huvittavaa,kelasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vieras79

Aktiivinen jäsen
18.06.2006
3 331
0
36
aloitin työt helmikuussa ja vein kotihoidontukea varten tarkastus kaavakkeet,,asia käsiteltiin ja selvisi että kela on maksanut mulle liikaa tukea tietyltä jaksolta,,no tämän huomasin kelan netti sivuilta ennen kun posti toi päätöksen ja soitin sinne toimistoon...

reipas nainen vastasi puhelimeen,oli ystävällinen ääni,no kerroin asiani että olette perimässä takaisin tiettyä summaa (olin koko ajan ystävällinen),,täti siellä langan päässä muuttui vittumaiseks,ja vastas vaan että niin on tapana ja plää plää..

minä olin koko ajan ystävällinen ja sanoin että mitään hätää ei ole ja maksan mukisematta takasin ja ehdotin siinä jopa tapaa sille..
oli täti luurin toisessa päässä hieman hämillään kun en ollutkaan se vihainen asiakas joka ei suostu maksamaan takaisin

ja miksi olisin ollut vihainen koska vika tavallaan meidän oma kun miehen pomo ei antanut tarpeeksi ajoissa palkka kuittia (ne ei anna joka kk kuitteja)
ja minä vein ekan tilinauhani kun sen sain vasta viikkoja myehemmin..

Kela o muutenki o perseestä joskus ku mieheni oli työtön ne oli muka maksanu liikaa sille työttömyys päivärahaa. täyttäny oikee laput yms. sitte tulee muutaman kuukauden päästä kirje että teille o maksettu liikaa et maksakaas takai ja perustelkaa että miksi teille on maksettu liikaa.. oli vähä että meijän vikako ku tarvi vaa laput aina kerran kuussa allekirjottaa että maksetaan tilille. ja toinen kerta ne oli katkassu meiltä asumistuen. eikä siihenkää saatu syytä. sit ne oli vaa et hupsis laitetaan et jatketaan. sit. ei oo kyl paljoo asiaa kelaan ku saa vaan asiat sekasin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kela o muutenki o perseestä joskus ku mieheni oli työtön ne oli muka maksanu liikaa sille työttömyys päivärahaa. täyttäny oikee laput yms. sitte tulee muutaman kuukauden päästä kirje että teille o maksettu liikaa et maksakaas takai ja perustelkaa että miksi teille on maksettu liikaa.. oli vähä että meijän vikako ku tarvi vaa laput aina kerran kuussa allekirjottaa että maksetaan tilille. ja toinen kerta ne oli katkassu meiltä asumistuen. eikä siihenkää saatu syytä. sit ne oli vaa et hupsis laitetaan et jatketaan. sit. ei oo kyl paljoo asiaa kelaan ku saa vaan asiat sekasin.

mulle oli maksettu liikaa työttömyyskorvausta,kun olin unohtanut viedä yhden kolmen tunnin työpäivästä palkakuitin, selitin seuraavassa maksussa miksi näin oli käynyt ja sanoin että sen saa vähentää niin ei ne sitten perineet multa sitä 16e takaisin. niin paljon si vaikutti se kolmen tunnin työ

No täytyy varmaan vähän ymmärtää sitä Kelan tätiäkin. Itse en (luojan kiitos) ole ollut siellä töissä, mutta kuiten sellaisessa asiakaspalvelutyössä, jossa suurin osa asiakkaista kun oli itse sotkenut asiansa, antoi kuulua siitä luurin toisessa päässä sille työntekijälle, joka ei tosiaan ollut asiaan mitenkään osallinen...
Että taisi ap olla todellakin harvinaisen fiksu asiakas :)

Just..

Mulle tuli loppuvuodesta takaisinperintäilmoitus, että vajaat 200 euroa maksettavaa.
Vähensivät sitten pari-kolme kertaa 15 euroa.
Soittelin sinne ja kyseln paljonko perittävää vielä jäljellä. Eipä ollut enää yhtään! *ihmettelee, kuka maksoi loput takaisin*

Mulla tuli myös takasin perittävää... Alkuperänen summa oli 199?, mut nyt se olikin enää "vaan" 90?... Siinä oli että 16.6 mennessä maksettava ja jos en maksa niin sitten se peritään 25?/kk kunnes velka maksettu.

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Just..

Mulle tuli loppuvuodesta takaisinperintäilmoitus, että vajaat 200 euroa maksettavaa.
Vähensivät sitten pari-kolme kertaa 15 euroa.
Soittelin sinne ja kyseln paljonko perittävää vielä jäljellä. Eipä ollut enää yhtään! *ihmettelee, kuka maksoi loput takaisin*

mullakin oli alku summa 118e mutta nyt kun päätös tuli kotiin olikin 94e siitä menee veroa ja siksi summa pienempi,,muttta toi että kolmella kympillä kuittasit kahdensadan vekun niin...outoo,kelasta

Yhteistyössä