Huudan lapselleni joka pv :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badmum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

badmum

Vieras
Mulla on kauhee olo tästä. Menee tuon 2v uhmakohtausten kanssa totaalisesti hermot joka pv :( Yritän aluksi olla mukava, kiinnittää hänen huomiota muihin puuhiin, puhua jne... Mutta sitten kun se huuto vaan jatkuu... Huomaan että huudan itsekin sitten ihan niin kovaa kun vaan ääntä lähtee, että ole hiljaa! Joskus tulee kiroiltuakin... Tunnen itseni ihan surkeakis äidiksi :/ Vaikka olen siitä onnelluinen, että oma suuttumukseni jää vaan siihen huutamiseen, en ole lapseen käynyt ikinä käsiksi enkä käy.
Tähän kai vaikuttaa se että mulla on tosi stressaava työ jota vihaan ja lisäks miehen kans riitaa myös joka pv ja oon raskaana. Ei tietenkää esikon pitäs tästä kärsiä :( Oonko ainut näin surkea äiti? Vaurioittaako tämä lopullisesti lastani?????

Tiiät itekin, että vaikka se karjuminen ehkä hetkellisesti auttaa niin se vaan pahentaa kierrettä. Ja jos sinä kerta karjut, niin lapsikin karjuu. Yksinkertaisesti älä huomioi huutamista muuten kuin annat varoituksen, meet polvilleen lapsen eteen, katsot kasvoihin ja sanot tiukasti, että nyt loppu huuto tai menet jäähylle. Ja jos ei lopu niin pistät johonkin syrjään istumaan ja rauhottumaan. Tee siitä rutiini, äläkä lepsuile. Äläkä ite ala riehumaan ja huutamaan. Sinä oot pomo, eikä lapsi.

Lapsi yleensä jatkaa huutoaan, näyttää ettei mun huudolla ole mitään vaikutusta. Hankalaa kun hänen kanssaan ei voi puhua, kun hän ei malta huutamiseltaan sanoa mtn ikinä :/ Lopettaa itsekseen jonkun ajan päästä ja haluaa monesti syliin. Alussa vaikutti että säikähti minun huutoa ja hiljeni, mutta nykyään ei vaikutusta.

Mulla on auttanut yksinkertainen päätös, että EN HUUDA. En missään tilanteessa (...) korota ääntäni, pakotan itteni keinolla millä hyvänsä pysymään rauhallisena. Jossain vaiheessa mulla meni siihen, että ikään kuin automaattisesti huusin, jos lapsi kiukutteli, siitä tuli tapa. Pakotin sitten itteni muuttamaan sen tavan ja toimii. Ajattelen olevani lapsen tason "yläpuolella", joten mun ei tarvii lähteä siihen rääkymiseen mukaan :D