Hylkää ystäväsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Irukanji
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Irukanji

Jäsen
08.10.2012
114
0
16
Usein törmää neuvoon, että karsi lähipiiristäsi kaikki "energiasyöpöt" ihmiset, jotka esim. valittavat ja höpöttävät vain omista ongelmistaan.

Olin eräässä seminaarissa, jossa vetäjä käski heivata tälläiset ihmiset ulos elämästä ja olla tekemisissä vain positiivisten ihmisten kanssa.

Itselleni tulee paha olo tälläisistä neuvoista.
Ihmisellä on kuitenkin usein taustalla masennusta, traumoja, tms., jos käyttäytyy jatkuvasti negatiivisesti.
Sitten ihmetellään, kun on niin paljon yksinäisiä ja syrjäytyneitä.
Mun mielestä tämmöset neuvot vaan ruokkii syrjäytymistä.

Silloin kun elämässä menee huonosti, niin ystävät hylkää, vaikka ystävän olkapää olis se paras lääke pahaan oloon.
Vaikka onkin todella raskasta kuunnella toisen valitusta, niin mieti miltä itsestäsi tuntuis, jos kriisin hetkellä kaikki ystävät hylkää.
Siitä alkaa syöksy kohti pohjaa ja ylös on yksin pitkä matka...

No tuskin siinä sitä ihan niin tarkoitettiin, että jos ystävälle tulee ero ja hällä on siksi jokunen kuukausi hieman hankalampaa, hänet tulisi jatkuvan narinansa vuoksi heivata. Eiköhän siinä ennemminkin tarkoitettu sellaisia perusnegatiivisiä ihmisiä joilla ei mikään ole milloinkaan hyvin.

• Tykkää
Reactions: äit86
No ei se tuota tarkoittanut, ettei ystäville saisi kertoa ongelmistaan ja purkaa pahoja olojaan.
Energiasyöpöt ihmiset on sellaisia, joilta ei saa mitään takaisin vastavuoroisesti. Ne on niitä jotka käyttää sua roskakorina. Ne tulee sun luokse kun on itsellä paha olo ja asiat päin persettä, jotta ja kuuntelet autat heidät jaloillesi.
Kun sitten itse tarvitsisit apua, nämä energiasyöpöt ei haluakaan kuunnella eikä auttaa. Niitä kiinnostaa vaan oma napa.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89 ja chef
Mä olen sitä mieltä, että ihmiset monesti luovuttaa ihmissuhteissaan liian helposti. Mulle ystävyys on vahva käsite enkä kutsu ystäväkseni ketään sellaista, jonka olisin valmis heti hylkäämään kun tulee riitoja tai, kun ystävä masentuu tms. Mulla on monta ystävää kulkenut matkassa lapsuudesta asti eikä aina ole ollut vaan helppoa ja kivaa, mutta asiat on saatu selvitettyä ja pitkät ystävyyssuhteet ovat olleet tärkeä osa elämää. Kaverit saattaa vaihdella, mutta ystävyys on ikuista. Mun ei ole tarvinnut koskaan pistää kehenkään välejä poikki eikä oikeastaan edes ottaa etäisyyttä.

Toisaalta kohtuus kaikessa. Kenenkään ei ole mikään pakko olla tekemisissä hankalien ihmisten kanssa, jotka vain aiheuttavat ongelmia ja mielipahaa. Pitää ajatella omaakin hyvinvointiaan ja jaksamistaan. Ei sellainen kyllä edes ole mikään ystävä, jolla on toiselle vain negatiivista sanottavaa. Ystävyyden tulee olla vastavuoroista.

[QUOTE="vieras";27385788]Energiasyöpöt ihmiset on sellaisia, joilta ei saa mitään takaisin vastavuoroisesti. Ne on niitä jotka käyttää sua roskakorina. Ne tulee sun luokse kun on itsellä paha olo ja asiat päin persettä, jotta ja kuuntelet autat heidät jaloillesi.
Kun sitten itse tarvitsisit apua, nämä energiasyöpöt ei haluakaan kuunnella eikä auttaa. Niitä kiinnostaa vaan oma napa.[/QUOTE]

Kaikki naisethan ovat tällaisia. Miehen tehtävä on kuunnella naisen valitusta, rauhoitella ja kannustaa. Kiitokseksi saa (ehkä) pimppaa.

Saitte mut just ajatteleen asiaa uudesta näkökulmasta!
Mulla on paska tapa ajatella asiat mustavalkosesti, mut nyt löyty tästäkin asiasta harmaansävy.

Itelleni tosiaan kävi niin, että todella raskaan kriisin aikana ystävät katos kun pieru saharaan.
Nyt kun mietin näitä ystäviä, niin enpä oo ikinä saanu mitään apua takasinpäin, kun oon itse auttanu heitä tarvittaessa ja tarjonnu apua pyytämättä.

Ennen omaa kriisiä olin positiivinen pelle ja kuulemma hauskaa seuraa.
En siis oo mikään elämäntapavalittaja.
Luotto ihmisiin on kylläkin nykyään nolla.

[QUOTE="vieras";27385839]Kaikki naisethan ovat tällaisia. Miehen tehtävä on kuunnella naisen valitusta, rauhoitella ja kannustaa. Kiitokseksi saa (ehkä) pimppaa.[/QUOTE]

Ihan pillu vaan.

Saitte mut just ajatteleen asiaa uudesta näkökulmasta!
Mulla on paska tapa ajatella asiat mustavalkosesti, mut nyt löyty tästäkin asiasta harmaansävy.

Itelleni tosiaan kävi niin, että todella raskaan kriisin aikana ystävät katos kun pieru saharaan.
Nyt kun mietin näitä ystäviä, niin enpä oo ikinä saanu mitään apua takasinpäin, kun oon itse auttanu heitä tarvittaessa ja tarjonnu apua pyytämättä.

Ennen omaa kriisiä olin positiivinen pelle ja kuulemma hauskaa seuraa.
En siis oo mikään elämäntapavalittaja.
Luotto ihmisiin on kylläkin nykyään nolla.

No tää elämäntapaneuvoja ei nyt ottanut huomioon yhtään, että jotkut jaksaa, ymmärtää, eikä hylkää ketään :)

[QUOTE="vieras";27385839]Kaikki naisethan ovat tällaisia. Miehen tehtävä on kuunnella naisen valitusta, rauhoitella ja kannustaa. Kiitokseksi saa (ehkä) pimppaa.[/QUOTE]Totta. Nainen luontaisesti kaipaa ja hakee draamaa elämäänsä ja jos kaikki on hyvin niin sitten nainen kehittää sitä vaikka väkisin. Ja miehen tehtävänä on "ymmärtää ja tukea ja kuunnella". Aivan järjetöntä paskaa.

Käsittämätöntä. Ihan kuin heissä ei olisi hyviä piirteitä.

Kaikissa kai on. Mutta jos joku ihminen on jatkuvasti ja kerta toisensa jälkeen ilkeä ja kiusaa, niin ei sellaisen kanssa ole pakko olla yhteydessä. Aina kun tarvitsis ystävällisen sanan, saa vaan vittuilua, niin mitä ystävyyttä sellanen on?

Jotkut pitää itsellään muka ystäviä, joita ne voi sitten tölviä, kun on koko ajan paha olla.

[QUOTE="vieras";27385788]No ei se tuota tarkoittanut, ettei ystäville saisi kertoa ongelmistaan ja purkaa pahoja olojaan.
Energiasyöpöt ihmiset on sellaisia, joilta ei saa mitään takaisin vastavuoroisesti. Ne on niitä jotka käyttää sua roskakorina. Ne tulee sun luokse kun on itsellä paha olo ja asiat päin persettä, jotta ja kuuntelet autat heidät jaloillesi.
Kun sitten itse tarvitsisit apua, nämä energiasyöpöt ei haluakaan kuunnella eikä auttaa. Niitä kiinnostaa vaan oma napa.[/QUOTE]

-Mutta kun on monia, keissä on huonot puolet.
Yksi taas osaa kuunnella, muttei osaa olla esim. ollenkaan lämmin ihminen, vaikkei itsestään puhuisi ja valittaisi.

Kaikissa kai on. Mutta jos joku ihminen on jatkuvasti ja kerta toisensa jälkeen ilkeä ja kiusaa, niin ei sellaisen kanssa ole pakko olla yhteydessä. Aina kun tarvitsis ystävällisen sanan, saa vaan vittuilua, niin mitä ystävyyttä sellanen on?

Jotkut pitää itsellään muka ystäviä, joita ne voi sitten tölviä, kun on koko ajan paha olla.

Nyt toit esiin sen, mitä itse haen. Yksi valittaa, yksi haukkuu, yksi on kylmä, yksi julma ja yksi osaa kuunnella, yksi puhua jne.

Se kenen kanssa aikaansa viettää, on aina ollut oma asia, ellei joku sitten vainoa vainoamistaan.

Nyt toit esiin sen, mitä itse haen. Yksi valittaa, yksi haukkuu, yksi on kylmä, yksi julma ja yksi osaa kuunnella, yksi puhua jne.

Se kenen kanssa aikaansa viettää, on aina ollut oma asia, ellei joku sitten vainoa vainoamistaan.

Kaikkien kanssa ystävyyttä ei ole helppo hiivuttaa pois. Joskus sellainen ihminen pitää todella jättää, moneen kertaan ja tylysti. :( eikä se ole kivaa. Vielä vähemmän kivaa on aina antaa uusia mahdollisuuksia ja pettyä aina vaan.

Käsittämätöntä. Ihan kuin heissä ei olisi hyviä piirteitä.

mä tunnen muutamia tälläisiä henkilöitä, onhan heissä hyviäkin piirteitä, mutta ne näkyy vain silloin kun he hyötyvät siitä.
siis jatkuvaa draamaa, ongelmia kehitetään itse jos niitä ei muuten ole, vaaditaan jatkuvaa huomiota, se huomio huoraaminen, kun joka tilanteessa pitää olla se eniten esillä oleva henkilö
jos jollain on ongelma niin tälläisen ihmisen pitää nostaa omat ongelmansa isommiksi jotta saa enemmän huomiota, tai jos jollekkin tapahtuu jotain kivaa niin huomio haetaan sitten jollain toosi isolla ongelmalla jotta kaikki keskittyisivät taas vain tähän yhteen.
kokoajan ollaan vailla apua, tukea ja kuuntelua ja kaikesta kivasta otetaan kunnia vain itselle. tälläisen kaverina ei itse saa juuri koskaan mitään takaisin, mutta jos et ole antamassa huomiota niin siitä nousee äläkkä, saadaan koko kaveripiiri nousemaan vastaan kun on niin paska kaveri ja kun tämä huomio huora on kaikkensa tämän yhden eteen tehnyt ja tässä on kiitos..
todella kuluttavaa ja yleensä on huomattavasti paljon helpompi ja parempi elämä jos tämän kaltaiset henkilöt saa pidettyä pois siitä.

toiset taas on niitä ikuisia "kaikki on pielessä ja mikään ei auta" ihmisiä.. kun ikinä milloinkaan ei hyväntuulisuus ole pienessäkään osassa elämää.. mustuuhan siinä omakin mieli kun liikaa tämän kaltaisessa seurassa aikaansa viettää

[QUOTE="Neith";27386007]mä tunnen muutamia tälläisiä henkilöitä, onhan heissä hyviäkin piirteitä, mutta ne näkyy vain silloin kun he hyötyvät siitä.
siis jatkuvaa draamaa, ongelmia kehitetään itse jos niitä ei muuten ole, vaaditaan jatkuvaa huomiota, se huomio huoraaminen, kun joka tilanteessa pitää olla se eniten esillä oleva henkilö
jos jollain on ongelma niin tälläisen ihmisen pitää nostaa omat ongelmansa isommiksi jotta saa enemmän huomiota, tai jos jollekkin tapahtuu jotain kivaa niin huomio haetaan sitten jollain toosi isolla ongelmalla jotta kaikki keskittyisivät taas vain tähän yhteen.
kokoajan ollaan vailla apua, tukea ja kuuntelua ja kaikesta kivasta otetaan kunnia vain itselle. tälläisen kaverina ei itse saa juuri koskaan mitään takaisin, mutta jos et ole antamassa huomiota niin siitä nousee äläkkä, saadaan koko kaveripiiri nousemaan vastaan kun on niin paska kaveri ja kun tämä huomio huora on kaikkensa tämän yhden eteen tehnyt ja tässä on kiitos..
todella kuluttavaa ja yleensä on huomattavasti paljon helpompi ja parempi elämä jos tämän kaltaiset henkilöt saa pidettyä pois siitä.

toiset taas on niitä ikuisia "kaikki on pielessä ja mikään ei auta" ihmisiä.. kun ikinä milloinkaan ei hyväntuulisuus ole pienessäkään osassa elämää.. mustuuhan siinä omakin mieli kun liikaa tämän kaltaisessa seurassa aikaansa viettää[/QUOTE]

Niin. Meistä kaikki tuntee kaikenlaisia.

Ystäviä on monenlaisia ja soveltuvat eri käyttötarkoituksiin. Pitää vain oppia mihin tarkoitukseen kukakin sopii. Jos kokee että ystävän käytös muuttuu se voi tarkoittaa että on itse yrittänyt käyttää sitä väärin.

Ihmissuhteissa on näkyvissä sellaista ikävää mielihyvään pyrkivää kertakäyttökulttuuria, jossa kaiken pitäisi aina olla vaan kivaa ja mukavaa. Sitten, kun toisella on vaikeaa tai tulee ongelmia siinä ihmissuhteessa niin eikun ystävä/muu ihminen kiertoon ja uutta tilalle. Pinnallisia ihmissuhteita, joille on käyttöä vain silloin, kun molemmilla menee hyvin.

[QUOTE="vieras";27386036]Ystäviä on monenlaisia ja soveltuvat eri käyttötarkoituksiin. Pitää vain oppia mihin tarkoitukseen kukakin sopii. Jos kokee että ystävän käytös muuttuu se voi tarkoittaa että on itse yrittänyt käyttää sitä väärin.[/QUOTE]

Niin sehän pitäisi ottaa huomioon, että (anteeksi vedän mukaan muotijuttuja), esim. narsistin uhri voi olla niin rikki, että valittaa, itkee, mikään ei meinaa auttaa.

Kovin yksinkertainen näkemys, että tietynlaisista ei tykkäisi muka kukaan ja kaikkien tulisi hylätä heidät.

Joku yksinäinen valittaja ei kuulosta ihan Dahmeriltakaan.

Yhteistyössä