Hyvä Joulumieli -kampanjan lahjakortti ongelma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä-äiti

Vieras
Sain Hyvä Joulumieli -kampanja kortin, eli 70 euron lahjakortin, joka käy K-kauppoihin. Kortissa luki, että 70 euroa ruokatavara ostoksiin, ei voi ostaa tupakka- tai alkoholituotteita. Kysymys kuuluukin, voinko ostaa lapsille leluja, vaatteita ja vaippoja tuolla kortilla?? Vai vain ruokaa?? Alkaako ne kassalla erittelemään ruuat ja tavarat..?? Onko joku viime vuonna tai aikaisemmin korttia käyttänyt kertoa, mihin tuota korttia voi käyttää. Iso kiitos!!!

Kuulin, ettei sillä lahjakortilla voi ostaa edes muovikasseja...mutta faktaa tämä nyt ei ole.

Jos tuo on totta, kortilla tuskin voi ostaa lelua, vaatetta, vaippaa tai muutakaan. Vaan vain sitä ruokaa.

Anteeksi, mutta onko sulla joku ongelma, jos et ymmärrä asiaa? Jos kortissa lukee, että ruokaostoksiin, niin silloin sillä voi maksaa vain ruokaa. Jos ostat samalla reissulla leluja, maksat ne erikseen omalla rahallasi.

Leluja ja vaatteita ei voi ostaa. Vaipatkaan ei periaatteessa kuulu lahjakortin piiriin, mutta olen kuullut että niitä on joskus jossakin hyväksytty. En kuitenkaan suosittele laskemaan sen varaan.

Kortista ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta työn ja harrastuksen puolesta asiaan perehtynyt.

Anteeksi, mutta onko sulla joku ongelma, jos et ymmärrä asiaa? Jos kortissa lukee, että ruokaostoksiin, niin silloin sillä voi maksaa vain ruokaa. Jos ostat samalla reissulla leluja, maksat ne erikseen omalla rahallasi.

No mulla ON ongelma, koska en osaa kuvitella, miten kassalla eritellään ruuat muista tavaroista pois. Onko esim. mausteet ruokaa?? Entä äidinmaidonkorvike?? Ongelma on myös se, etten saa 70 euroa vain ja ainoastaan ruokaan kulumaan yhdellä kertaa. Meillä on pieni jääkaappi eikä pakastinta.

Leluja ja vaatteita ei voi ostaa. Vaipatkaan ei periaatteessa kuulu lahjakortin piiriin, mutta olen kuullut että niitä on joskus jossakin hyväksytty. En kuitenkaan suosittele laskemaan sen varaan.

Kortista ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta työn ja harrastuksen puolesta asiaan perehtynyt.

Eli riippuuko siitä, kuka kassalla sattuu olemaan? No mutta säilykkeet nyt tietääkseni on ruokaa, joten niitä kai sitten ostetaan erittäin runsaasti. Vähän kyllä petyn, jos lahjakortilla ei saa vauvalle tarvittavia ostoksia :(

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä-äiti;22601313:
No mulla ON ongelma, koska en osaa kuvitella, miten kassalla eritellään ruuat muista tavaroista pois. Onko esim. mausteet ruokaa?? Entä äidinmaidonkorvike?? Ongelma on myös se, etten saa 70 euroa vain ja ainoastaan ruokaan kulumaan yhdellä kertaa. Meillä on pieni jääkaappi eikä pakastinta.

Kokemusta ei kortista ole mutta luulisin että säännöt on sääntöjä ja voi olla että kassa joutuu laskemaan ruuat uudelleen jos mukana on muuta kuin ruokatavaroita.

Itse ajattelisin mausteiden kuuluvan elintarvikkeisiin samoin korvikkeen.

Kuivaelintarvikkeet säilyvät; kahvia, teetä, säilykkeitä, mehuja, jauhoja, riisiä jne.

Ei voi olla noin vaikeaa. Ostat jotain kuivatavaraa sitten kaappeihin, tai jos sulla on pienet ruokakaapitkin niin anna se lahjakortti jollekin joka OIKEASTI tarvitsee sitä eikä ala saivarrella ja inistä ja tehdä ongelmaa asiasta, jossa ei normaaliymmärryksen omaavilla ihmisillä mitään ongelmaa ole.

Ei voi olla noin vaikeaa. Ostat jotain kuivatavaraa sitten kaappeihin, tai jos sulla on pienet ruokakaapitkin niin anna se lahjakortti jollekin joka OIKEASTI tarvitsee sitä eikä ala saivarrella ja inistä ja tehdä ongelmaa asiasta, jossa ei normaaliymmärryksen omaavilla ihmisillä mitään ongelmaa ole.

No kerroppa sinä kaikkitietävä sitten, että mitkä kaikki lasketaan ruokatavaroihin? Onko kahvi ruokatavaraa?? Onko makeiset ruokatavaraa? Ei ole kiva, jos käyn ostamassa nyt ruokatavaraa 70 €:lla ja kassalla sanotaan, että no on täs kympin edestä ruokaa, loput saat itse maksaa.

Ja onko ruualla ja ruokatavaralla ole eroa??

Ja se mun suurin ongelma nyt tässä on se, että oon köyhä. Ei tartte ilkkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä-äiti;22601557:
No kerroppa sinä kaikkitietävä sitten, että mitkä kaikki lasketaan ruokatavaroihin? Onko kahvi ruokatavaraa?? Onko makeiset ruokatavaraa? Ei ole kiva, jos käyn ostamassa nyt ruokatavaraa 70 €:lla ja kassalla sanotaan, että no on täs kympin edestä ruokaa, loput saat itse maksaa.

Onkohan se köyhyys sittenkään sun suurin ongelma... Ruokatavaraa on kaikki syötäväksi kelpaava, mutta esim vaippa tai legopaketti ei ole elintarvike. Ruokaa on myös esimerkiksi jauhot ja kuivahiiva, jotka eivät kaipaa jääkaappia tai pakastinta ja jotka helpottavat jatkossa sun köyhyyttä, kun leivot leipää itse.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä-äiti;22601313:

osta se kinkku sillä niin saat varmasi kulumaan. ja kinkkua voi käyttää myöhemmin sitten vaikka hernesoppaan , jos sitä jää.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä-äiti;22601557:

ruokatavaroiksi lasketan ELINTARVIKKEET, joihoin kuluvat myös karkit, limsat, mausteet ja vauvijen ruuat, joten korviketta sillä saa ostaa

Elintarvikkeita voi ostaa kortilla. Eli kaikkea syötäväksi kelpaavaaa, ei kuitenkaan tupakkaa ja alkoholia. Eli voit ostaa mausteita, kahvia, suklaata jne.... Muovikassit ovat niin ja näin, joskus ne hyväksytään, joskus ei.

Onko sulla pakastinta, voisit ostaa lihaa sinne varastoon? 70 euroa heilahtaa hetkessä. Muutoin neuvoisin myös hankkimaan juuri noita kuivatarvikkeita, jauhoja, säilykkeitä yms. mitä ei tarvi jääkaapissa pitää.

meillä tuo viimevuonna ja kyllä meni muovikassit, joulumakeiset ja tulitikkuaskit vielä lopprahalla kynttilöiden sytyttämiseen :)
Ostin juuri jouluaaton alla jotta saimme joulukinkut ym jouluruuat kun ei pakastinta ja säilytystilaa rajallisesti.
Tee, kahvi, jauhot, sokerit, kuivahiivat ym jotka säilyy on myös hyvä ostaa...
Kannattaa jo kotona laskea tarkemin mitä tarvitsette ja paljonko niihin menee, ei tarvitse sitten kaupassa laskutoimituksia suorittaa, myöhemmin ei voi sitä rahaa käyttää vaan kaikki ostettava kerralla.

Se riippuu varmaan myyjästäkin aikalailla, että kuka antaa ostaa ja mitäkin. Itse ostin vuosi sitten mm. ristiäiskakun koristeenkin, eikä myyjä ollut moksiskaan. Tosin vaikutti ettei ollut ihan hirveän montaa lahjakorttia tullut hällä ennen eteen.

[QUOTE="vieras";22601711]Osta nuija säilykkeitä NE ON RUOKAA :headwall: vaikee kuvitella miten joku voi olla noin nuija :O[/QUOTE]

No mä oon sitten kai normaalia tyhmempi. Tyhmä myös sen takia, että kuvittelin, että tuolla lahjakortilla vois ostaa oikeasti niitä juttuja, mitä just nyt tarvitsee. Mun mielestä tyhmää ostaa kamalasti ruokaa varastoon. Mielummin käyttäsin ton rahan ruokaan, pesuaineisiin ja vaippoihin. Niihin menis tuo 70e kerralla. Mutta pitääpä hamstrata just vaikka niitä Piltti-purkkeja vauvalle.

Yhteistyössä