Hybridi - Toyota vai Honda?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autokuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autokuumeilija

Vieras
Onko kellään kokemuksia ko. autoista? Olen tässä kahden vaiheilla kumman laittaisin.
Miten pelittävät pakkasessa? Kokemuksia mielellään otetaan vastaan.

Paras tapa saada käyttökokemuksia on mennä taksitolpalle kyttäämään milloin tulee hybridi kohdalle. Sitten matkan aikana tenttaan kuskilta auton hyviä ja huonoja puolia.

Mulla Toyota hybridi Auris HDS (vai HSD, en muista :)).
Ei kai autoa myydä yli kolmellakympillä, jos se ei talvella toimis... Mutta tietenkin se käyttää enemmän bensamoottoria pakkasella mm. lämmityksen takia. Tai ainakin ajan power-nappi päällä, silloin auto tuottaa maximimäärän lämpöä sisälle. Sama juttu kesällä ilmastoinnin takia.

Mene koeajamaan se, siellähän niitä on liikkeissä. Mut ainut ongelma sulla on, et nyt elokuussa Hybridi Auriksii tulee Suomeen yli puolen vuoden tauon jälkeen, ja ne on kaikki myyty jo ajat sit...

Mä voisin myydä omani, haluun takas bensahirmu-Audin... :)

Meillä suunnitelmissa hybridi Prius tai Auris. Nyt on perus bensa-Auris ja kovasti olen autosta muuten tykännyt, hybridi vain kiinnostais. Meillä kuitenkin on nuo rattaat aina tavaratilassa, joten pitää mallailla miten ne sinne mahtuu sen "portaan" takia, joka syvyyttä vie.

Hondaa en ole kyllä edes harkinnut..

Meillä suunnitelmissa hybridi Prius tai Auris. Nyt on perus bensa-Auris ja kovasti olen autosta muuten tykännyt, hybridi vain kiinnostais. Meillä kuitenkin on nuo rattaat aina tavaratilassa, joten pitää mallailla miten ne sinne mahtuu sen "portaan" takia, joka syvyyttä vie.

Hondaa en ole kyllä edes harkinnut..

Ei mahdu kuin matkarattaat (tai muut litteäksi taittuvat), ja mitään muutan sinne ei sitten lisäksi mahdukaan. Todella huono puoli autossa.
Aina joutuu tunkee kaikki tavarat ihmisten sekaan jalkatiloihin ja penkeille auton sisään.
En voi suositella lapsiperheen autoksi. Tai no joo, jos teillä on toinen, isompi auto niitä reissuja varten, kun sitä tavaraa on mahduttava kyytiin.

Auris 1.6 kulutti 6,76 litraa sadalla, mikä on lähellä tehtaan lupaamaa.

Hybridin kulutus nousi ilmoitettua suuremmaksi. Bensiiniä paloi 5,67 litraa sadalla. Leveärenkaisen hybridin normikulutus on neljä litraa ja perusmallin 3,8 litraa sadalla.

Vertailun vuoksi mainittakoon, että Toyota Prius kulutti 5,07 litraa ja Honda Insight 5,95 litraa sadalla. Auris-hybridi on tutustumisajon toiseksi pihein keskiluokan bensamalli. Se säästi 1,1 litraa sadalla 1.6-bensamalliin verrattuna.

Auris- ja Prius-hybridien kulutusero selittyy eri rengaskoolla ja ilmanvastuksella. Virtaviivaisen ja matalan Priuksen ilmanvastus on 16 prosenttia pienempi.

Yhteistyössä