Hyi että anoppi säikytti minut eilen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Olin illalla kauppaan kävelemässä, niin soittaa ja kysyy että onko se Mies jo kunnossa? Minä että joo, on se jo ihmisen näkönen. Luulin että tarkottaa onko krapula, pääseekö kuskaamaaan.
Anoppi sitte vähän hiljaa, että eiku eilen illalla kun Mies oli saunassa anopin miesystävän kanssa niin oli rytmihäiriöitä. Minä olin ihan hoo moilasena ja anoppi sitte sano soittavansa Miehelle. Minä rupesin siinä miettimään että voi kamala, sitä saa mitä tilaa. Miksi ihmeessä usein riidan jälkeen mietin, että elämä olis paljon helpompaa jos Mies potkasis tyhjää..
Kotona sitte Miehelta kysymään, että et sitte mulle kertonu että sulla oli rytmihäiriöitä? Se sitte hermostu ja alko äitiään ja sen ukkoa haukkumaan, että häntä vähän hengästytti siellä saunassa ja ukko veti omat johtopäätöksensä ja nyt on kaikki kanat vouhottamassa..

No huolestuttaa tuo hengästyminenkin.. Kun sillä oli koko päivän ollu migreenikin...

Ryyppäsikö siis, ja oli saunomassa? Näillä helteillä se on lähes takuuvarma rytmihäiriöiden aiheuttaja. Alkoholi on diureetti, nesteenpoistaja. Alkoholi ei nesteytä. Jos ei koko iltaan juo muuta kuin alkoholia ja käy vielä saunassa hikoilemassa viimesetkin nesteet pois, niin vähemmästäkin tulee rytmihäiriöitä, joillekkin jopa epileptisiä kohtauksia.

niinpä. ja tuohon vielä koko päivän kestävä migreeni. migreeni itsessään jo aiheuttaa joillekin rytmihäiriötä. siihen kun lisätään alkoholia/sauna niin melko varmasti saa aikaiseksi huonon olon.

Ei se silloin ollu vielä juonu alkoholia kun sen piti heittää meidät kotiin. Se palasi sinne sitte siskonsa kyydillä takas ryyppäämään, muttei jaksanu sitäkään kauaa aikaa. Joskus yhden kahden aikaan käveli kotiin 3km kun muut lähti baarin. Ei sitte varmaan loppunu se päänsärky... Makasi sitte taas viiteen asti iltapäivällä, niin ku aina kun valvoo pikku tunnielle.

Alkuperäinen kirjoittaja miero:
niinpä. ja tuohon vielä koko päivän kestävä migreeni. migreeni itsessään jo aiheuttaa joillekin rytmihäiriötä. siihen kun lisätään alkoholia/sauna niin melko varmasti saa aikaiseksi huonon olon.

Niin mutta kun mies sano,e ttei ollut mitään rytmihäiriöitä, vaan hengästyi vain hetkeksi. Mutta miten helvetissä hengästytään kun tullaan saunasta pois? Eikös se ole rentouttavaa toimintaa...

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Ryyppäsikö siis, ja oli saunomassa? Näillä helteillä se on lähes takuuvarma rytmihäiriöiden aiheuttaja. Alkoholi on diureetti, nesteenpoistaja. Alkoholi ei nesteytä. Jos ei koko iltaan juo muuta kuin alkoholia ja käy vielä saunassa hikoilemassa viimesetkin nesteet pois, niin vähemmästäkin tulee rytmihäiriöitä, joillekkin jopa epileptisiä kohtauksia.

Tämä on erittäin totta!

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Alkuperäinen kirjoittaja miero:

Niin mutta kun mies sano,e ttei ollut mitään rytmihäiriöitä, vaan hengästyi vain hetkeksi. Mutta miten helvetissä hengästytään kun tullaan saunasta pois? Eikös se ole rentouttavaa toimintaa...

Mäkin joskus hengästyn, jos saunon liikaa, johtuu verenpaineesta. Kun mulla se on matala. Eli verenpaine laskee entisestään saunassa, kun lämpö laajentaa suonia. Ja sitten hapekasta verta virtaa tosi pienelläkin hengittämisellä ja välillä siitä tulee sellanen hyperventilaatio, eli liikahengitys, suupieliä, sormia ja varpaita pistelee ja nipistelee, huimaa ja ahdistaa.

Yhteistyössä