Hyvä isä, huono puoliso

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Haluan erota. Mieheni on huono puoliso, välinpitämätön, kylmä ja itsekäs. Pariterapiassa neuvottiin ettei erota koska hän on niin hyvä isä.

Olen ihan loppu. Mieheni ei tue minua mitenkään, välillämme ei ole pisaraakaan rakkautta. Toisaalta en halua, että poikani ottavat tuollaisen miehen mallin suhteisiinsa, toisaalta en halua rikkoa perhettä itsekkäistä syistä. Terapia ei auttanut, oli pettymys. Mitä seuraavaksi?

Ei se kovin hyvältä isältä vaikuta, ellei pidä vaimonsa ja lastensä äidin puolta eikä tue tätä henkisesti. Sehän olisi lasten kannaltakin ensiarvoisen tärkeää, eikä suinkaan se että hän kerää kunnian vanhempana olemisesta vain itselleen. Kuulostaa vain itsekkäältä.

[QUOTE="vieras";26649896]Tietenkin on.[/QUOTE]

Jaa. Kun minä olin lapsi, äitini ystävättärillen usein hoki tuota, että kuinka hänen mihensä on huono puoliso, mutta niiiin hyvä isä.
Aikuisena vaan alkanut ärsyttämään moinen, millä mittarilla ja oikeudella hän sellaista laukoi. Vain omasta näkökulmastaan, omia tarpeitaan haikaillen.
Mietinpä vaan, että oliko NIIIN hyvä isä.......

Jaa. Kun minä olin lapsi, äitini ystävättärillen usein hoki tuota, että kuinka hänen mihensä on huono puoliso, mutta niiiin hyvä isä.
Aikuisena vaan alkanut ärsyttämään moinen, millä mittarilla ja oikeudella hän sellaista laukoi. Vain omasta näkökulmastaan, omia tarpeitaan haikaillen.
Mietinpä vaan, että oliko NIIIN hyvä isä.......

Siis oma isäsi?

Oma äitini haukkuu isääsni ympäriinsä kaikille, joilla vain on korvat päässään. Myös minulle... isä on silti hyvä isä, tämä jäytää äitiäni ja pahasti.

Yhteistyössä