu käveli tuon rouvan käsilaukkuun :)

Nyt taannoin tässä oli lapsen koulussa kodin ja koulun päivä,
siellä oli nyt noukittu noi kadonneet vaatteet esille ja pyydettiin meitä vanhempia tarkistamaan onko niissä meidän lasten omia vaatteita jonka jälkeen ne menee roskiin kun kouluun jää niin paljon vaatteita lapsilta ettei heillä ole tiloja säilytellä.
Minä kiersin myös ja meidän lapsen vaatteita siellä ei nyt tälläkertaa onneksi ollut mutta en voinut olla kuulematta kun eräskin äiti sanoi että hän ottaa koulupäivän päätyttyä tuon ja tuon vaatteen jos ne ei kelleen kelpaa,
ainut vaan että kodin ja koulu päivänä vanhempien "koulu" loppui klo 12.00 kun vielä osa oppilaista jäi kouluun ja joku nyt ehkä olisi ottanut omansa koulun jälkeen.

Älytöntä, että lasten tavaroita noin vain viedään. Kerran kävi meillekin niin, että lapseni oli synttäreillä tutussa paikassa ja hänellä oli uudet Nokian saappaat jalassa. En ollut ehtinyt niitä vielä merkitä, kun niitä ei oltu vielä koulussakaan käytetty. En olisi uskonut, että synttäreiltä saappaat häviävät. Vieraita ei kummiskaan ollut kovin montaa. Tulin hakemaan tytärtä, mutta saappaita ei löytynyt eteisestä. Etsittiin ja kyseltiin muilta vanhemmilta, olisko vahingossa mennyt väärät saappaat jonkun mukana (esim. äiti tuo ja isä hakee eikä tiedä mitkä kengät on jalassa). Eipä tosin ollut yksiäkään ylimääräisiä kenkiä missään, joten pakko oli kantaa lapsi autoon ja ostaa uudet saappaat. Ne merkittiinkin sitten samantien, ennen kuin ehtivät ensimmäistäkään kertaa käyttöön.

Kyllä noita vaatteita vaan katoaa ja valitettavasti varatetaan varsinkin harrastuspaikoista paljon. Meiltä hävis yhden syksyn aikana parit ulkohousut, pipoja, hanskoja.... ja ihan niin että ei varmasti ollu vaihtunu, vaan pukkarista jota käytti useampi ryhmä vaatteet vaan hävis. Meillä on ehdoton sääntö et harrastuksiin mennessä ei esim. kalliita/uusia kenkiä jalkaan vaan sellaset joiden häviäminen eteisestä ei haittaa, samoin ei mitään uusia/kalliimpia ulkovaatteitakaan, kun ne kuitenkin pöllitään. Tyhmää on kyllä kun täytyy miettiä mitä lapselle laittaa päälle ettei sitä varastettaisi.

[QUOTE="vieras";29077346]Ja varasko sitten ottaa yhteyttä :rolleyes:[/QUOTE]

Jos ei ota yhteyttä niin silloin voi vetää johtopäätöksiä siitä, et mistä se huppari on luokkakaverille ilmestynyt ja sitten vaikka käydä poliisilaitoksella asiaa ihmettelemässä:)

siellä tarhassa, minä nostin kun tytön uudet toppahousut hävisi ekana päivänä, ja tilalle oli laitettu kauhtuneet harmaat rikkinäiset toppikset, isäntä toi likan kotiin, ja huomasin samointein ettei ole nyt ne uudet housut jalassa!

Menin tarhalle ja kyselin hoitajilta he eivät olleet huomanneet housujen vaihtumista vaikka meidän tytön topahousut oli ruskeat ja aamupäivän ulkoilussa varmasti olleet jalassa, eli iltäpaivällä täytynyt hävitä?

Onneksi housut oli nimikoitu, aloin kyselemään isoon ääneen tarhassa housuja, ja päivittelin miten epärehellistä sakkia nykyään on, muistin aina mainita tekeväni rikosilmoituksen jahka saan varkaan kiinni, ja kertovani kaikille tämän kunnan asukkaille kuka varas oli!!
Tarha-tädeiltä kyselin kukas housut maksaa (80€), viikko siinä meni kun housut ilmestyivät kuin taika-iskusta takaisin tarhaan vaikka hoitajat oli kääntäneet koko paikan ympäri etsiessään housuja!!??

siellä tarhassa, minä nostin kun tytön uudet toppahousut hävisi ekana päivänä, ja tilalle oli laitettu kauhtuneet harmaat rikkinäiset toppikset, isäntä toi likan kotiin, ja huomasin samointein ettei ole nyt ne uudet housut jalassa!

Menin tarhalle ja kyselin hoitajilta he eivät olleet huomanneet housujen vaihtumista vaikka meidän tytön topahousut oli ruskeat ja aamupäivän ulkoilussa varmasti olleet jalassa, eli iltäpaivällä täytynyt hävitä?

Onneksi housut oli nimikoitu, aloin kyselemään isoon ääneen tarhassa housuja, ja päivittelin miten epärehellistä sakkia nykyään on, muistin aina mainita tekeväni rikosilmoituksen jahka saan varkaan kiinni, ja kertovani kaikille tämän kunnan asukkaille kuka varas oli!!
Tarha-tädeiltä kyselin kukas housut maksaa (80€), viikko siinä meni kun housut ilmestyivät kuin taika-iskusta takaisin tarhaan vaikka hoitajat oli kääntäneet koko paikan ympäri etsiessään housuja!!??

Ei kaikki ole aina varkautta.
Tarhassa on monta muutakin lasta,
ei lapset osaa katsoa laittaako aamulla ruskeat housut ja iltapäivästä vaikka siniset ;)
Lapselle on tärkeintä päästä nopeasti pukemaan,
saada vaatteet päälle ja päästä ulos leikkimään ;)
Valitettavasti jokaisen luokse ei hoitotätikään kerkeä,
vai pitäisikö hoitotädin ovella tarkistaa alusvaatteita myöden lukeeko niissä nyt Nicopetterin vai Jessikan nimi ;)

Miten sitten nämä jotka kierrättävät vaatteita koko suvun voimin,
Liisan sadetakissa voi lukea vaikka Kalle ja Kallea ennen näkyyy 3 yliviivattua nimeä, miten voi muistaa 20lapsen vaatteet jos ja kun suurin osa vanhemmista kuvittelee hoitotätien muistavan kaiken.
Kyllähän teidän nyt täytyy muistaa että meidän Liisalla on sadetakki jossa lukee Kalle :D
Ja sitten autahan armias mikä sota siitä tulee jos menet näihin itse kirjoittelemaan nimiä ja perustelet mielestäsi sen hyvin,
vaan kun olet tuhrinut heidän vaatteita ja nyt meni jälleenmyynti arvo.
Mutta jälleenmyynti arvohan on toki tärkeämpää kuin se että lapsen vaatteet pysyisi jotenkuten tallessa ja helpottaisi palauttelua jos vahingossa toisen lokeroon menee ;)

Juu... siis menisinkö mahdollisesti koulun pihalle uhoamaan asiasta? En ole koskaan nähnyt poikaa enkä hänen äitiään joten en kadullakaan tunnista. Vanhempainiltakin meni juuri.

Voi olla, että olen nössykkä kuten joissain viesteissä sanottiin. Mietin kuitenkin mitä hyödyn jos otan yhteyttä äitiin. Onko muita parempia tapoja selvittää asiaa?

Keksiikö joku oikeasti miten huppari olisi muuten päätynyt kaverin käyttöön kuin vilpillisesti?

Eli siis harvinainen merkkihuppari. Samaa kokoa ja väriä. Ei tänä vuonna ostettu.

Harkat olivat suljetulla koululla. Siellä ei ollut käsittääkseni muita liikuntaryhmiä samana iltana.

Pojat ottavat vaatteet pois penkeille ja vaihtavat liikuntavaatteet. Pelin jälkeen palataan samalle penkille ja vaihdetaan takaisin omat vaatteet, mutta poika ei löydäkkään omaa hupparia.
Jonkun on siis täytynyt pukea päälleen tämä väärä huppari tai tunkea kassiinsa, eikö vaan? En itse keksi muuta vaihtoehtoa.

Parin päivän päästä kouluun tulee samassa pelissä ollut koulukaveri jolla on samanlainen huppari. Eli siis harvinainen merkkihuppari. Samaa kokoa ja väriä. Ei tänä vuonna ostettu malli.

Jotenkin kun en keksi muita vaihtoehtoja kuin varkaus, tuntuu vaikealta lähteä soittelemaan jollekin joka tuskin sanoo puhelimessa "juu, niin varastettiinkin. Sori, palautetaan huomenna."

Yhteistyössä