Hyi pershe, mitä mä tein väärin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaemo

Vieras
Tuosta mikrokakusta. :o Siitä tuli sikapahaa.
Se puoli desiä sokeria ei maistu missään ja laitoin sit tummaa kaakaojauhetta, oliko virhe? Lisäks tein perunajauhoon sen, en vehnä...ei maistunut MILLEKÄÄN.:o

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Puoli desiä sokeria??
Sen piti olla puolitoista!

Siinä lukee 1/5 ja aikani pähkäiltyäni päätin, et se tarkoittaa puolta desiä...:ashamed: olen väsynyt juu...tuo 1/5 siinä lukee, eikä tarkoita varmaan mitään...grrr...

1/5 tarkoittaisi viidesosadesiä, ei puolta. Mut flunssassa nyt ei tunnetusti ajatus kulje yhtään :D Uutta yritystä kehiin vaan! Kannattaa käyttää mielummin vehnäjauhoa, tai sit puolet ja puolet vehnää ja perunaa.

koskaan kuullu että perunajauho ja vehnäjauho vastais toisiaan niin että vois korvata suoraan vehnäjauhon perunajauholla. Äkkipäätään vois kuvitella että tulee aika jööti.

Siis miten ihmeessä perunajauhot korvais vehnäjauhot KOKONAAN?! Ei ihme että on pahaa ja tietty tuo sokerin määrä väärin. Yleensä laitetaan 2/3 vehnäjauhoja ja loput voi laittaa perunajauhoja.

mä olen laittanut mikrokakkuun puoli levyä tummaa talous suklaata, sulattanut sen kera 1rkl vettä.

Lisää 100grammaa voita ja sulata (sekoita suklaaseen)

sekoita siihen hieman vaniliinisokeria.

vehnäjauhoja sellanen 1,5-2dl ja siihen reilu 1tl leivinjauhetta.
(sekasin suklaa-voi-sokeri jutun kanssa)

4minuttia ja VOILA!

no mut jos sulla on tautikin, niin olekkos varma ettei se vie lopunkin maistin? Maistuukos muut asiat entisiltään? Ja hei, miksi niitä perunajauhoja sinne taikinaan tungetaan? Valistakaatten pöljää pliis!

no en tiedä miks mutta ite laitan täytekakkupohjaan 1/3 perunajauhoja, mun mielestä tulee jotenki.. hötösempi pohja niin :D Mutta ei sillä p.jauholla voi kai täysin vehnäjauhoja korvata ;p

p.s. ite käytin kans tummaa kaakaojauhetta ja ihan hyvää tuli.

Minä laitoin tummaa kaakaojauhetta ja toimii. Tosin laitoin ihan vehnäjauhoja ja ohjeen mukaan ton 1,5dl sokeria. sitä sokrua tosin vois olla mahdollisesti ehkä hiukan enemmänkin.

Jos haluaa jättää vehnäjauhot kokonaan pois, niin kannattaa kokeilla ohratärkellystä niiden tilalle. Itse olen tehnyt näin ja ollut aina lopputulokseen. :)

Yhteistyössä