Huuto net valitusta! Taas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä en ymmärrä miksi myyjät pyytää 8,50€ eli paketin hintaa 80 cm välikausihaalareista. Se varmasti tulis maksikirjeenä 4,25€ tai ehkä jopa tavallisena kirjeenä. Mun jää ainakin huutamatta heti, jos pyydetään paketin hintaa postikuluiksi!

Juuri oli pari päivää sitten juttu, että ne on TOIMITUSKULUT ei postikulut. Kannattaisi lukea tarkkaan mitä sanotaan. Eri asiat. Ja eihän suon ole pakko ostaa sieltä mitään jos kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Voi kääk.

Onneksi sun ei oo pakko huutaa.
Mä en myyjänä jaksa alkaa kikkailemaan paketoinnin kanssa jos on rajoilla että mahtuuko maksikirjeen mittoihin vaan laitan suoraan pakettiin. Toisekseen paketista saa postissa lähetystunnuksen, mikä on varsinkin vähänkään hinnakkaammissa tavaroissa hyvä juttu.

Huudan vaan kohteita, joissa todelliset postikulut. Hyvän myyjän merkki että pyrkii postittamaan mahd. halvalla. Nykyään erityisesti kun vähän painavampikin maksikirje on halvempi lähettää 2.lk kirjeenä kuin pakettina. Tuon kokoisen vk-haalarin halvin postitus luultavasti 4,50€. Aikaisemmin oli eri juttu kun kakksoluokassa ei voinut lähettää yksittäistä kirjettä.

Voihan postikuluihin lisätä kengänpohjan kulutuksen ja bensakulut, mutta silloin jätän muden huudettavaksi :)

Voisiko olla, että kohde on ollut myynnissä jo ennen postimuutosta? Esim. kirjautuneet ovat voineet laittaa automaattisen uudelleenjulkaisun.
Ennen maksikirjeen painoraja oli ainakin 500g ja sen menee heti vähänkin isommalla haalarilla yli. Menee jopa pelkällä takilla, jos pakkaa vaikka johonkin paksumpaan kirjekuoreen. Muovipussissa taas on liian paksu (yli 3cm).
Ilmoitan itse kohteissani vaatteen/tavaran painon, jotta ostaja voi itse ehdottaa postitustapaa, jos minun valitsemani ei ole halvin.

olen kysynyt. Ja juu. Eihän mun ole pakko huutaa. On vaan niin hölmöä maksaa kolmasosa haalarin hinnasta postitus/toimituskuluja. Tuo 80cm haalari saattais tulla ihan kuoressakin kun viikkaa hyvin, laittaa pussiin, istuu päälle ilmat pois ja tunkee kuoreen. Jos niin tulis voisin jonkun euron maksaa toimituskulujakin muuten todellakaan paketin hintaa tuon kokoisesta haalarista maksa. Mulle ei ole tärkeetä saada lähetystunnusta luotan kyllä ihmisiin ja postiin sen verran, jos palautteet kunnossa.